z FB
"Musím trochu poupravit/doplnit vysvětlení výše, které podala Kathy Lueders na postartovní tiskovce.
Na další tiskovce, po připojení CD k ISS, se novináři znovu zeptali na tuto "závadu" a mnohem podrobněji ji popsal Ven Feng - zástupce manažera programu CCP.
- ohřívače palivového potrubí se vypnuly během první hodiny letu z důvodu drobného překročení velmi úzce nastavené teplotní tolerance
- SpX rychle identifikovala důvod vypnutí a navrhla SW úpravu
- NASA spolu s SpX posoudili a odsouhlasili navrženou změnu, která byla ihned nahrána do CD. Vše proběhlo během 2 hodin.
Druhý "problém", který byl pozorován během první hodiny letu, se týkal systému řízení teploty v kabině (Thermal Control System)
- systém má dva nezávislé okruhy A a B
- každý okruh má několik segmentů, které jsou oddělené ventily
- na zemi jsou kapaliny ve všech segmentech a okruzích na stejné teplotě, jelikož okolní prostředí/teplota je stejná
- po startu je v kosmu každý segment vystaven trochu jiným podmínkám - jejich okolí nemá stejnou teplotu
- po propojení segmentů (otevření ventilů) dojde vlivem rozdílných teplot v jednotlivých segmentech k drobnému tlakovému spádu, který byl identifikován jako závada a způsobil krátké vypnutí jednoho okruhu a přepnutí na záložní
- u mise DM-2 tento rozdíl teplot v segmentech nastal taky, ale byl menší, takže nezpůsobil vypnutí okruhu
Oba "problémy" mají dva společné jmenovatele:
- z důvodu opatrnosti byly některé teplotní tolerance nastaveny příliš úzce
- jsou to příklady toho, že ne vše se dá otestovat a správně nastavit na zemi. U nové lodi se dají pochopit a vychytat některé věci pouze během kosmického letu"