• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk respektive jeho firmy SpaceX (Falcon / Heavy / Dragon / Starship), Tesla, Starlink, Neuralink, Boring, xAI
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    Entry, Descent and Landing (EDL) - NASA Mars
    https://mars.nasa.gov/mars2020/timeline/landing/entry-descent-landing/

    klikněte si na LIVE v té simulaci
    hodina do přistání
    EKG
    EKG --- ---
    Watch NASA Mars 2020 Perseverance Rover Mars Landing #CountdownToMars
    https://youtube.com/watch?v=THPTxq32fW0
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    Přímý přenos z Marsu | Mars Perseverance Rover
    http://www.youtube.com/watch?v=iJe7_OmRfxQ
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    Watch NASA’s Perseverance Rover Land on Mars!
    http://www.youtube.com/watch?v=gm0b_ijaYMQ
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    ja bych už s dovolením vodu opustil :)
    MARSHUS
    MARSHUS --- ---
    OMNIHASH: i s petimetrovou hrazi to bude technicky pod hladinou vody :D
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    SITH: jo uz sem jm tam poslal CV ale zda se chteji plynnou nemcinu, kterou bohuzel nevladnu...
    SITH
    SITH --- ---
    Otevřené pozice v Giga Berlín :)

    Careers | Tesla
    https://www.tesla.com/careers/search/?country=DE®ion=3
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    MRAKY: v nemecku to ide "bestellen" ale co som cital, ze je lepsie pockat kym to zacnu robit v nemecku, kvoli clam atd. ze v cine ked zacali valit cinske Y tak cena dost znatelne poklesla

    Model Y | Tesla Deutschland
    https://www.tesla.com/de_de/modely
    STARE_CASY
    STARE_CASY --- ---
    SEJDA: úpravy řeky IJssel byly součástí projektu postavení hrází a vysušení území, které máš i na své mapce (níže dávám přehlednější plánek celého díla). S projektem začali na konci 19. století (přičemž první plány se datují už někdy do 16. a 17. století), hráze začali stavět kolem roku 1920 (použil se mimo jiné čedič lámaný v Čechách), dokončili to někdy 70. letech. Vzniklo tak nové umělé jezero IJsselmeer, kam IJssel ústí (druhé je pak Marker meer). V rámci toku řeky byly postaveny protipovodňové hráze a kromě nich od začátku počítají s velkými plochami pro rozlití toku. Důležitá je ochrana měst a infrastruktury. Na menších tocích běžně používají pumpy, větší toky přehrazují v době přílivu.



    Získali tak plochu cca 200 000 ha, největší polder Flevopolder má 97 000 ha. Okolní hráze jsou až deset metrů vysoké a většina území je v průměru 3 až 5 metrů pod hladinou moře. Lodní provoz na řece IJssel zůstal zachován.

    Cape Canaveral Air Force Station je proti tomu plivátko. Je to pouhých 50 ha a aktuálně to je 3 metry nad hladinou moře. Navíc není potřeba ohrazovat úplně vše a určitě lze s budoucími modernizacemi počítat i s tím, že hladina se zvedá (ale ona se stejně nezvedá tak rychle, jaké byly předpovědi). Otázkou také je, jestli řešením nakonec nebudou mořské plošiny dál od pobřeží a to jak kvůli hluku, tak ale i kvůli lepší pozici. Vlaštovky tu jsou, v kontextu klubu nelze nezmínit dvě ropné plošiny z bazaru, které Musk koupil, pojmenoval hezky marsovsky Strach a Hrůza a bude je upravovat pro start SH/SS.




    Ohledně přehrazení řeky jsem tě pak odkazoval na Londýn, kde postavili bariéry na Temži (což není žádný potůček), které dokážou v případě potřeby zadržet příliv a rozdíl hladin může být až 3,5 metru. Temže v tu chvíli neodtéká, hladina se zvedá, bariéra se otvírá až při přílivu. Bariéry se sice využívají méně než 10x ročně, ale bylo by možné celé dílo postavit tak, aby mohlo pracovat trvale.





    Pokud ti jde o to, abys řekl, že stavba je drahá, tak to prostě řekni a netvrď "řeku nepřehradíš". Jde to a ani investičně to není nereálné, tím spíš, když zrovna do kosmonautiky tekly vždy hodně velké peníze.

    A opravdu si zkus informace hledat před tím, než něco plácneš a pak to začneš okecávat a z tvrzení couvat. Plácání o sestupování z trůnu si můžeš nechat od cesty, nemáš to zapotřebí.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    SEJDA: mno nejsem si jistej, o čem se chceš vlastně bavit, každopádně problematika žití a vysoušení oblastí pod hladinou moře je už pár století poměrně úspěšně řešená, jestli tě to zajímá detailnějš, doporučuju začít třeba tady, pokračovat můžeš v příslušnejch audtikách:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Drainage_in_New_Orleans

    https://en.wikipedia.org/wiki/Flood_control_in_the_Netherlands

    https://en.wikipedia.org/wiki/Thames_Barrier

    https://en.wikipedia.org/wiki/MOSE
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    MRAKY: díky :)
    MRAKY
    MRAKY --- ---
    CRAZY_IVAN: https://electrek.co/2021/02/08/tesla-rumored-massive-delay-gigafactory-berlin-report-weak/
    "The company is not launching the Model Y in Europe until the vehicle is produced at the new factory."
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    OMNIHASH: ja vubec nepochybuji o tom, ze si holandani za svou pridanou hodnotu kupuji technogie a pohonne hmoty, proto aby jejich budoucnost byla lepsi. ;) Jenom jsem chtel zduraznit rozsah problemu jakemu celi, a +/- i nastinit rozsah investic, vubec jsem nechtel psat, ze je neco "nemozne".
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    ONDRA_99: spise ne, voda potece polaeji a tedy bude i vyssi, ale asi jenom nepatrne.

    STARE_CASY: Ja si muzu googlit od rana do vecera, ale stejne tak neziskam jistotu, ze jsme na stejne vlne. To prijde az po tom, co sestoupis ze sveho trunu a pokus se veci vysvetlovat.

    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    MRAKY: to mě samozřemě napadlo, ale je to někde napsané, nebo jen domněnka?
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    SEJDA: ale kulový, o vodní pumpě si už někdy slyšel? To je tech, kterej zvládnul holandskej nevolník v době, kdy byl nejmodernějším výkřikem techniky větrnej mlýn, jak si představuješ, že to tenkrát stavěli?
    ONDRA_99
    ONDRA_99 --- ---
    Navic to ze se zvedne hladina more o 3 metry neznamena prece ze se zvedne i hladina reky. Labe v CR bude mit porad stejnou hladinu ne?
    STARE_CASY
    STARE_CASY --- ---
    SEJDA: ty vole, Sejdo, zkus použít ty internety, když u toho sedíš.

    IJssel je řeka s běžným průtokem 280 m3 (cca dvojnásobek Vltavy), v době povodní až 2000 m3 a hladina se zvedá až o 7 metrů. Vodní doprava je po celé délce toku. Zabezpečení řeky bylo součástí budování hrází už na začátku 20. století.

    Prostě přesně to, co tvrdíš, že nejde, mají Holanďani vyřešené už skoro 100 let.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    STARE_CASY: fakt nevim na co narazis smudlo. zkus sve myslenky rozvest a plikovat na reky s nejakym lodnim provozem.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam