• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk respektive jeho firmy SpaceX (Falcon / Heavy / Dragon / Starship), Tesla, Starlink, Neuralink, Boring, xAI
    PER2
    PER2 --- ---
    DRAGON: "neprijde mi predimenzovana", na evropskecjh silnicich to mozna uvidis v jinym rozmeru ;)
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    mne je uprimne uplne jedno, jakej typ stainless steelu to bude, jestli to bude verze 123HBC nebo 456HGK, tohle uz je takova zvlastni diskuze, ktery se asi nepotrebuju ucastnit. Ta kara je naprosto bozi, neprijde mi predimenzovana, neprijde mi predrazena, prijde mi skvela.
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    SITH: hele muzu ti rict, ze kilogramove mnoztvi, s jakym musk na trhu s oceli operuje, je zanedbatelne cislo.

    pokud ma bussiness model jak jsem popsal nize, tak to dava smysl a neco takoveho delame na skole, ale v obracenem poradi.
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    CRAZY_IVAN:
    Bude to z toho materiálu? pro laika ano, ale jako metalurg ti muzu rict, ze nebude uplne, viz nize.
    Bude to možné koupit za ty peníze? mozna, zalezi na vyrobnim mnoztvi.
    Bude to dotované SpaceX? nebude, zalezi na mnoztvi.
    Bude tesla dotovat SpaceX? jak se to vezme, bez tohohle uspesneho prodeje trucku by supply chain na ss ocel a riziko s tim spojene, bylo daleko vetsi.
    Mají to promyšlené? to se uvidi, zalezi na tom, kolik lidi timhle presvedci, ze si kupujou "space"truck.
    SITH
    SITH --- ---
    SUMAC: hele, reason proč je Musk (ie Tesla) tak úspěšný, je ten, že si myslíme, že se chová tak jako ostatní, a on se právě chová jinak. A jinak bude fungovat i trh s ocelí resp. s výrobou toho materiálu.
    Tam se podle šablon, dle kterých jedou ostatní, fakt nepojede
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    SITH: jenze cena toho zpracovani - valcovani za studena na danou tloustku a velikost a typ zrna pro odolnost kryo a teceni, a jeho nakladnost zalezi na mnoztvi, na ktery se to bude zpracovavat. nakupni cena nezpracovane ss oceli je v porovnani s timhle zlomek.

    takze aby to davalo smysl, tak to musi byt tak, ze Musk nakoupi libovolnou hromadu levne ss AISI 301 oceli od toho, kdo mu ji proda nejlevnej, tu ocel v dodanem stavu zohybaji do tvraru toho auta a co jim zbyde, to budou valcovat za studena na pozadavky pro space.

    zazaknik bude mit stejny material jako ve space (na oko, ve skutecnosti ne), a Musk bude mit levnou ocel na dalsi zpracovani pro space.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Bude to z toho materiálu? Bude.
    Bude to možné koupit za ty peníze? Bude.
    Bude to dotované SpaceX? Ne.
    Bude tesla dotovat SpaceX? Ne.
    Mají to promyšlené? Ano.

    Co že se tu řeší? :)
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    DRAGON: no a ja taky neverim, ze to bude ze "stejneho" materialu. protoze to proste nedava smysl. muze to byt ss steel, ale bude to zpracovany uplne jinak na uplne jine koncove vlastnosti. navenek se to tak poda, aby fans byli happy.

    primarni myslenka toho trucku je, ze se musi navysit vyrobni kapacita tesla ss steel manufacturing supply chainu, aby to snizilo koncovou cenu toho materialu.
    SITH
    SITH --- ---
    SUMAC: tak od toho máš sales planning, kdy uděláš odhad potřeby, s tím jdeš za dodavatelem a domluvíte se na nějaké ceně na to množství. Když to podstřelíš, máš bonusy, když nadstřelíš, máš penále. No big deal
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    PER2: "Both vehicles will use the same material. In a way, we can say that the Cybertruck will help the Starship Rockets be cheaper due to scale. The more they produce it, the cheaper it gets. That is a must: cold-rolled steel is more expensive than hot-rolled steel. It is also harder and stronger. "
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    SITH: kilogramova cena materialu zavisi na mnozstvi vyroby daneho materialu. cena BIW zavisi na tomhle, interierovy vychytavky tam muzou byt nebo nemuseji, ale cena BIW je ciste zavisla na cene materialu a pouzitych technologiich.
    PER2
    PER2 --- ---
    SUMAC: on nekde psal, ze chce vyrobou toho auta podporit vyrobu ss? nejdrazsi na tom aute je porad baterie
    SITH
    SITH --- ---
    SUMAC: tak když za pár dní vygeneruje 200k předobjednávek, což v reálu může být např. 70k reálných odběratelů pro vyrobená auta, tak si myslím, že je to velmi hezký odhad, s kterým počítal a dle kterého si nastavil ceny. A taky ta cena přece nemusí být finální ne? bez customizace se v US už skoro žádná dodávka neprodá, takže se vydělá i tam
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    DZODZO: vyrobni postup materialu na to auto
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    PER2: pokud chce vyrobou toho auta zlevnit metalurgicky proces vyrobvy oceli pro lod, tak mi unika, jak muze nasadit cenu za auto na £39k kdyz nevi, kolik tech aut bude vyrabet a jake mnozstvi materialu bude potrebovat, protoze cena toho materialu (jeji snizeni) zavisi na mnoztvi vyroby toho materialu.

    koncova cena $39k je pro jake mnozstvi vyroby? 200k za celou serii? ? 1m ronce? chtel bych videt analyzu pri jakem mnoztvi vyroby plechu prestane space business dotovat to auto a prevrati se to do scenare ze auto bude snizovat naklady na space business.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    co je na tom trucku predrazene?
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    DRAGON: hele ja delam automotive light-weighting a mam PhD v auto materialech a vyrobnich technologiich, takze vim z ceho je F-150 a jak je vyrobenej.

    proc chces mit auto z materialu, ktery je specialne valcovany na mikrostrukturu odolnou teplotam kapalneho vodiku?
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    It is not the kind of material you put on a press to make it curvy and sexy, especially this stronger alloy. So you do not stamp it. You fold it. That explains why the pickup truck is so boxy, but that is not the only reason.

    The final reason for the pickup truck to be so square is that too much complexity in the bending of the stainless-steel sheets would just make it more expensive

    boze tohle psal nejaky "odbornik" - jaky je rozdil mezi stamping, folding a bending? stamping je vyrobni proces ktery je slozeny ze suboperaci operaci jako jsou bending, folding, drawing a trimming.

    rozdil je v tom, ze normalni auta se kvuli milionovym seriom stamping v zapustce "die" kdezto tohle ty pocty kusu bude mit nizsi, takze se to bude ohybat mimo zapustky volne.
    PER2
    PER2 --- ---
    ze bysme se mohli konecne tesit na solid state baterky? :)




    DZODZO
    DZODZO --- ---
    este k tej oceli vs forma (design) :)

    Reason Cybertruck is so planar is that you can’t stamp ultra-hard 30X steel, because it breaks the stamping press

    https://twitter.com/elonmusk/status/1198700591465156608
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam