• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk respektive jeho firmy SpaceX (Falcon / Heavy / Dragon / Starship), Tesla, Starlink, Neuralink, Boring, xAI
    Oběžník pana ředitele:
    Existuje tu klub [Twitter - rychloblogy] ... kdo chce každodenně debatovat o této síti, postovat třeskutě vtipná meme, doporučuju se přesunout tam, tady nechám fakt minimum.
    rozbalit záhlaví
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    BLACKHEAD:
    MRAKY:
    JIMIQ: je to tak, že na palivové články je potřeba platina. na světě není dost platiny na palivové články v počtu odpovídajícím dnešnímu počtu aut. možná to bude řešení např. pro nákladní dopravu, kde nádrž na vodík zabírá sice hodně místa, ale přeci jen neváží tolik, kolik by vážily akumulátory (já osobně u nákladní dopravy čekám spíš nějaké dálnice s trolejema, což je ovšem infrastrukturní řešení, které by měla tlačit ta EU, soukromý sektor ho přeci jen prosadit nedokáže...)

    Lithium není úplně abundantní a není úplně snadné ho získat, ale čistě z hlediska posčítání těch čísel je ho skutečně dost na hodně elektromobilů, jen je nedokážeme vyrobit přes noc.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BLACKHEAD: elektrolyza je dost neucinny proces, neviem ci pojde este nejako zlepsit, u vodiku mas ovela viac energie stratenej roznymi prevodmi a transfermi nez ked nacapujes priamo z panelu do baterky
    KULA
    KULA --- ---
    BLACKHEAD: a že je vodík neposedný a furt by někam mizel. Články jsou jedna věc v řetězci, uchování je věc další. Zatím máme těžké ocelové bomby nebo neskutečně drahý kompozit, nic co by se hodilo pro individuální dopravu. Nehledně na těch 300 atmosfér tlaku.
    BLACKHEAD
    BLACKHEAD --- ---
    TOXICMAN: Vis jak... "mizerna efektivita palivoveho clanku" - az se bude tech palivovejch clanku vyrabet tolik, co se vyrabi spalovacich motoru, bude jejich efektivita nekde uplne jinde. Ted je to spis v rezimu "prototypu", nez ze by to bylo buhvi jak schopny... Predstav si, ze jedna automobilka seriove vyrabela elektricky auta uz v osmdesatejch letech. Nebylo to buhvi co. Pak vyrobu zastavila.
    Dneska se vyrabej jiny, ale v takovejch poctech, ze uz to zastavit nepujde.

    Az se nekdo probere a zamaka na odladeni toho palivovyho clanku, mame po problemech, protoze vodiku je vsude kolem plno.

    A ne, vodik vyrobit neni energeticky narocne.
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    VOYTEX: hezký, u nás celá jedna stanice :)

    můj názor je, že vodíková osobní auta jsou totální nesmysl z téměř každého hlediska, od energeticky náročné výroby vodíku, přes celý ten nutný distribuční řetězec, neuvěřitelné tlaky, náročné skladování v kompozitních nádržích, mizerná efektivita palivového článku... aby stejně nakonec vznikla elektřina pro elektromotor
    ale už o tom bylo napsáno mnoho, uplně tím nechci ztrácet čas
    VOYTEX
    VOYTEX --- ---
    TOXICMAN:
    H2.LIVE: Wasserstofftankstellen in Deutschland & Europa
    https://h2.live
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    OMNIHASH: pocitaji se do toho i skleniky na Ganymedu z Expanse? :)
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    BLACKHEAD: ano je to blbost ;)
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BLACKHEAD: všecho jde když se chce:

    Dyson tree - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/Dyson_tree
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    DRON
    DRON --- ---
    TOXICMAN: urcite je na tom obrazku spousta uzasnych veci, ale ta prkena lavka kolem dokola me proste stipe nejvic.
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    TOXICMAN:
    @elonmusk
    And that’s just the primary fuel lines! The maze of secondary plumbing & wiring is our greatest concern.

    Raptor V2.0 is a major improvement in simplication, while also increasing thrust from ~185 tons to ~230 tons. Long-term goal is engine cost below $1000/ton of thrust.
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    Giga Texas roste taky dobře

    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    MARSHUS: ještě obrazem

    DZODZO
    DZODZO --- ---
    TOXICMAN: 6 milionov aut na 10 milionov ludi, to je chore :)
    PER2
    PER2 --- ---
    TOXICMAN: tak reklama je zaklad usopechu, musej tem penezum jit trosku naproti :)

    ja dnes koukal na tohle a pousmal jsem se u toho taky :)
    https://www.novinky.cz/auto/clanek/cena-vodiku-pro-auta-by-se-mohla-vyrovnat-nafte-do-sesti-let-planuje-vladni-strategie-40367579
    MARSHUS
    MARSHUS --- ---
    https://twitter.com/elonmusk/status/1420819718701780995/photo/1

    Completing feed system for 29 Raptor rocket engines on Super Heavy Booster
    VOYTEX
    VOYTEX --- ---
    PER2: Utajit LEO satelit pred mocnostma je zatim AFAIK nemozny (s lidskou technologii. nepocitam spacetime distortion field systemy odjinud), musel by mit hyperspektralni kamuflaz, natrit ho ultracernou barvou nestaci. Ostatni taky trackujou radarama, IR/UV kamerama, lasery,... Pravdu se bohuzel asi nedovime, kdyz US dal taji i veci z 60. az 40. let.
    Zaujalo me "We had a couple of diff. things" "There was also a pre-launch conjunction"... Me se nechce verit, ze SPACECOM pousti civilnim ucastnikum provozu klamny/testovaci data behem ohlasenyho startu s posadkou.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    BLACKHEAD: ...ale to je právě obrovský bias, který ve vztahu k přírodním materiálům spousta lidí má :-) některé vlastnonsti nenahradíš. Třeba zrovna u té gumy je to zajímavá story, mimochodem, vlastně nás od kolapsu zásobování gumou dělí jen rozšíření nějaké parazitické plísně, která víceméně zabila pěstování kaučuku v jižní Americe. A syntetické náhrážky jsou dost nanic, jak zjistili už Němci za války...
    BLACKHEAD
    BLACKHEAD --- ---
    XCHAOS: Asi ne no. Jak jsem psal, proste me to jen "zastihlo nepripraveneho".
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    BLACKHEAD: ale ty jo, ocel na ocel, víš jaký by to byl rachot? Na co bys to chtěl uložit, pro přepravu? Mimochodem, guma je taky přírodní materiál, akorát dražší než dřevo :-) Myslím, že vlastně žádný vhodnější materiál na tohle bys nenašel, ani žádný kov, ani žádné plasty...
    BLACKHEAD
    BLACKHEAD --- ---
    EKG: Ehm, to je sci-fi.
    SEJDA: Ehm, to je blbost.
    TOXICMAN: Hm, ja nepovazuju drevo za zpatecnicke, ale slo mi o ten kontrast... Pouzivaji se ruzne uslechtile materialy, nove "super" slitiny a slouceniny a pokrocile kompozity. Ale "kdyz se stavi vez, letaji trisky". Proste me fascinuje ze i kdyz je to "rocket science", tak se proste na zakladni veci pouzije stejne obyceny material (prirodni kompozit, ano).

    Proste me jen zaujalo, ze na takovym super stroji, jako je tenhle prepravnik, maji proste par tramu ze dreva. Zadny hi-tech podlozky, hydrauliku, nebo tak neco. Proste "par prken"!

    ... ale to byla jen takova mala... OT! ;-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam