• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THERIONProject Chiron
    Project Chiron

    Dobrý den, vítáme Vás v informačním klubu k nově vznikající hře Project Chiron.
    V současné době máme za sebou tří testy herních i neherních systémů a probíhá aktivní příprava dlouhodobého běhu hry po dobu tří měsíců. Termín bude co nejdříve uveřejněn na stránkách hry

    O hře Project Chiron:
    Project Chiron je městská hra projektovaná pro občasné zážitkové hraní. Hra bude prostředím stylizována do velmi blízké budoucnosti a bude stavět na zažitkovém a velmi často akčním zpracování jednotlivých herních scén. Očekávat můžete i dlouhodobý herní příběh

    Webové stránky hry

    Organizační tým
    Lukáš "Zvíře" Zvěřina (ID Therion)
    Martin Červeňák (ID CERVOTOC)
    Martin "Regis" Brabec
    Petra "Thalata" Chvojková
    Adam Kulhavý
    Martin Doubek

    Support tým
    Jan Truban
    Lucie Gukkertová
    Kamila Starkbaumová
    Jakub Zvěřina
    Martina "Annie" Smetánková
    rozbalit záhlaví
    THERION
    THERION --- ---
    Ahoj

    Tak pro všechny příznivce naši hry. Zimní hra bude v následujícím termínu

    16.11. Večerní mise
    17.11. Odpolední a večerní hra
    20.11. Celodenní mise

    Opět jsme v prostředí cyberpunku.

    Pokud budete mít zájem třeba i o NPC roli, budeme moc rádi.
    Info https://zverinalukas.wixsite.com/chiron2053
    AMBERAN
    AMBERAN --- ---
    Obdobne jako Sombra - uvidime, jak to vyjde s detmi :-)
    ACP
    ACP --- ---
    THERION: Zvíře přišel na Nyx! Počítej se mnou, pozeptám se i ve svém okruhu, jestli by někdo nechtěl CPkovat.
    SOMBRA
    SOMBRA --- ---
    THERION: píšu si to do deníčku, ozvu se, pokud seženu hlídání svišťů :)
    THERION
    THERION --- ---
    Ahoj 🙂
    Pokud nám opatření dovolí, chystáme 21.05 a 28. - 29.5 další akci ze světa Chironu.

    21.05 - bar ve stylu Cyberunku v našem novém prostoru v ulici Boleslavova

    28.05 několik misi ve večerní Praze

    29.05 výjezd na Sever Čech s airsoftovou i Larpovou části.

    Pokud by se vám chtělo zahrát si NPC v nějake z části, dejte nám prosím vědět do zpráv či komentářů.
    THERION
    THERION --- ---
    A je to tady.
    Přinášíme Vám na konec Chironu dva krátké pohledy na uzavření vývoje dvou hlavních linek tohoto běhu.
    Současně je to i konec kyberpunkového prostředí Chironu až do podzimu 2020.
    Děkujeme všem, kteří se podíleli na vdechnutí života tomuto světu. Děkujeme tedy všem hráčům, všem CPčkům a všem kteří nás jakkoliv podporovali.
    V neposlední řadě děkujeme i sami sobě a zároveň nám všem dohromady, protože Chiron není jenom součet pro-herních aktivit jednotlivých lidí, je v tom i něco víc. Za to všechno bychom Vám všem chtěli poděkovat.
    THERION
    THERION --- ---
    3. běh hry je již za námi. V jeho rámci se uskutečnilo celkem 35 misí, 2 celodenní výjezdy, 4 pokerové turnaje, 4 párty a další.
    Děkujeme
    Ambeřanovi, Reinitě. Insolitovi, Montymu za ztvárnění hlavních korporátních rolí.
    Limwen. Zuzce, Riggsovi, Taře za podporu korporátních a zadavajících rolí.
    Všem NPC (kterých bylo celkem 79) za dlouhodobé i krátkodobé role, kterých bylo nepočítaně.

    THERION
    THERION --- ---
    Chiron.
    Jen pár měsíců stačilo uplynout, a neúprosná kolesa historie se opět posunula. I když jsou ve hře pořád ti samí hráči, tak sféry vlivu se opět přeskupily, mocenské pakty se změnily a toky peněz našly nová koryta.
    A s tím přichází i práce pro kontraktory, žoldáky, runnery a mnohé další. Letně-podzimní příběhy ze světa Chironu se pomalu začínají hlásit o slovo a probouzet k životu...

    Než však Vás zavedeme hlouběji do příbězích letošního Babího léta, je potřeba zmínit důležité organizační záležitosti.

    Datum konání:
    Hra bude probíhat od 9. září (neděle) do 11. listopadu (opět neděle)

    Cena:
    Cenová politika se MĚNÍ. Hráči si zaplatí 400Kč na celou hru, ale jednotlivé úkoly, které si vydraží také něco stojí, a tuto cenu budou hráči platit. Zpoplatněny jsou i sociální eventy a pokery. Logikou má být tedy to, že hráči platí za to, co si skutečně odehrají. Ceník je k nahlédnutí na stránkách Projektu Chiron.

    Týmy:
    Mnozí jste to již slyšeli, ale nyní oficiálně. Hra bude koncipovaná pro čtyř až pěti členné týmy. V týmu existuje jeden "leader," (nebo obchodník) který komunikuje za tým, draží úkoly za tým a nebojí se ani s korporáty mluvit za tým.

    Četnost
    Jsou plánovány tři úkoly týdně jdoucí přes burzu (mimo burzu samozřejmě něco taktéž pojede). Dále dva výjezdy (29-30 září a 27-28 října) a dva sociální eventy 19. září a 19 října)

    Pravidla
    Některé mírně nejasné body budou upraveny, ale v globálu providla zůstanou stejná. Finální verze pravidel pro tento rok by měla být k dispozici 1. září

    Banka, výjdej, bar
    Bude fungovat trochu zajímavější platforma bankovního systému. Nakoupené zboží si však půjde vyzvednout pouze jeden den v týdnu na výdejním místě. Tím místem bude Bar Sinkulova (organizační základna, akorát přestavěná po dobu výdeje na barové socializační místo, kde nebude problém stavit se a pokecat si), otevřený mezi 19 až 21 hodinou

    Přihláška
    Dočetli jste to až sem? Gratulujeme.
    Můžete se jít přihlásit na stránkách Projektu Chiron. Přihláška se podává za TÝM lidí (tedy tým je sestaven ještě předtím, než nám pošlete přihlášku musíte znát své týmové spoluhráče). Přihlášku je nutné dodat do konce srpna, tedy do 31.8.

    Na všechny runnery, kteří chtějí být součástí dějin Chironu se velice těšíme. Je jen na Vás, jakým směrem se bude svět Chironu ubírat :-)
    THERION
    THERION --- ---
    Herr Jesus von S-K, Fuchi no iesusama, querido señor Santa de Aztechnology, Oh-Mighty-Ares Jesus.
    Všechny TOP korporátní entity světa Chironu Vám přejí bohatou nadílku.
    Plánovací oddělení pro vás vymýšlejí zajímavější verzi pravidel (princip zůstane stejný, akorát se některé věci zjednoduší), paramedické kyberdivize pro vás mají připravená nová vylepšení (instalace na vlastní nebezpečí), development division pro vás otevře nové herní možnosti (už nebudete moci hrát pouze za kontraktory/runnery, ale bude možnost být i členem kriminálního syndikátu, jako je například mafie) a mnohé další.

    Bohatá nadílka v podobě vydírání, únosů, wet-worku, kyberšpionáže, datastealingu, záchranných operací, kurýrních operací, kompromitování systémů, plánů v plánech cizích plánů a vlastních plánů v plánech cizích plánů, čeká na všechy hráče, kteří se nebojí "tak trochu se ušpinit".

    Novinky budou uveřejněny na chironích stánkách zkraje Nového roku a přihlašování začne brzo poté. Všechno to pak odstartuje v dubnu.

    Zatím Vám všem tým Chironu přeje pěkné a klidné svátky.
    THERION
    THERION --- ---
    Letošní běh Projektu Chiron sice před týdnem skončil, ale již nyní si můžete červenou fixou zakroužkovat datum nového běhu.
    1.4.2018 (ano, není to sranda, skutečně budeme začínat na Apríla) až 3.6.2018
    Tedy od neděle do neděle, devět nadupaných týdnů plných střelby, sledování lidí, nabourávání se do systémů, únosů, vydírání, ochrany VIPček a spousty dalších činností.
    Opět se budete moci těšit na Casina, bowlingy, alkoholy (nezletilým nenaléváme), oblíbené TOP managery a opět o něco vylepšené herní systémy.
    Více informací Vám v brzké době přineseme, každopádně očekávejte nejpozději na Ježíška konkrétní dárečky z organizátorské dílničky ;)
    THERION
    THERION --- ---
    Tak 3 měsíce hry jsou pryč. V průběhu hry se účasnilo 18 hráčů a k nim bylo v mnoha rolích asi 70 NPC. proběhly 3 velké společenské akce a dva menší turnaje. Zároveň hráči plnili přes 40 herních misí a úkolů.

    Zároveň ale začínáme pracovat na dalším pokračování a došlo k rozšíření organizátorského týmu.
    THERION
    THERION --- ---
    Na stránkách hry je možno najít základní informace o ostrém běhu hry.
    THERION
    THERION --- ---
    V záhlaví došlo k aktualizaci organizátorského týmu a přidána krátká informace o stavu příprav. Tento čtvrtek můžete očekávat masivní aktualizaci herního webu.
    THERION
    THERION --- ---
    Tak je dotestováno a právě byly zahájeny přípravy ostrého běhu hry. Takže možnost zapojení jistě bude.
    ROWEN
    ROWEN --- ---
    To jsem prokaucoval... Tak doufam ze bude další moznost zapojeni
    THERION
    THERION --- ---
    Na stránkách hry je možné najít reálie herního světa a aktuální znění pravidel. Taky došlo k rozšíření organizátorského týmu, zejména v oblasti tvorby herních eventů.
    THERION
    THERION --- ---
    Informace o závěrečném testu můžete najít na stránkách Projektu.
    Budeme rádi, pokud se zúčastníte.
    DANAKETH
    DANAKETH --- ---
    Stránky hry s pravidly

    pchiron
    http://zverinalukas.wixsite.com/pchiron
    THERION
    THERION --- ---
    Pokud máte zájem nám pomoci s otestováním některých systému a vyzkoušet si role hráčů Projektu Chiron pořádáme 2. test. Základní informace jsou dostupné na webu akce
    pchiron
    http://zverinalukas.wixsite.com/pchiron
    DANAKETH
    DANAKETH --- ---
    KAZMA: Vítej vítej:-)
    Pro rozepisování informací pro vaší skupinu se přesouváme do extra diskuse (ať je to hezky pohromadě).
    KAZMA
    KAZMA --- ---
    Tak já se hlásím jako první došlá oběť, zbytek už jed na cestě a dorazí během dneška-zítřka
    THERION
    THERION --- ---
    Hlavní výhoda takto dlouhodobé hry je, že postava se daleko více formuje v důsledku herních interakcí a reakcí na vývoj herního světa. Alespoň je tedy taková představa našeho konceptu.
    DANAKETH
    DANAKETH --- ---
    EYRIK: Nemusíš mít obavy, že bys dostal postavu, která ti nebude sedět a ke které si nebudeš moct udělat vztah. Pouze se budeme snažit nastavit postavu (a hru koneckonců také) tak, aby do do sebe vše zapadalo a ideálně dál indukovalo zajímavé situace.

    Máš pravdu, že je rozdíl v tom "dávat smysl" a "hodit se," ale já osobně dávám přednost tomu "Hodí se".
    Ve hře by třeba dávalo smysl, když by sis vytvořil postavu účetního. Pro někoho může být zajímavé řešit účetní "hádanky" či se zabývat administrativními otázkami, a zcela jistě to zapadne do světa (i u nás budou určitě účetní), ale pokud hra není zaměřena na korporátní finance a švindly v daňovém přiznání, činnost této postavy bude trošku drhnout. Zkrátka tam pro ní není dostatek herní náplně. Z toho důvodu si třeba myslím, že taková postava se nehodí.
    Pokud bys ale postavu účetního postavil tak, že účetní už nechce být účetní a chce se od "cifršpiónství" dostat co nejdál, chce zažít nové věci a navíc po něm třeba někdo jde, protože v minulosti šel na ruku špatným lidem, bylo by to něco zcela jiného. Bylo by pochopitelné, když by sis nechal účetního jako vhodné civilní krytí a následně se věnoval herní náplni, která už ale může být o zcela jiných věcech, než je "saldování účtu". Taková postava by se podle mého měřítka hodila a při registraci bychom pouze doladili věci, které by jí více zasadili do herního světa.

    Pozn: tímto se v žádném případě nechci dotknout účetních ani důležitosti jejich práce
    EYRIK
    EYRIK --- ---
    S4MUEL: Ale to zas neříkám, někdy to může být i k lepšímu, že si vyzvedneš prefabrikát. Já na druhou stranu jsem ten typ hráče, který si ke svým postavám a alter egům tvoří vcelku silný vztah a de facto jim dávám život. Takže si pak dovedeš představit, jak nadšenej bych z toho byl ve chvíli, kdy prostě vyšperkuju ten charakter, ale organizaci se víc hodí, abych hrál něco o 180 stupňů jinýho.

    Na spolupráci v téhle fázi nevidím nic závadného. Naopak jsem to zastával s tím, že neni v zájmu nikoho, aby ta postava nedávala smysl v rámci univerza. Ale už je podstatnej rozdíl mezi "dávat smysl" a "hodit se". A jak tohle filtrovat už spíš záleží na tom, jakému osazenstvu chceš tuhle hru nabídnout.
    DANAKETH
    DANAKETH --- ---
    CYAN: Velice zjednodušeně ano. Aukce je taková ta veřejná soutěž. V ní může figurovat každý. V závislosti na tom, jak se ti bude dařit, jakou si získáš pověst atd. ti může být nabídnuta nějaká další smlouva.
    Cíl je dvojí 1) chceme hráče motivovat k hraní a vstupování do hry v co největší míře. Tam si hráči osahají hru zvyknou si na prostředí a stanou se těmi "profíky". A až profíkům se následně zadávají kontrakty přesně podle toho, jací jsou, co umí a jak se předvedli.
    2) Mise budou lehce propojovány. Ať už to bude tím, že si získáte známého nebo nepřítele, nebo tak, že se dostanete k informacím, ke kterým ostatní ne. My následně budeme moct připravovat akce právě podle toho, kdo s kým kamarádí, komu kdo jde po krku a kdo se v daném prostředí nejlépe orientuje. Pokud bych to měl říct ve zkratce, přímo zadané mise budou osobnějšího rázu a budou dimenzované na nějakou osobu/-y, za nějakým účelem.

    Vydražené a zadávané mise a kampaně nebudou ale jedinými druhy, ale zatím nechci prozrazovat příliš.
    S4MUEL
    S4MUEL --- ---
    EYRIK: tedy... mně třeba velmi vyhovuje, když je org do tvorby postavy zainteresován - a to klidně i do té míry, že mi řekne "nechceš si zahrát to a to?"

    protože v takovém případě si pak říkám, že daná role má své konkrétní místo v příběhu, bude mít v daném světě smysl a navíc org může přijít s něčím zajímavým, co by mne třeba samotného vůbec nenapadlo.

    naopak co se vstupů organizace do tvorby postav týče, tak za mne jen houšť a větší kapky.

    ostatně velká část larpů už dnes stojí na de facto kompletně připravených a provázaných rolích, do kterých hráč vnáší svou invenci max. vlastní hrou - a taky to funguje (to jen k tomu, že hry nehrajeme, aby...)
    CYAN
    CYAN --- ---
    Jenom jestli jsem to pochopila - krom aukce budou i úkoly zadané konkrétnímu hráči, podle toho, jak se prokázal doteď?
    DANAKETH
    DANAKETH --- ---
    EYRIK: Automatické generování? Můžeš to prosím trošku rozvést? Neumím si to představit.
    Když vezmeš v potaz, že bude potřeba zajistit prostory, nějaká NPC, rekvizity atd. Osobně si myslím, že je potřeba mít věci připraveny a až následně je vyhlásit. Možná ale máš nějaký nápad, který nevidím.

    Neměj strach, nikterak se s tím tajit nebudeme:-) zatím to je tak trošku v plenkách, takže to bude postupně přibývat.
    EYRIK
    EYRIK --- ---
    DANAKETH:

    3.2) Tak dlouhodobým řešením by mohlo být automatické generování kontraktů s tím, že organizace by dostala ping ve chvíli, kdy by se začalo na kontrakt přihazovat. Ale to už je technická vyšší dívčí.

    Až zas bude něco nového, co nebude spadat pod NDA, tak to sem hoďte, rád vám to ofeedbackuju.
    DANAKETH
    DANAKETH --- ---
    EYRIK:

    1) Jako organizátoři se budeme na tvorbě postav podílet, protože bychom rádi a) předešli stereotypu postav (a la všichni jsou bývalí agenti CIA) b) budeme zapracovávat typy postav do světa. Vkládat prožitky, zkušenosti, informace, kontakty, konflikty v minulosti a tak dále. Není potřeba se toho nikterak drasticky obávat. Prvořadá bude domluva a komunikace už v počátku. Tak jako hráč ví, co nechce/chce hrát, my jak organizátoři zase víme, co nechceme/chceme ve hře mít. Když si tohle obě strany připustí, můžeme začít hledat způsob, jak se vzájemně domluvit a být spokojení.

    2) Zmíněná ekonomika je pochopitelně pouze kulisou, v níž budou hráči hrát. V daném textu se nehovoří o herní ekonomice.
    Ve hře se budou pohybovat peníze, zboží, informace a kontrakty, ale rozhodně nechceme předstírat, že by se jednalo o nezávislou a soběstačnou ekonomiku. Spíš bych to přirovnal k určité části subekonomického systému.

    3) S těmi kontrakty máš naprostou pravdu. V současné době vymýšlíme způsob, jak zajistit, aby bylo kontraktů dostatek, ale na druhou stranu aby nezahlcovaly nebo hráčům důležité (zajímavé) kontrakty zbytečně neutíkaly.
    Rozhodně o dalších systémech budeme dál informovat. Navíc si myslím, že se mnohé objasní až spustíme nějaký ostřejší alfatest.
    Ve hře je třeba i jakési neoficiální objednávání kontraktů dopředu, ale zatím to není ve fázi, kdy bych to chtěl veřejně publikovat.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam