• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk respektive jeho firmy SpaceX (Falcon / Heavy / Dragon / Starship), Tesla, Starlink, Neuralink, Boring, xAI
    Oběžník pana ředitele:
    Existuje tu klub [Twitter - rychloblogy] ... kdo chce každodenně debatovat o této síti, postovat třeskutě vtipná meme, doporučuju se přesunout tam, tady nechám fakt minimum.
    rozbalit záhlaví
    LADINEK
    LADINEK --- ---
    SUMAC: proc bys mel exhibovat s Teslou, proste sis koupil auto a jako pridanej bonus mas autnomni tunely pod mestem ktery ti umoznej efektivne pto mesto projet. Jet metrem samozreme muzes, ale mam ten pocit, ze se bavime tunelu pro auta.
    Jestli to bude umet i jiny auta netusim, zatim je to cely v testovaci fazi a pokud se spolecnosti dohodnou na nejaky univerzalni platoforme pro "autopilota" tak proc ne?
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    LADINEK: no a pokud nemas potrebu exhibovat se svou teslou pred ostatnima kolegama, tak vlezes do metra a udelas to same tam a za min penez... btw predpoklada se do tech tunelu vpustit i konkurencni autonomni auta, nebo ty si budou muset vyhloubit vlastni tunel?
    LADINEK
    LADINEK --- ---
    SUMAC: me prijde, ze porad nechapes jednu vec, ty tunely jsou delany predevsim pro "autonomni" auta, ten tunel si zkratka sam ty auta ridi a v tom je jeho prednost, proste tam s Teslou prijedes on te zblajzne a vyplivne na druhy strane. V takhle rizenym prostredi odpada spousta starosti, ktery jinak na bezny silnici musis resit...
    AIRGURU
    AIRGURU --- ---
    Ja jsem si kdysi rikal, ze ty tunely by mohly byt docela zajimavy napad, ze urcite slendrian, byrokracie a uplatky jsou hlavni pricina proc jsou tunely tak drahe, a ze vlastne by to mohlo neco resit.

    Pak jsem navstivil LA. Byli jste tam nekdo? To mesto je z poloviny plochy asfalt, a z druhe poloviny plochy parkoviste. Bez dvacetiminutove cesty po dalnici se tam clovek pomalu ani nedostane do vecerky pro rohliky. V pujcenem aute jsem jel po nejakem miste, kde se spojovaly dve dalnice, ktere maji normalne 6 pruhu v kazdem smeru a kdyz se spojuji tak se to navysi tak na 10. Zrovna byla ta silnice tak zajimave do kopce pres horizont, ze jsem defakto vjel na takovou betonovou plan, kde byla az k obzoru silnice a vsude kolem me auta.

    Hromadna doprava tam v podstate nema smysl, protoze ve spadove oblasti libovolne zastavky nebo stanice cehokoliv bude v dochazkove vzdalenosti tak 200 lidi. Kolobezky tam nemaji smysl, protoze kamkoli clovek potrebuje jet, tak je to 15 kilometru. Epicke zacpy jsou na dalnicich a hlavnich tazich, na 90% ostatnich ulic je volno. Takze nejake point-to-point tunely nemaji smysl, protoze nad nimi je kapacitne dostatecna silnice. Takze tunely maximalne jako duplikace paternich dalnic a hlavnich silnic, jenze kdyz vidite vsechna ta auta, tak si nedovedu predstavit zadnou tunelovou infrastrukturu, ktera by zabirala min mista nez vsechny ty dalnice, najezdy, sjezdy, mosty, a nejak dokazala signifikantne tomu mestu pomoct. Jedine tunely, ktere si dovedu predstavit jsou nizkokapacitni tvrde placene tunely pro nejbohatsi vrstvu, ktere budou spojovat bohatou ctvrt s kancelarema, ale nic co by jakkoli odlehcilo takovemu mestu. Protoze tomu mestu pomoct v podstate nejde. Akorat tak zbourat a postavit na 10x mensi plose.

