• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    VACASpace engineers
    Space engineers je poměrně komplexní online/offline hra s prvky simulátoru. Je zde obrovské množství možností, kombinací i vlastní programování.

    V této diskuzi by se měli objevovat rady a tipy zkušenějších, dotazy začátečníků, odkazy na různé instruktážní videa či weby, ale i inspirace a prezentace vlastních výtvorů.

    Případně by pak bylo možné založit vlastní nyx komunitu a nyx "svět" pro tvorby nyxáků.
    rozbalit záhlaví
    REDSNAKE
    REDSNAKE --- ---
    VACA: survival to je jak tezim a tak, ze? to hraju, no... ale nastavil jsem si vetsi inventar a trikrat rychlost tezeni a staveni at to trochu odsejpa... ty blueprinty, neumim si moc predstavit jak by to fungovalo v survivalu, jak bych se dostal k dilum uvnitr abych je mohl usvareckovat...
    VACA
    VACA --- ---
    REDSNAKE: jj, autosave se ukládá automaticky po určitym intervalu, a pokud se nemýlim tak přepisuje tebou uloženej save. Z mého hlediska nepraktické...

    Ale doporučuju, zkus využívat ty blueprinty: Zamíříš na loď/tebou postavenej objekt a stiskneš "ctrl+B" čímž si objekt uložíš do seznamu.
    Poté stiskneš "F10", tim vyvoláš seznam tvejch blueprintů a vybereš kterej chceš vložit. Poté už jen stiskneš "ctrl+V" a objekt umístíš do světa.

    Výhod to má hned několik. Jednak můžeš tebou postavenou loď vložit do mapy kolikrát chceš, druhak máš dostupné blueprinty "napříč světama" tzn můžeš vkládat lodě/objekty které jsi postavil a uložil do blueprintů v jiných mapách...
    Jedinej limit je, že si musíš hlídat použité addony, pokud využíváš...

    akorát tahle funkce asi nebude dostupná v survival módu...

    REDSNAKE
    REDSNAKE --- ---
    VACA: aaha, to bude bohuzel ono... uz mi takhle ulitly dve loda jak se ucim a dost to nastve.. tak to autosave funguje teda pekne blbe..
    VACA
    VACA --- ---
    REDSNAKE: A nemas zaskrtnutej autosave?

    Uz sem to dlouho nemel zapnuty tak so presne nejsem jistej kde, jestli pri zakladani novyho sveta, nebo jinde v menu.
    Ale je to celkem podstatna featura, z meho pohledu padstatna pro to ji vypnout :) uz sem si takhle taky pokazil nejaky projekty, od te doby vypnuto a ukladam si vyhradne sam...

    A pak teda jeste mas moznost ukladat "blueprinty" myslim ze ctrl+b.. Tam si ukladas lode/objekty jakoby mimo save sveta, tzn muzes pak nacitat libovolne kreace v libovolnych mapach... (Ovsem pokud ulozis blueprint ktery je sestaveny z addonu, a nactez ho v mape kde nemas ty dane addony zapnute, tak se ti nacte lod derava jak emental... )
    REDSNAKE
    REDSNAKE --- ---
    Potřeboval bych poradit, hra mi nějak podivně přepisuje savy.

    Postavím si pidi loď, potřebuji s ní trochu cuknout abych něco předělal a tak si to uložím, protože ještě nemá všechny trysky a předpokládám, že mi nejspíš uletí. Uložím tedy, cuknu s lodí, ta ulítne, jak jsem předpokládal a když chci načíst save, tak jsem ve vzduchu už s tou lodí, přestože jsem si ten save udělal předtím, než jsem do ní nasedl, zapnul generátor a vůbec. Prostě mi to hra nějak přepsala...Čím to je?
    DZS
    DZS --- ---
    Holt ne vzdycky se dari...
    Space Engineers - Spuntik satelite mk1 fail UnCut_RAW
    https://www.youtube.com/watch?v=7vm7ctAVos0

    Space Engineers - Spuntik satelite mk2 fail - Part1 UnCut_RAW
    https://www.youtube.com/watch?v=-S8hNTJiK3k

    https://www.youtube.com/watch?v=hiHShdXRX1w
    VACA
    VACA --- ---
    Tak po čase přináším nějaký report. S posledním updatem se rozšířila problematika kyslíku. Ve zkratce: nyní musíte doplňovat kyslík do všech komponent. Je zde především nutnost doplňování kyslíku do vlastního skafandru. S tím se stala užitečná možnost sundání helmy, protože v natlakovaném prostředí tak zbytečně neplýtváte kyslíkem z obleku, s čímž teda souvisí ztráta života i v případě že jste v natlakovaném prostředí, ale máte nasazenou helmu a v obleku došel kyslík.

    Takže teď se ze survival módu stává skutečný boj o přežití. Hra vás tak vlastně bude nutit neustále putovat vesmírem a hledat ložiska ledu, s tím získává na významu procedurálně generovaný nekonečný vesmír :)

    Uvidíme s čím vývojáři přijdou příště. Možná nějaké pěstování rostlin pro mateřské lodě za účelem fotosyntézi a snížení spotřeby ledu by se hodilo. Necháme se překvapit, každopádně hra teď získává body! :)

    Space Engineers - Oxygen Bottles & Cockpits
    https://www.youtube.com/watch?v=c86RzsAQLdk
    VACA
    VACA --- ---
    Space Engineers - Mining Excavator Ship
    https://www.youtube.com/watch?v=G6YIgCiIZCY
    VACA
    VACA --- ---
    Space Engineers - commercial & transport cargo ship
    https://www.youtube.com/watch?v=8L49b-xpUes
    VACA
    VACA --- ---
    Space Engineers - Ep.1 | The Valhalla
    https://www.youtube.com/watch?v=dVbKQBzd4W8#t=37
    VACA
    VACA --- ---
    Space Engineers Spotlight - 'Unit Drop Ship' By Serg
    https://www.youtube.com/watch?v=NATLsMeO7c8
    VACA
    VACA --- ---
    pro inspiraci přidám nějaký kreace co mě zaujaly...

    Space Engineers Ship Showcase #1: Bounty Hunter Ship "Mosquito"
    https://www.youtube.com/watch?v=rl8RPak1k6c
    VACA
    VACA --- ---
    Space Engineers - Oxygen, Take Your Helmet Off !!!
    https://www.youtube.com/watch?v=b3G89ciYnPQ
    VACA
    VACA --- ---
    Tak s posledním update tento týden nám do space engineerů přibyl kyslík! :D takže stavbě airlocků se dostalo za dostiučinění... Přibyla nám těžba ledu a z něho následná produkce kyslíku. Nové bloky: nádrže na kyslík, přístroj na jeho extrakci z ledu a distribuční zařízení..

    Hra tímto dostává nových rozměrů!
    VACA
    VACA --- ---
    Sice to zatím vypadá že sám pro sebe, a přinesl jsem první poznatky.
    Zjistil jsem že se v začátcích hodně vyplatí stáhnout si ze steam workshopu nějakou pěknou loď s funkčními technickými prvky. Případně ji i rozmontovat a pořádně prozkoumat jak je co udělaný. Človeěku to hodně ukáže, někerý věci nad kerejma jsem si předtim lámal hlavu jsem díky tomu pochpil.

    Má to ale i svá úskalí. V zásadě jsou asi dvě možnosti jak tam loď z workshopu do hry dostat. Buď stáhnout tzv. blueprint, nebo celý svět obsahujíci loďe už v prostředí.
    Ta jednodušší cesta je stahnout celý svět protože téměř každej lepší workshop obsahuje spoustu addonů. V případě že stahnete celý svět se vám potřebné addony před spuštěním stáhnou automaticky..
    Naopak v případě blueprintu si musíte opatřit seznam použitých addonů a tyto pak manuálně stáhnout a zahrnout při vytvoření světa. Pokud toto neuďeláte, hra jednoduše vypustí všechny bloky které nezná, a importovaná loď bude děravá jak ementál a většinou nefunkční. Pokud tam nějaké ty chybějící bloky byly navíc zásadní pro soudržnost konstrukce, loď se vám po vložení "rozplyne" před očima..

    BLUEPRINT, to je kapitola sama o sobě. Stisknutí klávesy F10 vám vynese tabulku se seznamem dostupných blurintů.. Zde vyberete který potřebujete a zkratkou ctrl+V vložíte do svého světa. Je to věc vzkutku praktická. Představte si, že stavíte nějakou kolosální loď, nebo stanici, na které se opakují celky bloků.. Postavíte si takovou to jednu část, namíříte na ni, stisknete ctrl+B a tato se vám uloží do blueprintů. Pak už jen stačí vkládat na potřebná místa. Další zásadní výhoda toho je, že se vám přenesou i všechny zahrnuté funkce které jste vytvořili. Tlačítka dělají co mají, písty pracují...
    Uložené blueprinty jsou vám dostupné světech světech. Takto můžete přenášet stavby a loďe z jednoho světa do druhého. Za předpokladu že splníte podmínku s addony. Při každém zakládání nového světa musíte vybrat addony které chcete zahrnout, nefunguje to globálně. Zatím nemám vyzkoušené jak fungují blueprinty v survival módu, ale máte možnost měnit charakteristiku hry u uložených pozic, takže neni problém hrát survival, uložit, přepnout režim na creative, vložit si svoji oblíbenou loď, a pak pokračovat v survivalu..

    Toť mé první krůčky, přiznám se že o tomhle sem neměl ani páru. Kdybych měl možnost si tohle přečíst takhle na hromadě nebo se někoho zeptat, ušetřilo by mi to ňejakou tu hodinu tápání... Tak snad se to třea někomu bude hodit.
    Plánuju tohle nějak zahrnout do nástěnky a vybrat k tomu nějaký dobrý doprovodný videa.

    Jinak teda první dojmy: když člověk neví jak věci fungujou stává se ze space engineerů děsná frustrace plná zdlouhavého tápání a hledání informací. Hra vám v mnoha ohledech jejího fungování a možností nijak nenapoví... Začínám už ale tušit velké možnosti..

    Další fáze bude prokousat se vytvářením skupin funkcí a jejich ovládání..

    VACA
    VACA --- ---
    zatím bych přihodil ochutnávku jak vypadá takový sofistikovaný těžební monstrum:

    Space Engineers - Automated mining ship : The Strain
    https://www.youtube.com/watch?v=HU4m3xeq6bU
    VACA
    VACA --- ---
    Jinak děkuji za možnost založit tuto diskuzi. Na úvod pár slov:

    Space engineers je dnes hra s předběžným přístupem, to znamená že se bude nejspíš ještě odehrávat spoustu vývoje a ladění. Oficiální zdroj říká, že v menší či větší míře se updaty a patchování odehrává každý týden. Koho by to zajímalo, hra se na steamu pravidelně objevuje ve slevových akcích, za zmínku také stojí že jde o počin českého studia Keen software house.

    Co mne vedlo k založení diskuze na nyxu: sám jsem ve "vesmírném ingenýrství" začátečník. Hra mne zaujala, kreace zkušenných hráčů jsou většinou propracované a sofistikované stroje často gigantyckých rozměrů, občas narazíte i na plně automatizované těžební komplexy, ale velice záhy jsem zjistil že to obnáší mnoho úskalí a problematiky a "studijní" materiály se začali dost hromadit. Další věc je, že hra sama vás do problematiky nijak nezasvětí a neobsahuje žádnej interaktivní tutorial. (To se může změnit s vydáním finální verze, ale zatím tomu tak není)

    To všechno mne vedlo k tomu mít možnost si o tom s někým pokecat a sdílet zkušenosti. Od nyxu si slibuji kvalitní komunitu českých lidí. To je další věc, nevím jestli jsem hledal málo, ale nikde jsem nenarazil na vlákno o engineerech v češtině, vždyť ani českej Keen house studio nedisponuje českou verzí stránky (tohle mne od nich trochu zamrzelo že se tařka nehlásí k české identitě)
    Hra sama má nějakou (neoficialní) českou lokalizaci která ale zdaleka není kompletní a možná ani nestíhá držet krok s neustálými updaty hry, což samo může působit určité nesrovnalosti a dezorientaci, když máte půlku nabídky a funkcí v češtině ale druhou přímo s tím související ne. Může se stát že pak nevíte co hledáte, protože jak už víme z jiných programů, překlad může být občas mírně závádějící. -věřím že toto se ale ještě podaří doladit do finální verze hry.

    Teď jsem v práci, ale hned jak budu mít možnost začnu kultivovat záhlaví a průběžně na nástěnku přidávat užitečné věci.
    Pokud se najde někdo zkušený ve vesmírném budovatelství a ochotný, budu rád když mi pomůže diskuzi moderovat a případně i se správou nástěnky..
    VACA
    VACA --- ---
    DAVESADE: já myslím že to tak do jistý míry asi bude.

    Já bych k tomu měl i takovej srandovní výrok:
    Johannes Gutenberg dal světu knihtisk
    Douglas Engelbart nám dal počítačovou myš
    a Markus "Notch" dal hráčům krychli :DD

    Je pravda že s minecraftem to má mnoho podobností, a taky že na bázi minecraftu vzniklo a vzniká spoustu herních variací. Bloky jsou populární... :)
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    Podle traileru to vypadá krásně! Nějaká inspirace Minecraftem nebo se mi to jenom zdá?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam