• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLETunel Blanka a jiné "tunely"
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    DANYSEK: V poslední větě jsi to shrnul dobře - ta dráha tam neni kvůli P6. Tak proč by kurva P6 měla bejt bita? Praha jako taková dráhu potřebuje. Kladno ji potřebuje. Letiště ji potřebuje. Praha 6 ji nepotřebuje a kdyby to nebylo vázaný všema možnejma EU dotacema, tak by bylo nejlogičtější ukončit dráhu na Veleslavíně, kde je jednoduchej přestup na metro a zbytek můžeš v klidu zrušit. Máváš tu různejma rozpočtama, ale na začátku jsou to pořád ty stejný peníze.

    Dohnal jsem to extrému, ale vidim, že rád pracuješ s limitníma situacema, tak sem ti přines druhej mantinel.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PALEONTOLOG: Mas snad pocit, ze i letiste tu je jen kvuli Praze? :-) Ne, to opravdu neni.
    A samotna draha spojuje Rakovnik, Kladno s Prahou - potazmo poskytuje navaznost i dal do dalsich smeru ven z Prahy. Ukoncovani drahy na hranici mesta je nazor hodny stredoveku - prvni zeleznice casto take koncily jeste pred hradbami mest... ;-) Ucelovy je pouze usek Ruzyne-Letiste, jinak draha slouzi i jinym ucelum. Mimo jine ma potencial pretahnout lidi z autobusu, kteri z Kladna do Prahy houfne dojizdi... a autobus casto voli prave proto, ze cesta po leta nerekonstruovane trati je ponekud zdlouhava...
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    DANYSEK: zatímco u železnice to solí všichni, prostřednictvím svých daní, svoje fondy by měla otevřít praha, jelikož je to investice ryze do její infrastruktury. jestli má současná jednokolejka přes dejvice celostátní význam, tak to mi ho teda vyndej
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PALEONTOLOG: to opravdu nedelam :-) naopak mam pribuzenstvo u Metrostavu... :D
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    DANYSEK: ty děláš u sždc, přiznej se
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PALEONTOLOG: rozdil je v tom, kdo ty penize investuje - zatimco u zeleznice je to stat, metro ci tramvaj zacvaka obecni kasa. To samo o sobe je celkem dulezity rozhodovaci faktor - i kdyz chapu, ze radnici na Praze 6 to muze byt fuk - ani jeden z pripadu se netyka jejich rozpoctu, tak trochu rozhoduji o cizich penezich. Zeleznicni koridory skrze mesto mame (jen obcas v otresnem stavu, ale lepsi se to i jinde) - neni duvod ty existujici pro dopravu nevyuzivat s argumentem, ze metro je lepsi. V tom musi jit stranou osobni preference - porad se bavime o efektivnim vynakladani verejnych prostredku. Povrchove vedeni dopravy (maximalne melce-podpovrchove) je obvykle v cele rade mest mimo bezprostredni centrum - zatimco u nas jde v pripade metra o vyrazne drazsi tezkotonazni stavby hluboko pod zemi. A pak se divime, ze nemame dohromady nic. A metro je narozdil od drahy jednoucelove.
    V predmetnem useku vede zeleznice uz skoro 150 let (a to nepocitam konku). Postoj P6 v case z kategorickeho ne vysublimoval prave do toho vse pod zem - uznavam, to je pokrok. Trat se nechavala leta cilene chatrat a obnova se pojima ponekud megalomansky. Jenze ta draha tam neni jen kvuli P6, ta draha ma (narozdil od metra) celostatni vyznam a to nelze prehlizet.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    DANYSEK: já nepsal, že to zadají dejvičákům, ani jsem to tak nemyslel, ale jdou v případě želenzice prostavět peníze. mě zase přijde, že k dráze ve městě je velice dobrou alternativou metro a další kolejové spoje. plus pochopitelně nasereš intenzivním spojením město-ruzyn spoustu rezidentů. nehlučnou dráhu ztoho mít šestka nebude.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    E2E4: ted uz to trosku polevilo - coz doklada existence tech variant (s tunely) az k centru, ktery snad uz nejak dopadnou. Puvodni predstava byla metro na Dlouhou Mili, vlak od Kladna ukoncit tam a celou trat az do centra vytrhat. Klasicky pohled "my tu trat nepotrebujem a ti co jezdi zvenci nas nezajimaji". Radnice jsou vsude stejny, s tim nenadela nikdo nic - ja jsem v tomhle smeru jen vnejsi pozorovatel, ale vim ze odpor proti trati jde z mistnich rad. A nechapu to - zeleznice ve meste je sikovnym komplementem k metru, pokud jde o rychlu prepravu - se vseobecne nevyuzitym potencialem.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    DANYSEK: Kez by to bylo tak, ze radnice Prahy 6 posloucha co lidi chteji a pak to dela, spis mame opacny problemy. :-(
    Pokud to je (opakovane?) blokovany ze strany Prahy 6, pochybuju, ze je to diky nejakejm obcanskejm iniciativam.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PALEONTOLOG: nerek bych, ze na Praze 6 bydli typicky stavebni delnik :) A u draznich staveb je portfolio firem toho schopnych tez omezene - mas zde spoustu specifickych norem, ktere je treba dodrzet atd.
    ADAMFC: otazku sice pokladas dobre - ale spatne osobe. Jako vsichni muzu jen doufat, ze jde o konecne rozhodnuti ;-) Je tam trosku casovy tlak, pokud jde o spolufinancovani z EU zdroju - takze snad uz to konecne klapne.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    DANYSEK: rychlodráha znamená spoustu dílčích stav.oddílů a objektů a spoustu dílčích dodavatelů a pestrou stavební činnost. a čím více stěžovatelů, tím víc opatření se provede, to není na škodu... naproti tomu schopnost postavit metro je v držení pár velkých firem, co tyhle práce dovedou udělat na jeden tendr. p6 prostě chce zaměstnat svý lidi.
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    DANYSEK: a jak je odlišný od toho, co bylo rozhodnutý někdy v roce 2003?
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    DANYSEK: jak se změnilo to poslední rozhodnutí cca měsíc starý od toho, co bylo rozhodnutý na jaře?
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ADAMFC: idnes je mi ukradeny, maloktery novinar umi napsat poradny clanek... zkoumal jsem uz pred casem mj. ty studie proveditelnosti - ktere tam tunelove varianty nepitvaji jen tak z dlouhe chvile... Rozhodnuto uz cca mesic je - kvuli (ne)zahloubeni je drobny zasek jen u useku Dejvice-Veleslavin - zase ta Praha 6 :-) Jinak je to u te "stredni" variatny - tzn. zahrabane Dejvice pod zemi. Realne stavet se ma za tri roky - ted se vybirala z variantnich studii proveditelnosti konkretni varianta, projektova priprava jeste nejaky cas zabere.

    PALEONTOLOG: jako jasne - je to prepych, ale na Praze 6 to tak chteji, a holt samosprava ma dnes velkou moc si prosadit svou - z jejich kasy to nepujde, ale to jim nebrani si vymyslet... z ciziho krev netece :)
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    DANYSEK: já se ohradil proti těm aktivistum. Řikam ti taky, že je mi to úplně putna, kudy to povede a i většině lidí, co tam bydlej. Hlavně ať už padne rozhodnutí. Jestli čerpáš názory lidí na základě článků z idnesu o peticích, tak pak docházíš k takovejmhle závěrum.

    To, co tu píšeš, je obecně známá věc.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    DANYSEK: ohledně dráhy mi to přijde jako špatnej nápad. vést ji podzemím je zbytečnej přepych. vést ji povrchem se stejněš neobejde bez rekonstrukce, přeložky a navazujících opatření. vzhledem ke zbudovanýmu metru do poloviny trasy minimálně.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PALEONTOLOG: videls ty projekty vubec, ze se tak divis? :-) Existuje nekolik variant, jedna z nich je Stromovka-Veleslavin tunelova (nejdrazsi), jedna pocita se zahrabanim Dejvickeho nadrazi pod zem (mene tunelu, ale porad neco - o 3mld mene), samozrejme je na stole i ta celopovrchova varianta (rozdil 7mld od nejdrazsi). Dalsi varianty resi vedeni skrze Semmering - s ukoncenim na Hlavaku, kde je ale trosku problem s kapacitou ze Smichova... (a ano, bavim se o aktualnich planech, co jsou na stole dnes). Orientacni cenovy rozdily variant pres Dejvice jsem tu uz uvadel...
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    libuš, myslel jsem šárecké údolí
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    DANYSEK: o jakým zahrabání trati skrze město mluvíš ? :) myslíš od šárky pod okruh a na terminál je přes město ? :)) já spíš nechápu čím je libuš pro pražáky tak zajímavá, ale to je bokem. navíc jsem snad zdůraznil, že je to řešení historické, neaktuální, protože nic nevyřeší. jen říkám, že je to proti modernizaci kolejiště od masarykova po ruzyň, vč. výstavby tunelu a lodi pro stanici, za hubičku. a to odhadem platí.
    ohledně nápadu vést tam podzemku, tak jsem v otázce podzemí pro metro. ale to je jak na dlouhý lokty, tak za docela dost peněz.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ADAMFC: A vysoce pravdepodobne tam ty koleji byly drive, nez barak. Proc by nemela byt v tunelu treba trat Praha - Decin, Praha - Brno, Praha - Plzen nebo Praha - Budejovice? Kolem ni take bydli lidi - a kde narozdil od te "vasi" tam jezdi tez tezka nakladni doprava? S timhle pristupem "ala P6" by se muselo pod zem zahrabat vsechno a vsude (nejen v Praze). Tunel pres P6 je nesmysl, ktery to akorat cele znacne prodrazuje a zdrzuje - a je jednou z realnych pricin, proc doposud neni nic - ten balik proste nikdo neni schopen dat dohromady, aniz by neodlozily jine (globalne prioritnejsi) stavby. Nebyt dlouhodobeho pristupu "bud tunel nebo nic", tak uz dnes tam je svrsek, ktery rozhodne neni tak hlucny a dalsi opatreni zmirnujici dopady - vlastne si za hluk muzete sami ;-) Ono je rozdil utratit 16, 20 nebo 23 miliard (za celek az do Kladna) - pricemz rozdily se tykaji jen 10-12km skrze mesto (Pul miliardy navyseni na kilometr trati, to jako fakt jde obhajit? Nechcete se na ten luxus teda na P6 slozit? :D) a urcite se i v dlouhodobem pohledu ty penize daji pouzit jinde smysluplneji - historickych dluhu k reseni je kolem nas hromada - a to i z pohledu zateze, ktera na sve okoli generuje zeleznice a kde by to (alespon) obmenu svrsku taky chtelo...

    PALEONTOLOG: Zbudovani tunelu kolem letiste komplikace neni - pocita se s nim v oblasti dlouhodobe, zahrabani trati skrze mesto je zbytecny nesmysl - samotny koridor trati je udrzovan ve stavu umoznujici celkem snadne zdvojkolejneni spojenou s elektrifikaci (s vyjimkou existujiciho tunelu, ktery se musi postavit novy urcite). Efektivni by ta tramvaj bylo tak pro politika - aby mohl vyhlasit, ze aspon "neco" udelal - jinak spise utracene penize (i kdyz ano, Dedina si tramvaj zaslouzi, ale pro letiste to smysl resit). Z pohledu rychlosti se uz davno prislo na to, ze i stavajici vozba autobusy je rychlejsi, nez ta zamyslena tramvaj, pres vsechny negativa reseni s obcas zastavujici 119 - jeden z duvodu, proc se tramvaje moc netlaci (byt myslim kolem 2011 to byl hodne "popularni" napad).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam