• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk respektive jeho firmy SpaceX (Falcon / Heavy / Dragon / Starship), Tesla, Starlink, Neuralink, Boring, xAI
    Oběžník pana ředitele:
    Existuje tu klub [Twitter - rychloblogy] ... kdo chce každodenně debatovat o této síti, postovat třeskutě vtipná meme, doporučuju se přesunout tam, tady nechám fakt minimum.
    rozbalit záhlaví
    BRETA
    BRETA --- ---
    SUMAC: imho stamping je tazeni plechu a folding/bending ohybani v ohranovacich lisech

    SUMAC
    SUMAC --- ---
    It is not the kind of material you put on a press to make it curvy and sexy, especially this stronger alloy. So you do not stamp it. You fold it. That explains why the pickup truck is so boxy, but that is not the only reason.

    The final reason for the pickup truck to be so square is that too much complexity in the bending of the stainless-steel sheets would just make it more expensive

    boze tohle psal nejaky "odbornik" - jaky je rozdil mezi stamping, folding a bending? stamping je vyrobni proces ktery je slozeny ze suboperaci operaci jako jsou bending, folding, drawing a trimming.

    rozdil je v tom, ze normalni auta se kvuli milionovym seriom stamping v zapustce "die" kdezto tohle ty pocty kusu bude mit nizsi, takze se to bude ohybat mimo zapustky volne.
    PER2
    PER2 --- ---
    ze bysme se mohli konecne tesit na solid state baterky? :)




    DZODZO
    DZODZO --- ---
    este k tej oceli vs forma (design) :)

    Reason Cybertruck is so planar is that you can’t stamp ultra-hard 30X steel, because it breaks the stamping press

    https://twitter.com/elonmusk/status/1198700591465156608
    PER2
    PER2 --- ---
    SUMAC: predrazene?
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    SUMAC: nejvice predimenzovane a predrazene? videls jiny americky trucky/pickupy? tohle je alespon zajimave, nevsedni a necmoudi jak lokomotiva tahnouci 20 vagonu.

    Perfect sense pro uzivatele to ma, tri kamaradi si to uz predobjednali, ja o tom uvazuju taky. Ze to nema perfect sense pro tebe jeste neznamena, ze to musi videt vsichni stejne, preci. To auto je super na cestovani (flexibilni), na praci (odolna kastle), to samy jako safety car v nebezpecnych oblastech (durabilita). Mne zas nedava perfect sense treba koupit si pickup, co zere 30 litru benzinu.

    A to, ze nakupem pomuzu vyrobe rakety pro cloveka, kterej se snazi zajistit pro lidstvo 2nd chance pro pripad padu asteroidu? Na tom je konkretne spatne co??
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    DRAGON: jako proc ne... kazdy, kdo si koupi truck odolny korozi a lomu do teplot kapalneho vodiku a teceni nad 400C tak zaplati 10mm2 noveho vesmirneho korabu. takovy crowd funding campaign kosmicke vyroby pro tesla fans.

    "it makes perfect sense" pro Muska, ale porad mi unika kde je ten perfect sense pro uzivatele tohoto auta, ktery plati Muskum pochybny manufanturing model uzivanim neceho, co muze byt nejvice predimensovane a predrazene auto v historii
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    Musk’s intention probably was to demonstrate this Tesla will handle things all other cars from the brand wouldn’t. That the competition, trying to make pickup trucks lighter, also could not cope with. Because it is made of more than stainless-steel: It is a special alloy developed for the SpaceX Starship Rocket.

    Both vehicles will use the same material. In a way, we can say that the Cybertruck will help the Starship Rockets be cheaper due to scale. The more they produce it, the cheaper it gets. That is a must: cold-rolled steel is more expensive than hot-rolled steel. It is also harder and stronger.


    Learn Why The Tesla Cybertruck Makes Perfect Sense
    https://insideevs.com/features/383976/why-tesla-cybertruck-makes-sense/

    OTAVA
    OTAVA --- ---
    LAUNCHER: mno registrace za kilo nikoho neboli a když to auto nebudeš chtít a bude velký zájem este na tom můžeš vydělat. tohle bych fakt jako věrnou mincí neviděl.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: Aktualne 200k preorders pro Cybertruck.
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    jo 100 USD neni poplatek kdyz nekdo potrebuje prachy... Morgan Cars prachy potrebujou a nezakryvaj to ze zijou z uroku z poplatku, takze kdyz chce nekdo Morgan, tak zaplati £10k-£40k predem a zbytek doplati az dostane za rok dva auto.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Jinak si i myslim, že nízkej rezervační poplatek 100USD je proto, že nechtěli, aby lidi pořád mleli o tom, že potřebujou prachy :)
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    KULA: Jsem z regionu, auto tu ma kazdej, protoze vsude spousta mista na parkovani a teenagers si je kupujou z bazaru z penez za brigadu pres leto. Tohle urcite nezmizi a diky za to.

    Krome toho tu ma par lidi Teslu, protoze co dat do nakladu kdyz ne auto a na jezdeni kolem komina nic lepsiho neni. A nabijes to skoro zadarmo ve sve garazi, den zacinas vzdy s plnou baterkou a nemusis obcas jezdit na benzinku. Skoda akorat ze servis az v Praglu nebo v Linci.

    Az doslouzi moje O3 190 HP TDI, tez zvazuji Teslu, prave mmj na zaklade pozitivnich referenci sousedu a meho stejneho use case pro auto. Musim i priznat, ze mit na to penize nebo byt leasing-pozitivni clovek, tak uz sla O3 z baraku a jezdim v Model 3.
    PER2
    PER2 --- ---
    napsal jsem, ze resite malichernosti, protoze to auto se bude vyrabet kdy, za dva roky? pokud si hodis objednavku ted, tak uz si stejne v poradniku nekde na miste 200.000+ takze spis vic nez tri roky... na tom aute se plno veci za tu dobu zmeni, jak uz je u tesly zvykem, pokud bys po nem touzil, myslim ze predobjednat za 100 dolacu nezruinuje nikoho, kor kdyz je to 100% refundable, kdyby se ti tam nahodou neco nelibilo a koupit si misto toho "klasiku" .. stejne nevidim moc ja si tohle nekdo v evrope kupuje, tady frcej dodavky, tohle neni amerika
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    VACA: Sklo, vyhody: Pootocenim hlavy menis (sam) uhel, obrovska dynamic range oproti automotive CMOS sensoru. Cena. Zivotnost.

    Digital, vyhody: Aerodynamika, sirsi uhel nez analog zrcatko (ale nemoznost zmenit ten uhlel zahybanim hlavou). Automaticka zmena uhlu kdyz das zpatecku (nevim jestli tohle umi i draha reseni na skle). Display Te neoslni, kdyz Ti do toho nekdo sviti dalkovyma. Potencialne augmented reality. Mene kouka ven - nizsi riziko ze Ti nekdo nebo neco urazi zrcatko.
    KULA
    KULA --- ---
    LAUNCHER: otravný je, když prskáš jako kdyby ti někdo sáhnul na Muska.
    Pískaj i mizerný grafický karty.
    Upřímně mi je sympatičtější hůř slícovaný plech než "my to umíme taky" v podobě současného spěchu automobilek. Z toho tlaku regulí a zkostnatělosti výrobců aut je mi trochu úzko popravdě. Trochu to smrdí automobilismem na Kubě ale v evropském podání. Nový auta budou jiskřící Volkswageny obalený enormně drahým marketingem aby se vlastnostem nesmála i má máma a stará auta si budeme hýčkat jako nejrozumnější a nejschůdnější variantu. To dogma, že si dneska koupí auto každý pitomec, protože to stoji tři koruny padesát podle mě brzo zmizí.
    VACA
    VACA --- ---
    Btw klasicky analogovy zrcatka (kdyz uz na ne padla rec) maj tu vyhodu, ze fungujou i obracene. Tzn ze treba zrovna na ty motorce sami vidite jestli si vas ten ridic nahle menici smer vubec vsimnul, a nebo pri tom cumi nekam uplne jinam..

    A sry jdu se zase zahrabat :)

    Ale ren truck nehejtim, naopak me velmi zaujal, vlastne prave nejvic ze vsech EV do soucasnosti.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    KULA: Audi piska, porad i kdyz stoji. Nechapu to. A je to dost otravny.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    VACA: Fair enough, tohle je lepsi.
    KULA
    KULA --- ---
    VACA: Já třeba tvoji oponenturu beru. Leč v řadě věcí se míchají jablka s hruškama. Minimálně to trénuje moje postoje, jestli mi něco někde neutíká. Jen tak si tu plácat po zádech by bylo dost nudné.

    Knightrider volant - mám za to, že reálně nepoužitelné, určitě bych nechtěl máchnout rukou tam, kde nic není.
    Zrcátka - v tom demu nejsou naschvál, protože by to bylo méně koulervoucí, což ale beru jako určitou podpásovku, respektive nepěkný fígl. Digitální zrcátka mají xy podob a zatím jsem nikoho neslyšel přijít s obhajovou, že "takhle" je to správně. To co má Audi mi nesedí, nechci se koukat do dveří, to už je dost nízko.
    Výhled - šofér a to co ovládá je upozaďováno v automobilismu už relativně dlouho. Autonomnost má ale dlouhou cestu před sebou ještě, že se to "inteligentně" udrží na silnici, není autonomnost. Inteligence je jen splnit úkol. To je mi málo. Příjde mi, že z toho musí být vidět hrozná tužka.
    K čemu elektrický pick-up? Kolik že ujede průměrný američan? 20 majlí? jsem průměrný američan. Znám člověka co s Teslou jezdí mezi svými dílnami. Okruh 50-60km denně a přežije to i v zimě s topením nebo v létě s klima. A předtím jezdil s V8. Tu má teď na grandtouring, pracovně a pro rohlíky elektrikou.

    Bylo by naivní považovat současné elektroauto za konečné řešení potřeb. Je ale super, že je to více a více dostupnější a s méně ústupky. Kdo si to koupí zákonitě musí mít barák nebo podzemní parking a další auto k tomu. Tím, že se do toho ale takhle šlape se zároveň roztáčí soukolí navázanéhoprůmyslu. Teď si říkáme, co baterie za 10 let? Nebo když to začne hořet, bude to stát moc kapacit. To je součástí evoluce. Za těch 10 let tu budou battery packy v nextgen podání, už bez zmíněných dětských bolístek. Ruku v ruce s vyšší autonomností bude klesat nehodovost. Nebo snad v počátcích automobilismu byly dálniční sítě, benzinky, servisy, operativní leasingy a všechno to rozmazlené okolo?
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    VACA: Ano, spravne, tahle diskuze ma klapky na oci na tema "Elon Musk".

    Ne, fakt se to tu nejmenuje "o zajimavych novych technologiich", jmenuje se to tu "Elon Musk". Jestli si chces povidat o "zajimavych technologiich", nebo o Land Roverech, vyuzuj k tomu prislusne jine boardy.

    Stupidni to neni, stupidni jsou lidi co si neumi precist zahlavi a nasledne marni cas jinych.

    Diky za pochopeni.

    V opacnem pripade vitej v double ignore.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam