DZODZO: je to marketingovy tah, stejne jako posilat auta na orbitu. ma to nalakat lidi na "cool" factor etc.
my se snazime v ramci vyzkumu na skole o presne opacny postup. vzit "levny" materialy a postupy z automotive a aerospace supply chainu a najit sweet spot, kde cena a robustnost vyroby zajisti space byznysu, ze tyto postupy umozni levnejsi produkt, ktery je navic pouzitelny ne jen pro jeden start, ale pri reentry a vice pouzitich (stejny vyvoj mame s F1, kde nove regulace vyzaduji nekolikanasobne delsi zivotnost morotu, prevodovek atd, uz neni pripustne aby se to rozpadlo po jednom zavodu/startu). cena, zivotnost a lower carbon footpring je hlavni motivace.
co dela Musk je na jednu stranu genialni. SS a za studena tvarene TWIP, TRIP oceli, a oceli se specialnim bainitem jsou vyvyjene pro auta, ale maji s tim co se dava to starshipu spolecneho pramalo (vlastnostma i cenove, nejsou napr. stainless). twip a trip i pro normalni auto vyrobu jsou porad moc drahe (JLR o tom uvazovali, ale upustili zatim od nich), Musk vytunil tyhle drahe oceli jeste nekolika dalsima specialnima mezi-krokama na maximalni vlastnosti. cool. ale pouzivat presne tenhle spesl material v aute je nesmysl. to ze chce za to auto $40k napovida, ze pouziva nove komercni atuo oceli, co byly taky nabizeny JLR, PSA, Fiatu, ale na space pouziva ty vytuneny 15x drazsi, a zakaznikovy rekne, ze ma v aute space steel..