    Ale samozrejme hype kolem tunelu se hodi a nikdo ho popirat nebude.
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    SUMAC: mosty levnější než tunely? tomu nevěřím :)
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    PALEONTOLOG: byl jsi nekdy v Shanghai, Pekaci nebo Hong Kongu? tam jsou taky 4 silnice nad sebou a krizuji se vzduchu a i kdyz vemu v potas uroven korupce v Cine tak porad jsou asi o dost levnejsi nez muskovo tunely..
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    nejake stats od znameho z roadtripu s tm3: 2448 miles, 705 kWh, 38 hours driving, 6 hours charging

    PER2
    PER2 --- ---
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    SUMAC: to jseš s tím teda rychle hotovej. podzemí je de facto budoucnost, protože povrch má omezený možnosti. podzemní stavby se pak řídí stejnými zásadami jako na povrchu a sice založení závisí od poměrů. to že musk zjistí, že to není taková legrace jak si představoval a že namísto metru vozovky je na metr tunelu náklad naprostej nesmysl, to je věc jiná.
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    Standing down from today's Starlink launch due to recovery issue; vehicle and payload remain healthy. Next launch opportunity is tomorrow, September 18 at 1:57 p.m. EDT, but we are keeping an eye on weather
    PER2
    PER2 --- ---
    PER2
    PER2 --- ---
    LADINEK
    LADINEK --- ---
    SUMAC: jaky dopravni zacpy pod povrchem? To bude cely ridit pocitac tak, aby k zadnejm zacpam nedochazelo.
    Tech tunelu bude vicero a pokud budou prochazet pod vytizenejma dopravnima bodama jako jsou krizovatky tak to bude super. Ten kdo potrebuje pres krizovatku projet tak pres ni projede, kdo ne tak ji podjede. Za me ideal treba pres centrum nekde pod Karmelitskou, na Klarove zajedu pod zem a na Andelu me to z nej vykopne.

    Uz aby tyhle kratky levny tunely byly ;)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Hlavně nezapomeňte, že při tiskovce ukazovali další možnosti využití. S tím, že jde o to snížit cenu za tunel. A tunely obecně jsou prospěšná věc.



    SUMAC
    SUMAC --- ---
    TOXICMAN: je to individualni, pro velkou radu lidi co jedou z domu do oficu s kufrikem je kolobezka OK. kolik lidi ve vsedni den rano taha kocarek, deti, nakup? jde o to najit nejakou rovnovahu pro budoucnist.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    STARE_CASY: a spacexu to samozrejme pomoze v budovani podzemnych habitatov a spojovacich komunikacii na marse
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    SUMAC: jasně, pro pár lidí to bude, ale ostatní vozí věci, kočáry, děti, nákupy... to asi na koloběžku nedáš
    STARE_CASY
    STARE_CASY --- ---
    SUMAC: To je to řešení pro ty vozíčkáře a matky s kočárkama, které jsi zmiňoval? :)

    A trochu vážněji - fakt to, co buduje Boring Company, nesrovnávej s MHD. Není to projekt, který má MHD nahradit nebo nějak suplovat. Jde o další možnost. MHD bude i nadále fungovat a města MHD i nadále budou potřebovat. Ale vedle toho tady máš také individuální dopravu, kterou prostě škrtem pera nezrušíš a lidi z ní na koloběžky nedostaneš. A ani blokování vjezdu a zavírání pruhů s tím, že ty lidi takhle do MHD dostaneš, nefunguje. Jen tím roste zpruzenost a nasranost všech.

    Podobné tunely určené pro osobní automobilovou dopravu ti prostě může odvést podstatnou část provozu z ulic města. Vnímej to spíše jako další varianty různých městských okruhů a radiál, které mají za úkol stáhnout na sebe tranzitní dopravu a co nejrychleji (a ideálně i co nejméně viditelně) ji odvést pryč.

    Pokud se Boring Company povede, oč usilují, tedy levné a rychlé budování takových tunelů, navíc s minimální náročností na přípravu (žádné složité hloubení vstupních míst, žádné složité stavění razicích strojů na míru), tak to může městům opravdu hodně pomoci.
    MRAKY
    MRAKY --- ---
    CRAZY_IVAN: na 22. se docela tesim ;) I kdyz solid state batery se pattrne nekonaji.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    SUMAC: ja jazdim MHD a na streche mam panely, u mna so svojou sklenickou white guilt nepochodis...
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Jinak tesla podala začátkem září patent





    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam