• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk respektive jeho firmy SpaceX (Falcon / Heavy / Dragon / Starship), Tesla, Starlink, Neuralink, Boring, xAI
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    SUMAC: LZ-1 a 2 taky pěkný, ale jinak souhlas :)
    APPU
    APPU --- ---
    To přistání bylo nádherný
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    TOXICMAN: no na Californii a pristani pekne na pevnou pudu je o dost vic cool nez Cape a pristani na plosinu.
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    Sentinel-6 Michael Freilich Mission
    http://www.youtube.com/watch?v=aVFPzTDCihQ
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    XCHAOS: tak plne "manualni" nebyl ani knipl na raketoplanu; je to fly by wire a sedi to mimo touch screen a da se to ovladat kdyz ti zamrzne system nebo mas mouchy v SW.
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    SUMAC: no ok, tak jestli tam mají na každý Draco thruster jedno tlačítko, tak klobouk dolů :-) (jinak ten knipl asi bude fungovat spíš jako joystick... moc "manuální" to asi taky nebude.. ale nevím...)
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    XCHAOS: no vsechno je duplikovane pod tema obrazovkama, je tam lista s cuplikama a je tam i normalni knipl.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ZEDDICUS: já si asi umím představit, že kdyby touchscreen selhal, tak záložní kopie palubního software je na noteboocích kosmonautů a ti si je můžou připojit k lodi přes něco jako USB :-) (nebo možná i wifi) to by mělo asi nejblíž k "manuálnímu módu", co je podle mě možné...
    ZEDDICUS
    ZEDDICUS --- ---
    XCHAOS: tak trénovat to museli, takže to nejspíš jde
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    SUMAC: hmm, už si někdy viděl touchscreen rozhraní v plně manuálním módu? :-) to už má víc čudlíků ten Starliner...
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    LUCIEN: ten autonomni system ma dvojitou redundanci, takze to asi nebude tak kriticke, navic tam mas vytrenovanou posadku a cekal bych, ze to kdykoliv muzou prevzit a jit do plne manualniho modu.. prekroceni tesnych limitu a iniciovani abortu uz se stalo mockrat a vetsinou se to da zvladnout bez problemu. co se neda zvladnout je fail hardwaru...
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    LUCIEN: jo, to jsem si taky říkal, nebylo by mi dobře :D
    LUCIEN
    LUCIEN --- ---
    TOXICMAN: Chtěl bych vidět QA při vývoji a hlavně deployi toho patche. Nahrávat něco do vesmírný lodi je snad sen každýho vývojáře, i když já bych to fakt dělat nechtěl. Ten pocit když to tam pošleš a říkáš si co se teď asi tak posere... Ufff. :)

    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    JONAS3
    JONAS3 --- ---
    THAIGRR: Stupeň klouzal ještě před zajištěním. Navíc přistál "nerovnoměrně", takže má zdeformované hliníkové tlumiče.
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    LADINEK: zde taky pěkné záběry
    SpaceX Crew 1 B1061 Return to Port LIVE
    https://www.youtube.com/watch?v=JHyN9NwN8k4
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    z FB
    "Musím trochu poupravit/doplnit vysvětlení výše, které podala Kathy Lueders na postartovní tiskovce.
    Na další tiskovce, po připojení CD k ISS, se novináři znovu zeptali na tuto "závadu" a mnohem podrobněji ji popsal Ven Feng - zástupce manažera programu CCP.
    - ohřívače palivového potrubí se vypnuly během první hodiny letu z důvodu drobného překročení velmi úzce nastavené teplotní tolerance
    - SpX rychle identifikovala důvod vypnutí a navrhla SW úpravu
    - NASA spolu s SpX posoudili a odsouhlasili navrženou změnu, která byla ihned nahrána do CD. Vše proběhlo během 2 hodin.
    Druhý "problém", který byl pozorován během první hodiny letu, se týkal systému řízení teploty v kabině (Thermal Control System)
    - systém má dva nezávislé okruhy A a B
    - každý okruh má několik segmentů, které jsou oddělené ventily
    - na zemi jsou kapaliny ve všech segmentech a okruzích na stejné teplotě, jelikož okolní prostředí/teplota je stejná
    - po startu je v kosmu každý segment vystaven trochu jiným podmínkám - jejich okolí nemá stejnou teplotu
    - po propojení segmentů (otevření ventilů) dojde vlivem rozdílných teplot v jednotlivých segmentech k drobnému tlakovému spádu, který byl identifikován jako závada a způsobil krátké vypnutí jednoho okruhu a přepnutí na záložní
    - u mise DM-2 tento rozdíl teplot v segmentech nastal taky, ale byl menší, takže nezpůsobil vypnutí okruhu
    Oba "problémy" mají dva společné jmenovatele:
    - z důvodu opatrnosti byly některé teplotní tolerance nastaveny příliš úzce
    - jsou to příklady toho, že ne vše se dá otestovat a správně nastavit na zemi. U nové lodi se dají pochopit a vychytat některé věci pouze během kosmického letu"
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam