• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk respektive jeho firmy SpaceX (Falcon / Heavy / Dragon / Starship), Tesla, Starlink, Neuralink, Boring, xAI
    PER2
    PER2 --- ---
    PER2
    PER2 --- ---
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    sestava jede na pad 39A, zítra static fire

    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    odpočet

    Falcon 9 Block 5 | SpX-DM2 (Demonstration Mission 2)
    https://spacelaunchnow.me/launch/falcon-9-block-5-spx-dm2-demonstration-mission-2/
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---

    T - 6 dní



    LADINEK
    LADINEK --- ---
    OTAVA
    OTAVA --- ---
    E2E4: 1000 ms, 60s, 60 min, 24 hod, 30 days, 12 months, 52 weeks - yep, that makes complete sense !
    E2E4
    E2E4 --- ---
    DZODZO: no to je spíš naše chyba, že nepoužíváme dekadický čas :)

    Decimal time - Wikipedia
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Decimal_time
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    SEJDA: aspon ze ten cas meraju v minutach a nie nejakych radianoch alebo kosinusoch
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    DZODZO: bohuzel v letectvi jsou imeralni jednotky pevne ukotvene. At uz jde o uzly za hodinu (bacha neni uzel jako uzel), mile (bacha na namorni), ale stopy pro vyjdrani letove vysky fakt frci.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    TOXICMAN: a to som si myslel ze NASA presla na metricky system a BUM - nemame... vytasia sa s namornymi milami :)))
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    SEJDA: dobra zprava ale je, uz s nimi najezdili pres 22 mil. Km takze vlastne ty pozary nejsou az takova katastrofa.
    STARE_CASY
    STARE_CASY --- ---
    QWWERTY: čili opět dojezd je dostatečný už dnes. A problém je zajistit dobíjecí stání, což jsem psal už níže - a je fakt celkem jedno, jestli doma či na firmě.

    Jinak konkrétně u Rohlíku si myslím, že ta auta budou stát přes noc u skladu. Pochybuju, že řadovým řidičům, které zaměstnávají, svěří auto na noc.
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    STARE_CASY: Denně musí každé auto zvládnout 40-44 nákupů, což vychází na 250 až 300 km denně a 6000 měsíčně.
    nejsem si ovsem jist, jestli pocitat s tim, ze ridic dela jenom 8 h smeny neni trosku optimismus
    otazkou taky je, jestli ridici auta vraci na noc do arealu nebo s nima jezdi domu (= netusim .. pokud mate znamyho u rohliku, muzete zjistit) .. pokud domu, tak varianta Po návratu na firmu auto zapojí na nabíjení pada, protoze spousta lidi nebude mit moznost nabijet u bydliste
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---

    T - 7 dní


    STARE_CASY
    STARE_CASY --- ---
    DZODZO: Prosím tě, fakt ta rozvážková služba najezdí více než 400 km (nebo 500, chceš-li) denně? Ve městě? Za osmihodinovou směnu?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    TOXICMAN: pre tie rozvazacie sluzby asi jo, pripadne dojazd 500km, ale s moznostou ultrarychleho nabitia napr. ked si typek zajde na obed, aby mal nejakych 400km dobite za 20 minut nez da polievku, rizoto a zlutou :)
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    DZODZO: imho dvojnásobný ani není třeba
    vehicle-to-grid (V2G) a virtual power plants, to bude teprve mazec...
    Tesla fleet má teoreticky k dispozici 75GWh storage na kolech, samozřejmě za předpokladu, že se uživatel zapojí... ale v zásadě nevidím důvod, proč bych do toho nešel, je to win (Tesla) - win (já) - win (grid)
    STARE_CASY
    STARE_CASY --- ---
    Dojezd rozhodně není problém a fleet nejsou jen firmy typu Rohlík. Zrovna na ElonX vyšel před pár dny tak trochu UFO článek o zkušenosti s Nissanem Leaf (UFO proto, protože nejde o Teslu), kde popisují celkem pozitivní zkušenosti s tímto elektromobilem. Dojezd je přitom malý - dle WLTP 285 km, reálně 250, v zimě kvůli studené baterce kolem 200 km (topení a klimatizace dle jejich zkušeností snižuje dojezd málo, hlavní problém je v teplotě baterie). Přesto jim to zcela evidentně stačí.

    Ono totiž těch 200 km je fakt pro naprostou většinu činností dojezd naprosto postačující. Jde například o technika, který jede po městě ke klientovi, tak nějakou dobu pracuje, pak se vrací na firmu (případně zajede k dalšímu). Takový člověk netráví půlku směny za volantem (a to po městě nadhodnocuju průměrnou rychlost na 50 km/h). Samozřejmě se dají z rukávu vysypat spousty protipříkladů, ale většina těch lidí jezdí méně. Po návratu na firmu auto zapojí na nabíjení a ráno opět vyjedou s "plnou nádrží".

    Stejně tak většina bílých límečků se služebním autem. Reálně toho za jeden den najezdí málo, pokud zde navíc už vezmeme v úvahu Teslu jako vyšší třídu, tak tam je dojezd přes 400 km a to už stačí i valné části těch, co potřebují denně do Brna a zpět (resp. naopak).

    V dojezdu bych tedy problém opravdu neviděl. Z tohoto pohledu by už dnes mohla mít spousta firem většinu své flotily v elektru a mít pár spalováků pro speciální potřeby.

    To, co je problém a ještě dlouho bude, je cena. Sice se s EV dá dost ušetřit na provozu (u toho Nissanu tvrdí, že po naježděných 20 000 km jim i se servisem vycházejí náklady na 50 Kč na 100 km), jenže jednak je vysoká cena při nákupu, jednak to znamená dost drahé úpravy firemní infrastruktury, konkrétně vybudovat nabíjecí stanice, aby se ty výhody EV opravdu projevily. A tohle se zatím opravdu ještě moc rychle nevrátí.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam