• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk respektive jeho firmy SpaceX (Falcon / Heavy / Dragon / Starship), Tesla, Starlink, Neuralink, Boring, xAI
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    jinak SN6 je již rozebrána, SN5 se právě rozebírá
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    vlákno

    https://twitter.com/Erdayastronaut/status/1357497673675382785

    @elonmusk
    Intuitively, it would seem so, but turbopump-fed Raptors have much higher thrust & propellant mass fraction than pressure-fed gas thrusters & they’re already there

    That said, the ship landing burn has a clear solution. My greatest concern is achieving good payload to orbit with rapid & full reusability, without which we shall forever be confined to Earth.
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    VACA: plus jsem jeste nekde cetl na NSF, ze SN8-SN12 pry maji nejakou drivejsi konstrukcni vadu (nevim uz presne v cem) o ktere se vi, ale ktera neovlivnuje faze letu, ktere testuji primarne, pristani to holt odnasi, ale jsou to vsechno testy a v pozdejsich prototypech je ta vada odstranena az se bude testovat pristani tam uz by to byl vetsi problem.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    TOXICMAN: yes! to jsem zvědav na komentář PER2 .-)
    ONDRA_99
    ONDRA_99 --- ---
    SEJDA: A k tomu modelovani. Tak ono modelu budou mit urcite spoustu. Ale ciste modelovani nikdy neni presne. Ve chvili co mas realna data jak ten realny HW se chova v realnem prostredi, tak ti to vyrazne pomuze s dalsim modelovanim. Proste jsou ted ve stavu kdyz uz namodelovali co se dalo a ted potrebuji overit realna data. Tuplem kdyz delaji neco co nikdo nikdy nedelal a tak nemaji ceho se chytit. Navic jak Elon sam rikal, tak velka cast toho co delaji je ze se uci jak to vyrabet co nejrychleji, to je podle nej jedna z nejdulezitejsich soucasti toho celku.
    ONDRA_99
    ONDRA_99 --- ---
    SEJDA: Coz neznamena ze i tohle bude trvat 4 mesice. U Amos slo o dost specifickou chybu ktera byla imho tezko zjistitelna. Treba tahle chyba mohla byt (ale nemusela) byt odhalitelna mnohem snaz. Uz treba proto, ze motor bude mit na sobe o dost vic senzoru vseho druhu (zvlast u prototypu) oproti COPV u produkcniho Falconu.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    CRAZY_IVAN: ja si porad pamatuji nehodu Amos-1, ktera byla vysetrovana 4 mesice.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    VACA: PR uz maji hodne nizko. Budou to pak testovat vsechno znova, az udelaji upravy na Raptorech? Nebo jim pak budou stacit modely, a proc ted vlastne modelovani nestaci? ;)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    SEJDA: proč myslíš, že to nebudou vědět, nebo to už nevědí? Oni mají těch dat ze všech senzorů ohromné množství.
    VACA
    VACA --- ---
    VACA: Resp. Ze ty extremnejsi zkouzky na hranici moznosti je lepsi zkouset spis ted..
    VACA
    VACA --- ---
    A co kdyz je to proste jenom tak “jednoduchy”, ze on si je v podstate jistej ze to bude pristavat, ale ted testuji ruzne fail safe hranice, co vsechno si muzou s ruznym poctem motoru dovolit. Treba proste jen hledaji tu hranu z ty extremnejsi trany.
    Precejenom, maj v tom litat lidi...
    A z hlediska pr je mnohem prijatelnejsi kdyz to boucha ted.
    Nez kdyz by zkouseli variantu dvou motororu (pro pripad nejakeho selhani) uz na lodi ktera uz umi pristavat, a najednou by mela serii explozi.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    TOXICMAN: tak jeste nemame vysledky vysetrovani nezdaru SN9, a pri tom jak SpaceX tlaci na start SN10 je mozne, ze ani az bude SN10 startovat nebude znamo proc SN9 nezapalila druhy motor. Pak logicky vyvstane otazka, proc vubec omezovat druhe, jenom proto, aby si SpaceX odpalila nadbytecny prototyp.
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    SEJDA: moc ti nerozumim, ale prý SN10 bude mít update

    SEJDA
    SEJDA --- ---
    TOXICMAN: ja bych mu pripsal kredit tak leda pro SN10, uz je vyrobena a kdyz FAA nedaji neco noveho, proc vubec povolit dalsi test. tak ji muzou rovnou sesrotovat. Nove raptory zohlednujici vysledky testu bodou pripravene urcite az za delsi dobu nez za 2 tydny. ;)
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    @SpaceX
    Targeting no earlier than February 7 at 4:31 a.m. EST for launch of Starlink from 39A, pending Range availability, to allow time for pre-launch checks and recovery vessels to get on station after offloading fairing halves from previous mission; team is monitoring recovery weather
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    XCHAOS: a pokud ti vyjde predikce, tak? chceš diplom? máme tě nosit na rukou? :D
    spoustě lidem vyjde spousta predikcí... nemam problém říct, že sis to myslel dobře, ale ono jít a skutečně to realizovat je pak věc jiná... od monitorů se to radí dobře ;)
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    XCHAOS: F9 mel dneska 8 km/s, entry stahl na 5.5 km/s, a takto vstoupil do atmosfery, kde jak houstla houstla dostal se az k 800 m/s, kdy zacal landing. Starship prileti od Marsu asi 11 km/s) (jsem liny to pocitat, prevzal jsem to). Bude mit tepelny stit, takze asi nebude delat reentry, bude klouzat atmosferou, prekona nejvetsi treni a bude padat, brichem dolu. Pokud bude potrebovat landing burn, spali tim palivo, ktere by mohla pouzit na entry burn. Takze bude minimalizovat palivo pro landing, nebude zapalovat 3 motory, zapali jenom dva na nezbytnou dobu, jakmile to pujde, pouzije jenom jeden motor.
    Kdyz nebude moci brzdit brichem jeste ve 300 m.n.m, bude potrebovat o hodne vice paliva na landing, pak je otazka, jestli nebude potreba dotankovavat na orbite Marsu.
    Kdyz bude delat flop motorem u zad a ne u bricha, bude ji to trvat dele a musi s flopem zacit drive, a volit jinou trajektorii = vice paliva pro landing.
    Jestli jim nic jineho nezbyde, tak se nejspise dockame prehodnoceni konceptu single stage to Earth.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam