• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLETunel Blanka a jiné "tunely"
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    libuš, myslel jsem šárecké údolí
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    DANYSEK: o jakým zahrabání trati skrze město mluvíš ? :) myslíš od šárky pod okruh a na terminál je přes město ? :)) já spíš nechápu čím je libuš pro pražáky tak zajímavá, ale to je bokem. navíc jsem snad zdůraznil, že je to řešení historické, neaktuální, protože nic nevyřeší. jen říkám, že je to proti modernizaci kolejiště od masarykova po ruzyň, vč. výstavby tunelu a lodi pro stanici, za hubičku. a to odhadem platí.
    ohledně nápadu vést tam podzemku, tak jsem v otázce podzemí pro metro. ale to je jak na dlouhý lokty, tak za docela dost peněz.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ADAMFC: A vysoce pravdepodobne tam ty koleji byly drive, nez barak. Proc by nemela byt v tunelu treba trat Praha - Decin, Praha - Brno, Praha - Plzen nebo Praha - Budejovice? Kolem ni take bydli lidi - a kde narozdil od te "vasi" tam jezdi tez tezka nakladni doprava? S timhle pristupem "ala P6" by se muselo pod zem zahrabat vsechno a vsude (nejen v Praze). Tunel pres P6 je nesmysl, ktery to akorat cele znacne prodrazuje a zdrzuje - a je jednou z realnych pricin, proc doposud neni nic - ten balik proste nikdo neni schopen dat dohromady, aniz by neodlozily jine (globalne prioritnejsi) stavby. Nebyt dlouhodobeho pristupu "bud tunel nebo nic", tak uz dnes tam je svrsek, ktery rozhodne neni tak hlucny a dalsi opatreni zmirnujici dopady - vlastne si za hluk muzete sami ;-) Ono je rozdil utratit 16, 20 nebo 23 miliard (za celek az do Kladna) - pricemz rozdily se tykaji jen 10-12km skrze mesto (Pul miliardy navyseni na kilometr trati, to jako fakt jde obhajit? Nechcete se na ten luxus teda na P6 slozit? :D) a urcite se i v dlouhodobem pohledu ty penize daji pouzit jinde smysluplneji - historickych dluhu k reseni je kolem nas hromada - a to i z pohledu zateze, ktera na sve okoli generuje zeleznice a kde by to (alespon) obmenu svrsku taky chtelo...

    PALEONTOLOG: Zbudovani tunelu kolem letiste komplikace neni - pocita se s nim v oblasti dlouhodobe, zahrabani trati skrze mesto je zbytecny nesmysl - samotny koridor trati je udrzovan ve stavu umoznujici celkem snadne zdvojkolejneni spojenou s elektrifikaci (s vyjimkou existujiciho tunelu, ktery se musi postavit novy urcite). Efektivni by ta tramvaj bylo tak pro politika - aby mohl vyhlasit, ze aspon "neco" udelal - jinak spise utracene penize (i kdyz ano, Dedina si tramvaj zaslouzi, ale pro letiste to smysl resit). Z pohledu rychlosti se uz davno prislo na to, ze i stavajici vozba autobusy je rychlejsi, nez ta zamyslena tramvaj, pres vsechny negativa reseni s obcas zastavujici 119 - jeden z duvodu, proc se tramvaje moc netlaci (byt myslim kolem 2011 to byl hodne "popularni" napad).
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    DANYSEK: psal jsem, že tramvaj je řešení překonaný, historický, ale ve svým čase a místě mohlo bejt hodně efektivní. územní plán není limitní, odvolání se dají taky vyřešit, popravdě to na okraji šárky ničemu nevadí.
    jinak ty komplikace co zmiňuješ, jako přeložka a podobně, jsou naprosto podružný proti tomu, co obnáší zbudování tunelů a jejich vybavení pro kolejovou dopravu. to pokud, tak jsem kvůli integritě dopravy pouze pro variantu Metro.
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    DANYSEK: já bydlim jednu ulici od tý stávající trati, za Hadovkou. A co se týče hluku, tak všechno bude lepší než to, co je tam teď. Teď to dělá bordel jako kráva. A spokojil bych se s novou trait na místě, kde je ta stará. Ale na druhou stranu je třeba si uvědomit, že když se to teď udělá, tak to takhle zustane na dalších sto let.

    Jinak tu verzi, co si postoval, tak tý bych nevěřil jako finální.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PALEONTOLOG: Dobre ze zminujes Sarku - prilehly prirodni park je tez jednou z limit v prostoru. Na Evropske v tech mistech se siri ani s tramvajovym pasem nepocita. Tramvaj dle tveho navrhu primo podel Sarky (tzn. nikoliv obloukem skrze Vlastinu/Drnovskou) = zmena uzemniho planu (+doplneni tramvajove trate k T1/2) = spousta dalsi administrativy, rizeni, odvolani - no vsak to zname. Ona ta tramvaj by o moc rychleji v realu nebyla.. predstava, ze zitra vstanu a zacnu pokladat koleje od smycky v Sarce je sama o sobe usmevna :) Samozrejme, realizovatelne je kdeco - ale otazka je za kolik ve skutecnosti, co by ta vystavba vyvolala (prelozky siti, napr?) - to jsou informace, kterou seriozne dnes v pripade TT nemas. Takze cenu tezko urcit. On ten napad s TT na letiste neni zadna novinka, ale i sam autor priznava, ze to zakonceni jednoduche neni.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    DANYSEK: výstavba metra i rychlodráhy v podzemí se natáhne, tramvaj je i s peripetiemi poměrně lacinná záležitost, příprava-nepříprava. obecně u nás platí, že se málo investuje do přípravy a průzkumů a každý se pak diví, proč vznikly vícenáklady spojené s kdejakým překvapením. pro tramvaj platí, že velkou část trasy vedeš po povrchu podél šárky, pak je to trochu složitější ale nic co by nebylo realizovatelný. ale uznávám, že řešení tramvaje je zastaralý co do rychlosti i integrity MHD, na to byl čas dávno předtím. ať metro nebo dráha, dřív než za 5 let to nebude.
    ATOMIKS
    ATOMIKS --- ---
    dík za info! tak se asi fakt projedu Blankou .o) ...
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    SAMOUT: jo tak to bude ta pondělní kolona, díky tomu zúžení.. :)
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    ATOMIKS: ten je opravenej a jezdí... no.., v pondělí ráno cestou na hradec jsem sjížděl ze spojky u štěrbohol kvůli koloně, abych se pak promotal aspoň do počernic.. blanku ve spičkách neznám a dokud nebudou nějaký pozitivní zprávy tak ji ani zkoušet nebudu, to se radši protáhnu po nábřeží a přes malou stranu. tudy jezdívávám pravidělně z barandova na osmičku z práce.... na nuselák a IPák to odpoledne ani ráno pokud možno vůbec nezkouším
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    ATOMIKS: Je, ale mezi Běchovicema a R10 se to opravuje teď, a je to brutální špunt i o víkendu. Stupeň 4-5 9-19 od pondělí do neděle. Tuhle cestu nebrat.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ATOMIKS: v odpoledni spicce urcite ne :)
    ATOMIKS
    ATOMIKS --- ---
    PALEONTOLOG: je už opravený kabelový most na jižní spojce? a jezdí to tam teď rychleji?
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    DANYSEK: Ono by v tuhle chvíli možná stačilo udělat bus obsluhující POUZE letiště. Tj. zastávky Nádraží Veleslavín, T3, T1, T2, Letiště (nebo jak se ta úplná konečná jmenuje) a zpět. I tenhle malý krok by hodně lidí hodně ocenilo.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PALEONTOLOG: zeleznice je alespon ve fazi studie proveditelnosti, u tramvaje nemas ani carku na papire. Resp. ono i v uzemku neco je - ale konci to u Terminalu 3 - a dal nic, coz predpokladam ze nikoho moc nenadchne :) I priprava stavby zabere nejaky cas (a sezere nejaky prachy), takze bych premyslel spise o tom, co uz v nejake forme na papire existuje. Pokud jde o vlastni stanici, v te stanici se pocita s metrem - ktere i v uzemku je protazene az k Terminalu 1/2.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    ATOMIKS: řekl bych, že podle toho, kde to zrovna stojí ,-)
    ATOMIKS
    ATOMIKS --- ---
    jakým způsobem je teď nejlepší dostat se z D1 na D8? napadají mě tři trasy: 1) centrem - magistrála, Argentinská, Holešovičky 2) tunely - Baranďák, Malovanka, Strahov, Blanka, Holešovičky 3) jízda s kamióny - Jižní spojka, Průmyslová, Kbelská
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    DANYSEK: tak jsou různý pro a proti. stejně jako bys dělal jámu pro vlak, tak i pro tramvaji. s tím že u dráhy bys hrabal 5 km a u tramvaje tak kolem těch cca 2km. dojezdový časy nerozporuju, nicméně jsou vyvážený četností stanic. ani nrozporuju regionální význam dráhy. pro mě za mě ať se realizujou obě varianty, můžou mít loď stanice pod terminálem společnou. nejhorší je současnej status quo, kdy není nic.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PISKVOR: znamena to neco jineho omezit, tzn tramvaj na ukor neceho (nebo to zahrabes pod zem, podobne jako planovany vlak - a to zas bude sakra drahy)... moc mista tam neni uz dnes - a seriozne, obsluha mezinarodniho letiste prece neni jen o propojeni z Prahou - musis byt schopen odbavit i jine druhy dopravy a ne to pojmout oblibenym stylem "vsak tu mate hentu tramvaj, tak co tu sakra chcete autem" ;-) K povrchovemu vedeni viz nize (ad krizeni s RWY).

    PALEONTOLOG: projekt vlaku pocita se stanici pod zemi s nastupistem v urovni 11m pod terenem. Jako, ano - koncept podzemni tramvaje tu byl - pozustatky najdes kolem Hlavaku/Muzea, ale jinak tomu dnes rikame metro :)
    Rychlost je dana nejen poctem zastavek, ale tez maximalni rychlosti danou ruznymi predpisy a omezenimy danymi "lehkosti" tramvaje. Tramvaj mj. brzdi kazda vyhybka (Vmax=15km/h proti hrotu, 30km/h po hrotu), samotny prujezd mestem (Vmax=50km/h - a pres to se na existujicim tramvajovem telese smer centrum nehnes ani omylem, pouze na vyhrazenem telese mimo bezne komunikace muze byt 60km/h)... vlak z principu i s temi dnesnimi 65-70km/h danych zastaralou konstrukci vseho (a pres vyhybky bezne 40km/h, nekdy i vice) pri dnesnim stavu trati rychlejsi proste bude - vyhrazene teleso ma uz dnes. Pokud by se nevymysleli nesmysly s krecovitym zahrabanim existujici drahy pod zem pres P6, vylozene novostavba u trati je zahrabany 5km usek od zst. Praha-Ruzyne napojeny na existujici trat. Tramvaj ze Sarky +/- to same, problem s tim zahrabanim (tzn. cenou) tu je take - a treba o ceste v ose dnesni ose ulice K Letisti mezi T3 a T1/2 nema smysl ani uvazovat - krizi budouci RWY 06R/24L - tzn. ta tramvaj bude spise delsi a "lacineji" po povrchu bude problem urcite, na prahu letistni drahy se tramvaj dost dobre nemuze...
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    DANYSEK: ten dojezdovej čas je taky nahnanej množstvím zastávek, který vlak postrádá. stejně jako tam musíš upíchnout tramvajovou smyčku, musíš tam upíchnout i železniční stanici, tenhle problém se týká obou variant.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam