• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLETunel Blanka a jiné "tunely"
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PALEONTOLOG: nerek bych, ze na Praze 6 bydli typicky stavebni delnik :) A u draznich staveb je portfolio firem toho schopnych tez omezene - mas zde spoustu specifickych norem, ktere je treba dodrzet atd.
    ADAMFC: otazku sice pokladas dobre - ale spatne osobe. Jako vsichni muzu jen doufat, ze jde o konecne rozhodnuti ;-) Je tam trosku casovy tlak, pokud jde o spolufinancovani z EU zdroju - takze snad uz to konecne klapne.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    DANYSEK: rychlodráha znamená spoustu dílčích stav.oddílů a objektů a spoustu dílčích dodavatelů a pestrou stavební činnost. a čím více stěžovatelů, tím víc opatření se provede, to není na škodu... naproti tomu schopnost postavit metro je v držení pár velkých firem, co tyhle práce dovedou udělat na jeden tendr. p6 prostě chce zaměstnat svý lidi.
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    DANYSEK: a jak je odlišný od toho, co bylo rozhodnutý někdy v roce 2003?
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    DANYSEK: jak se změnilo to poslední rozhodnutí cca měsíc starý od toho, co bylo rozhodnutý na jaře?
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ADAMFC: idnes je mi ukradeny, maloktery novinar umi napsat poradny clanek... zkoumal jsem uz pred casem mj. ty studie proveditelnosti - ktere tam tunelove varianty nepitvaji jen tak z dlouhe chvile... Rozhodnuto uz cca mesic je - kvuli (ne)zahloubeni je drobny zasek jen u useku Dejvice-Veleslavin - zase ta Praha 6 :-) Jinak je to u te "stredni" variatny - tzn. zahrabane Dejvice pod zemi. Realne stavet se ma za tri roky - ted se vybirala z variantnich studii proveditelnosti konkretni varianta, projektova priprava jeste nejaky cas zabere.

    PALEONTOLOG: jako jasne - je to prepych, ale na Praze 6 to tak chteji, a holt samosprava ma dnes velkou moc si prosadit svou - z jejich kasy to nepujde, ale to jim nebrani si vymyslet... z ciziho krev netece :)
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    DANYSEK: já se ohradil proti těm aktivistum. Řikam ti taky, že je mi to úplně putna, kudy to povede a i většině lidí, co tam bydlej. Hlavně ať už padne rozhodnutí. Jestli čerpáš názory lidí na základě článků z idnesu o peticích, tak pak docházíš k takovejmhle závěrum.

    To, co tu píšeš, je obecně známá věc.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    DANYSEK: ohledně dráhy mi to přijde jako špatnej nápad. vést ji podzemím je zbytečnej přepych. vést ji povrchem se stejněš neobejde bez rekonstrukce, přeložky a navazujících opatření. vzhledem ke zbudovanýmu metru do poloviny trasy minimálně.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PALEONTOLOG: videls ty projekty vubec, ze se tak divis? :-) Existuje nekolik variant, jedna z nich je Stromovka-Veleslavin tunelova (nejdrazsi), jedna pocita se zahrabanim Dejvickeho nadrazi pod zem (mene tunelu, ale porad neco - o 3mld mene), samozrejme je na stole i ta celopovrchova varianta (rozdil 7mld od nejdrazsi). Dalsi varianty resi vedeni skrze Semmering - s ukoncenim na Hlavaku, kde je ale trosku problem s kapacitou ze Smichova... (a ano, bavim se o aktualnich planech, co jsou na stole dnes). Orientacni cenovy rozdily variant pres Dejvice jsem tu uz uvadel...
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    libuš, myslel jsem šárecké údolí
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    DANYSEK: o jakým zahrabání trati skrze město mluvíš ? :) myslíš od šárky pod okruh a na terminál je přes město ? :)) já spíš nechápu čím je libuš pro pražáky tak zajímavá, ale to je bokem. navíc jsem snad zdůraznil, že je to řešení historické, neaktuální, protože nic nevyřeší. jen říkám, že je to proti modernizaci kolejiště od masarykova po ruzyň, vč. výstavby tunelu a lodi pro stanici, za hubičku. a to odhadem platí.
    ohledně nápadu vést tam podzemku, tak jsem v otázce podzemí pro metro. ale to je jak na dlouhý lokty, tak za docela dost peněz.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ADAMFC: A vysoce pravdepodobne tam ty koleji byly drive, nez barak. Proc by nemela byt v tunelu treba trat Praha - Decin, Praha - Brno, Praha - Plzen nebo Praha - Budejovice? Kolem ni take bydli lidi - a kde narozdil od te "vasi" tam jezdi tez tezka nakladni doprava? S timhle pristupem "ala P6" by se muselo pod zem zahrabat vsechno a vsude (nejen v Praze). Tunel pres P6 je nesmysl, ktery to akorat cele znacne prodrazuje a zdrzuje - a je jednou z realnych pricin, proc doposud neni nic - ten balik proste nikdo neni schopen dat dohromady, aniz by neodlozily jine (globalne prioritnejsi) stavby. Nebyt dlouhodobeho pristupu "bud tunel nebo nic", tak uz dnes tam je svrsek, ktery rozhodne neni tak hlucny a dalsi opatreni zmirnujici dopady - vlastne si za hluk muzete sami ;-) Ono je rozdil utratit 16, 20 nebo 23 miliard (za celek az do Kladna) - pricemz rozdily se tykaji jen 10-12km skrze mesto (Pul miliardy navyseni na kilometr trati, to jako fakt jde obhajit? Nechcete se na ten luxus teda na P6 slozit? :D) a urcite se i v dlouhodobem pohledu ty penize daji pouzit jinde smysluplneji - historickych dluhu k reseni je kolem nas hromada - a to i z pohledu zateze, ktera na sve okoli generuje zeleznice a kde by to (alespon) obmenu svrsku taky chtelo...

    PALEONTOLOG: Zbudovani tunelu kolem letiste komplikace neni - pocita se s nim v oblasti dlouhodobe, zahrabani trati skrze mesto je zbytecny nesmysl - samotny koridor trati je udrzovan ve stavu umoznujici celkem snadne zdvojkolejneni spojenou s elektrifikaci (s vyjimkou existujiciho tunelu, ktery se musi postavit novy urcite). Efektivni by ta tramvaj bylo tak pro politika - aby mohl vyhlasit, ze aspon "neco" udelal - jinak spise utracene penize (i kdyz ano, Dedina si tramvaj zaslouzi, ale pro letiste to smysl resit). Z pohledu rychlosti se uz davno prislo na to, ze i stavajici vozba autobusy je rychlejsi, nez ta zamyslena tramvaj, pres vsechny negativa reseni s obcas zastavujici 119 - jeden z duvodu, proc se tramvaje moc netlaci (byt myslim kolem 2011 to byl hodne "popularni" napad).
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    DANYSEK: psal jsem, že tramvaj je řešení překonaný, historický, ale ve svým čase a místě mohlo bejt hodně efektivní. územní plán není limitní, odvolání se dají taky vyřešit, popravdě to na okraji šárky ničemu nevadí.
    jinak ty komplikace co zmiňuješ, jako přeložka a podobně, jsou naprosto podružný proti tomu, co obnáší zbudování tunelů a jejich vybavení pro kolejovou dopravu. to pokud, tak jsem kvůli integritě dopravy pouze pro variantu Metro.
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    DANYSEK: já bydlim jednu ulici od tý stávající trati, za Hadovkou. A co se týče hluku, tak všechno bude lepší než to, co je tam teď. Teď to dělá bordel jako kráva. A spokojil bych se s novou trait na místě, kde je ta stará. Ale na druhou stranu je třeba si uvědomit, že když se to teď udělá, tak to takhle zustane na dalších sto let.

    Jinak tu verzi, co si postoval, tak tý bych nevěřil jako finální.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PALEONTOLOG: Dobre ze zminujes Sarku - prilehly prirodni park je tez jednou z limit v prostoru. Na Evropske v tech mistech se siri ani s tramvajovym pasem nepocita. Tramvaj dle tveho navrhu primo podel Sarky (tzn. nikoliv obloukem skrze Vlastinu/Drnovskou) = zmena uzemniho planu (+doplneni tramvajove trate k T1/2) = spousta dalsi administrativy, rizeni, odvolani - no vsak to zname. Ona ta tramvaj by o moc rychleji v realu nebyla.. predstava, ze zitra vstanu a zacnu pokladat koleje od smycky v Sarce je sama o sobe usmevna :) Samozrejme, realizovatelne je kdeco - ale otazka je za kolik ve skutecnosti, co by ta vystavba vyvolala (prelozky siti, napr?) - to jsou informace, kterou seriozne dnes v pripade TT nemas. Takze cenu tezko urcit. On ten napad s TT na letiste neni zadna novinka, ale i sam autor priznava, ze to zakonceni jednoduche neni.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    DANYSEK: výstavba metra i rychlodráhy v podzemí se natáhne, tramvaj je i s peripetiemi poměrně lacinná záležitost, příprava-nepříprava. obecně u nás platí, že se málo investuje do přípravy a průzkumů a každý se pak diví, proč vznikly vícenáklady spojené s kdejakým překvapením. pro tramvaj platí, že velkou část trasy vedeš po povrchu podél šárky, pak je to trochu složitější ale nic co by nebylo realizovatelný. ale uznávám, že řešení tramvaje je zastaralý co do rychlosti i integrity MHD, na to byl čas dávno předtím. ať metro nebo dráha, dřív než za 5 let to nebude.
    ATOMIKS
    ATOMIKS --- ---
    dík za info! tak se asi fakt projedu Blankou .o) ...
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    SAMOUT: jo tak to bude ta pondělní kolona, díky tomu zúžení.. :)
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    ATOMIKS: ten je opravenej a jezdí... no.., v pondělí ráno cestou na hradec jsem sjížděl ze spojky u štěrbohol kvůli koloně, abych se pak promotal aspoň do počernic.. blanku ve spičkách neznám a dokud nebudou nějaký pozitivní zprávy tak ji ani zkoušet nebudu, to se radši protáhnu po nábřeží a přes malou stranu. tudy jezdívávám pravidělně z barandova na osmičku z práce.... na nuselák a IPák to odpoledne ani ráno pokud možno vůbec nezkouším
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    ATOMIKS: Je, ale mezi Běchovicema a R10 se to opravuje teď, a je to brutální špunt i o víkendu. Stupeň 4-5 9-19 od pondělí do neděle. Tuhle cestu nebrat.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ATOMIKS: v odpoledni spicce urcite ne :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam