• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MAKROUSEKBusiness Class - hédonismus, cestování a podobně
    TRAVIX
    TRAVIX --- ---
    MAKROUSEK: Ano, ano, anglická kuchyně je neprávem zatracovaná...
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    Jeste par recenzi na lepsi hospody z top 10 San Pellegrina (http://www.theworlds50best.com/list/1-50-winners ), ktere jsme za posledni tri roky navstivili:
    Noma (Kodan) - uprimne uplne nevidim, proc je tak chvalena. Hipstersky podnik, filozofie pana Redzepiho je, ze vsechno musi pochazet do 100 km od hospody, takze chodi s ostatnimi kuchari a lovi ryby a sbira bobule. Mimochodem proto byla pulka chodu rybicky s oriskama. A jeden z chodu byl s lanyzi, tvrdili nam, ze rostou u Goteborgu ve Svedsku.
    Eleven Madison Park (New York) - kuchyne inspirovana New Yorkem, svycarsky kuchar. Moc dobre jidlo, pekne prostredi, doporucujeme. Kachna s levandulovym medem byla uzasna.
    Osteria Francescana (Modena) - navstivili jsme dvakrat, protoze jsme si nemohli nechat ujit ukazat kamaradovi. Minimalisticky styl, cela hospoda je v bilem i vetsina jidel je bila. Takove modernisticke, dekonstruovane, ale kupodivu docela dobre.
    The Fat Duck (Brey) - Heston Blumenthal je buh. Po petihodinovem obede jsme vylezli s usmevy na tvarich, protoze to bylo nejenom to nejlepsi, co jsme kdy jedli, byla to taky hrozna legrace. Vrele doporucujeme, filozofie hospody je "food must be fun".
    Steirereck (Viden) - Moc nam nechutnalo, styrska kuchyne je o nakladane zelenine, takze vetsina jidel byla kysela. Osobni hitparadu prohralo foie gras s nakladanym turinem.
    Dinner (Londyn) - jidlo uzasne, neni problem s rezervaci, maji 120 mist. Koncept je zalozeny na vyhledavani starych anglickych receptu (protoze pred WWII byla anglicka kuchyne povazovana za jednu z nejlepsich na svete, protoze kralove a aristokracie a hostiny a tak). Potom ty recepty upravi tak, aby chutnaly jeste lip. No proste bajo, vrele doporucuji.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    Jo a stoji za to si Delti let upgradovat na Premium Economy, stoji to tak 1000 Kc nad Economy. Tipuju, ze businessem nikdo po Statech nelita, zbytecne vydavani penez. V Premium ma clovek vic mista na nohy a hlavne vsechny streamovane filmy zadarmo.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    Kupodivu chteji za internet ruzne castky, podle delky letu a destinace bych rekl. Nejmin jsem videl 10 dolaru, nejvic 16 dolaru za let, nebo 26 dolaru za celodenni pass (kdyz ma clovek nekolik letu). A ano, maji pokryti i nad Atlantikem.
    JANOS
    JANOS --- ---
    Kolik za to chteji? Maji pokryti jen nad USA nebo i nad Atlantikem?
    Ja jsem zazil jenom Lufthansi internet, a ten byl temer celej 12 hodinovy let do SFO, a dokonce jsem hodil i Hangout, kdyz jsem synkovi pred spanim rekl pohadku z 10 kilometru nad morem :) To si u mne Lufthansa hodne splhla!
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    Tak zkousim internet z paluby Delty a funguje, i kdyz je to dost pomaly - 0,05 Mbit/s. Co je ale docela dobry, ze clovek muze koukat na filmy i kdyz nema internet, filmy se streamuji rovnou z letadla. To vrele doporucuju, na to stoji za to si vzit do kabiny laptop. Jinak taky maji Androidi apku (ale jenom na tablety) a Applackou.
    JANOS
    JANOS --- ---
    MAKROUSEK: Hmm, sbiram je cca 7 let, ale uz jsem jich vyuzil kolem pul milionu. Takze u mne cca 5 let. Samozrejme delam ruzne psi kusy s kreditkama atd.
    Potkal jsem ale i cloveka ktery jednou udelal 800.000 mil behem 2 tydnu, ja mel nervy jenom na 100.000 tehdy. Letali jsme soukrome pronajatym business jetem od Lufthansy, ktera udelala chybu a rozdavala klientum 30x vic mil nez planovala.

    Kazdopadne tahle hra na sbirani mil uz prestava byt tak vyhodna pokud nejsi v USA. :(
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    JANOS: Jak dlouho trva nasbirat milion mil?
    JANOS
    JANOS --- ---
    Tak snad zacneme. Planuju dovolenou na Floride (Unor 2016). Mam u Lufthansy nasbirano temer milion mil tak jsem se pustil do hledani availability. Na Floridu se da letet vicemene bud se Swissem z Zurichu do Miami a nebo z Lufthansou do Orlanda nebo Miami.
    Pro muj itinerar bylo lepsi Orlando, a tak odlet byl vicemene jasny: ZRH-FRA-MCO
    Bohuzel Lufthansa tento mesic zrusila First Class na tyhle trase, a posilaj tam uz jenom letalda 747-400 ktere sice maji uz vynovenou business class, ale zadnou first.
    Business do Ameriky stoji 105.000 mil, jednosmerka polovinu, tedy 52.000 dle Lufthansiho zaokrouhlovani. Jako Senator beru manzelku za polovinu (26.000), dite za 75% (39.000) a infanta zdarma. Vseho vsudy stal tento smer 117.000 majli a zhruba 1000 euro na taxach za celou rodinu.

    Navrat byl ale vetsi problem. Kdyz chce Senator letet s Lufthansou tak neni problem si pozadat o waitlist a nejake ty awardy se vzdy vycaruji. Pro navrat jsem ale mel drsnou podminku: Musim odletet v jeden dany den, a priletet domu nejpozdeji v 8 rano. To eliminovalo vsechny prestupy z Lufthansou, a zbylo uz jenom:
    Florida-Montreal-ZRH s Air Canada+SWISS
    Florida-Toronto-ZRH s Air Canada
    Florida-Washington-ZRH s United
    Florida-Chicago-FRA-ZRH S Lufthansou (prilet do FRA uz v 5 rano!)
    MIA-ZRH se Swissem
    Bohuzel vsechny moznosti meli availability 0. A to prosim 10 mesicu predem! Po par dnech jsem i nasel Montreal-ZRH nebo i Chicago-FRA-ZRH ale pripoje uvnitr ameriky byly marne. V Americe leta na majle kazdy druhy, a tak jsou vsechny tyhle lety plny i rok predem.
    Zacal jsem premyslet o posledni variante: MIA-ZRH. Prilet do ZRH v 8:05 by sel, ale availability 0. Omrknul jsem jak vypada availability v kalendari. Swiss uvolnuje 9 mist v businessu 10 mesicu predem (coz jsem splnoval) ale jenom v Pondeli+Utery+Stredu. Fuck. Ja potrebuji nedeli. Cekal jsem jeste par dnu, a pak me napadlo skontrolovat availabilitu z Miami nekam jinam po Evrope, protoze Swiss pouziva O+D availability. A ano, pri zjistovani letu z Miami do Milana meli dostupne 3 mista. Do Tel Avivu dokonce 9 (a jedno ve first!). Takze jsem nakonec koupil letenku MIA-ZRH, pak 23 hodin na prestup, a pak ZRH-MIL, na ktery nenastoupim.

    Milano je stejna zona jako ZRH, takze me stalo jenom 20 euro navic na osobu na letistni taxe, a mam letenku.

    Finalni itinerar: ZRH-FRA-MCO // MIA-ZRH v businessu.
    Za penize by to stalo 13300 EUR
    Me to stalo: 234000 mil a cca 2000 EUR na poplatcich
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    Vitam vsechny v nove diskusi. Prave jsme dorazili z Eleven Madison Park. Vrele doporucuji, moc dobre jidlo. Akorat tedy nam automaticky prinesli ucet a pak nas vzali do kuchyne, kde nam udelali snowcone. Byla to docela legrace.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam