• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • Přišli jste skrz odkaz na příspěvek, který již neexistuje.

  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ONA_MAKARONAŠťastný rodič, šťastné dítě.
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    Ještě bych si tu odložila myšlenku, že nekladu rovnítko mezi intelektuálně slabším a blbcem. Intelektuálně slabší lidi v osobním okolí mám. Ve škole jim to sice dvakrát nešlo, protože paměť a logické myšlení není kdovíjaké, ale i tak se tihle lidi realizujou někde, kde jim to jde - ve sportu, v umění, v řemesle... když jsou dříči, mohou dosáhnout velkého úspěchu v tom, co dělají. Obvykle čtou, protože přinejmenším číst se v té škole naučili a chápou, že to je užitečné, a inteligentními lidmi nepohrdají, obdivují je. Dokážou poznat, že někdo je chytřejší, a dokážou to ocenit. Blbec se vyznačuje absencí sebereflexe. On sám o sobě má mínění vysoké a vůbec mu nevadí, že neumí napsat smysluplnou větu. To ti druzí jsou blbí, ti přestudovaní inteligenti, co nepochopí smysl sdělení, jakmile tam není podmět, přísudek a správná písmenka na správných místech.
    KOTENCE
    KOTENCE --- ---
    TAPINA: Jasny. Takovejch lidi neni malo.
    Ale stejne si nemyslim, ze by intelektualne slabsim detem pomohly prepadovy pisemky. Naopak prave tyhle deti potrebuji vic casu a klidu na pripravu i zpracovani tematu.
    Koneckoncum vetsina tech "hlupaku" z internetu klasickou skolu minimalne zacala a vedlo to akorat k tomu "nejsme ve skole, tak vo co de" a pohrdani vzdelanymi lidmi...
    Ja bych byla rada, kdyby moje dite povazovalo vzdelavani se za prijemnou cinnost, at uz mu to pujde jakkoliv dobre v porovnani s ostatnima.
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    KOTENCE: Určitě takové lidi taky znáš, osobně asi ne, protože v sociální bublině inteligentních se příliš nevyskytují, ale na internetu se na ně nedá nenarazit. Pravopis stylem 4 hrubky na slovo o třech slabikách, argumenty "nejsme ve škole, tak o co jde". Znalost reálií jakéhokoliv tématu nulová, za to názor, ten je silný. Obvykle založený na poslední vyčtené blbosti z toho internetu. A v téměř sto procentech případů jedna společná vlastnost - hrdost na to, že nic neví, protože inteligentní lidé jsou "zblblí četbou" a jen prázdná mysl je čistá a otevřená.
    KOTENCE
    KOTENCE --- ---
    TAPINA: Co je to podle tebe "prachobycejne blby"?
    To me zajima, protoze znam hodne velmi bystrych lidi, kteri moc informaci v hlave neudrzi, ale i s minimem umej perfektne a rychle pracovat. A pak znam taky lidi s ohromnym prehledem v mnoha oblastech, kterejm to zrovna moc nepali, kdyz maj vyresit problem. Netroufam si posuzovat, co je obecne lepsi do zivota, ale pusobi to na me, ze ty bys toho prvniho klidne oznacila za hlupaka. Je to tak?
    SAAYURI
    SAAYURI --- ---
    INUSHKA: Tak doma mas jedno, dve tri deti, sourozence, kteri spolu funguji tak nebo tak, ve skole, stredni nebo vysoke skole je deti hromada a individualni pristup se rozhodne nerovna tomu, co je doma. Odvozuju od toho, co tu ctu. Nemyslela jsem to nijak hanlive, jen jsem pouzila pro me vhodny primer.
    GLOBALISTA
    GLOBALISTA --- ---
    A třeba já jsem dobrá na matiku i češtinu, naopak historie a geografie jsou mé slabé stránky a nedělá mi problém to přiznat. A není to tím, že by učitelé něco zanedbali, prostě je to mým způsobem práce a daty, jakmile se o něco z těchto oborů intenzivně zajímám, jsem schopná to pobrat, leč stačí pár týdnů nezájmu a v hlavě mi z toho zůstane méně než přijatelné minimum.
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    GLOBALISTA: Jsou učitelé, kteří to nepotřebují, kteří umějí podat látku takovým stylem, že to lidem utkví v paměti právě v těch souvislostech, které jsou potřeba. Ideální stav by byl, kdyby takoví učitelé byli všichni, ale to je velice nadstandardní talent, který prostě mají jen ti nejlepší.
    GLOBALISTA
    GLOBALISTA --- ---
    TAPINA: Druhý den už z toho vědí právě jen to minimum do všeobecného rozhledu. Jsou i učitelé, které přepadové písemky nedávají, myslíš, že to dělají špatně?
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    INUSHKA: Protože to je taky dostatečně známo, že když je termín zkoušky daný, tak se všichni naučí jen na ni a druhý den už z toho vědí minimum :o)
    INUSHKA
    INUSHKA --- ---
    TAPINA: Pomněnka a zapomněnka :-D S tím víceméně souhlasím. Nekritizuju učení, ale přepadové písemky, o kterých tu byla řeč ;-)

    YMLADRIS: A ještě na doplnění, přesná čísla k tomu nemám, ale zdaleka ne všechny rodiny, které učí děti doma, to dělají proto, že jsou "alternativní" a chtějí děti vést volněji. Jsou mezi nimi naopak i takové, které naopak chtějí děti učit intenzivněji a ještě více výkonově než běžná škola, a takové, které mají děti nějak handicapované, autistické, dysfatické, s různými poruchami chování... umístit je do běžné školy je pro ně obtížné a děti v ní nedostávají adekvátní podporu. Důvody k domácímu vzdělávání jsou velmi různorodé a rozhodně nejde říct, že dítě vzdělávané doma rovná se automaticky dítě z alternativní rodiny s volnou výchovou.
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    INUSHKA: No jo, jenže já si právě myslím, že ten všeobecný rámcový přehled vzniká tak, že člověk v období, kdy má vysoce aktivní schopnost učení, do sebe nasaje kvanta informací a po nějaké době si z nich ty důležité, rámcové, uchová. Co se stane, když ty kvanta nenasaje? Lze se naučit jen pár základních věcí a všechny si je zapamatovat? Podle mě ne, lidi, kteří učení na základce moc nedávali, jsou v dospělosti prachobyčejně blbí a nevědí naprosto nic, ani základy.
    INUSHKA
    INUSHKA --- ---
    SAAYURI: Už to děláš zase - jaký "domácí piedestal"? Z čeho usuzuješ, že lidé, kteří učí děti doma, je mají na nějakém piedestalu a co to vůbec znamená? Proč takové výrazy používáš?

    TAPINA: Ale furt je to v rámci jednoho oboru a blízce souvisejících věcí, případně rámcového všeobecného přehledu. Ne že po tobě v jednu chvíli chtějí detaily o Uzbekistánu - detaily, nejen, v které části světa zhruba je, ale kolik má obyvatel, jak se jmenuje jeho nejvyšší hora a jaké je jeho HDP, za necelou hodinu po tobě chtějí, abys od sebe rozeznala a pojmenovala pět různých šutrů a určila jejich krystalickou soustavu a za další necelou hodinu zas spočítat během pěti minut tři kvadratické rovnice. Tohle se v pozdějším reálném životě a v pracovní praxi opravdu děje málokomu, ale ve škole je to na denním pořádku.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    KOTENCE: to je jedno jaký chceš, ono nějaký bude i nezávisle na tvojí nebo mojí vůli, připadně vůli pedagogů.
    samozřejmě že se rozcházíme, ale oba chceme to samý mít štastný děcka. a až se jedno šťastný děcko potká s druhým, může to být docela solidní mixážní pult.
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    YMLADRIS: Typická přepadová písemka není dotaz na cestovní choroby, ale akutní pacient v těžkém stavu, u kterého jsou minuty na nějaký život zachraňující zásah. Každá profese takové přepadové písemky přináší, i třeba profese mého muže, který je ajťák. Někdy je prostě potřeba vědět hned, co dělat, příliš nepřemýšlet a nic nikde nevyhledávat.
    KOTENCE
    KOTENCE --- ---
    PALEONTOLOG: Opravdu je otazka, jaky dite chces?
    V tom se asi dost zasadne rozchazime.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    TAPINA: ja mam treba mudr, ktere taky furt kladu divne dotazy, ona si je poznaci a pak mi rekne. Kdyz by spatra odpovidala na divne dotazy, ani by pro mne nebyla duveryhodna (ze to dost neprozkoumala). Cili myslim ze i to jednani se zakazniky se da pojmout profi a pritom neni nutne byt chodici encyklopedie. Ale samozrejme nejsem v tvych botach.. treba lidi fakt pozaduji prepadove pisemky.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    NIENNA: jen doplnim, ze na domacim vzdelavani je v CR ted 2000 deti (mnohem vic 9000 deti mame v druhem extremu v kojenacich - mineno pro srovnani, ze domaci vzdelavani je fakt totalni minimum, skoro nikdo tam neni)

    zatimco alternativa, napr. ted jsem videla nejaky heslo Nevychovy Uz pomahame 100 000 rodin...
    SAAYURI
    SAAYURI --- ---
    Protoze to je asi ta korekce, o ktere Nienna mluvila, delat pro dite dle svyho vedomi a svedomi to nejlepsi, ale mozna ho nadobro pripravit na problemovy stret se spolecnosti.
    KOTENCE
    KOTENCE --- ---
    TAPINA: Zrovna medicina je obor hodne narocnej na mnozstvi informaci, to nepopiram. Neni to pro kazdyho. Kazdymu neni vlastni udrzet vsechno v pameti a radsi si vybere obor s durazem na logicky mysleni, ve kterym naopak vynika. Nebo nevynika v mysleni vubec a stane se z nej sportovec nebo pokladni. Prave proto se mi nelibi pristupovat ke vsem detem stejne a nutit je ke stejnejm vykonum ve vsech oblastech.
    A vlastne nezalezi ani tak moc na tom, v cem clovek vynika, ale co ho bavi a chce tomu dat cas a usili. S timhle klasicka skola vubec nepracuje.
    SAAYURI: Me taky:-) Imho je ta skola neschramstne o nic vic, nez sestilety detatko, spis naopak.
    Ja znam osobne jenom jednu dospelou domskolacku a je to velmi zodpovedna a pratelska holka. Akorat se na gymplu dost nudila, no.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    TAPINA: vždyť indigové dítě neroste pro to, aby ho někdo někde někdy dusil, ptal se na věci které by nemuselo vědět, ale aby bylo v pohodě za všech okolností.
    SAAYURI: to už tady o Kotence padlo, že mají procházek a kolektivů dostatek, tak tento problém nikdy nenastane.

    já bych to ze svojí zkušenosti přirovnal k dětem, které jezdily od malička na tábory, kde neměly rodiče, na děti, který rodiče dělali taky vedoucí a na děti, které na tábory nikdy nejezdily a nebo jely-li, museli být odvezeny. já jako táborník od 5roků jsem viděl všechny skupiny a viděl jejich vývoj, protože jsem nějakým vedoucím paárkrát taky byl.
    (přiznávám určitou pozitivní korelaci mezi úspěchem a asociálností, kde si asociál má větší tendence diktovat a přizpůsobovat okolí, čehož se v liberální společnosti často domůže. otázka je, jestli chci, abych měl úspěšné asociální dítě)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam