• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk respektive jeho firmy SpaceX (Falcon / Heavy / Dragon / Starship), Tesla, Starlink, Neuralink, Boring, xAI
    Oběžník pana ředitele:
    Existuje tu klub [Twitter - rychloblogy] ... kdo chce každodenně debatovat o této síti, postovat třeskutě vtipná meme, doporučuju se přesunout tam, tady nechám fakt minimum.
    rozbalit záhlaví
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    ONDRA_99: to zalezi jen na tom, jak to nase slavna EU zaridi. Spalovaky se brutalne zdani, vodik zadotuje a lidi to jeste sami radi budou muset koupit, aby se meli cim prepravovat...
    ONDRA_99
    ONDRA_99 --- ---
    MRAKY: Coz by ale furt znamenalo ze elektroauta budou levnejsi nez auta na vodik.
    MRAKY
    MRAKY --- ---
    no ja jsem tim chtel rici, ze systemem dani se mohou razantne zvysit ceny naftovych aut. ( nebo jejich provoz)...:)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Ja to chapu tak ze samotne palivo bude stat jako nafta, ted je vodik mnohem drazsi. Ale auta jsou a budou draha furt, ne?
    MRAKY
    MRAKY --- ---
    JIMIQ: "A ze auta na vodik jsou za 2M+ kč se vi?" no s politikou co tlaci eu, "bude vodik stat stejne jako nafta" neni nemozne :))
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Proc se zase jede diskuze o osobnich autech na vodik? Protoze za pet let, kdyz uz bude na svete 100M elektroaut bude vodik stat stejne jako nafta? A ze auta na vodik jsou za 2M+ kč se vi? :)
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    TOXICMAN: porad existuji auta, ktera jsou v provozu 8-20 hodin denne, tam nejake uniky nikoho netrapi. No a hlavne pokud se bavime o kvantite ekvivalentni samovybijeni baterii, tak je to smesny argument.
    KULA
    KULA --- ---
    BLACKHEAD: a že je vodík neposedný a furt by někam mizel. Články jsou jedna věc v řetězci, uchování je věc další. Zatím máme těžké ocelové bomby nebo neskutečně drahý kompozit, nic co by se hodilo pro individuální dopravu. Nehledně na těch 300 atmosfér tlaku.
    BLACKHEAD
    BLACKHEAD --- ---
    TOXICMAN: Vis jak... "mizerna efektivita palivoveho clanku" - az se bude tech palivovejch clanku vyrabet tolik, co se vyrabi spalovacich motoru, bude jejich efektivita nekde uplne jinde. Ted je to spis v rezimu "prototypu", nez ze by to bylo buhvi jak schopny... Predstav si, ze jedna automobilka seriove vyrabela elektricky auta uz v osmdesatejch letech. Nebylo to buhvi co. Pak vyrobu zastavila.
    Dneska se vyrabej jiny, ale v takovejch poctech, ze uz to zastavit nepujde.

    Az se nekdo probere a zamaka na odladeni toho palivovyho clanku, mame po problemech, protoze vodiku je vsude kolem plno.

    A ne, vodik vyrobit neni energeticky narocne.
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    VOYTEX: hezký, u nás celá jedna stanice :)

    můj názor je, že vodíková osobní auta jsou totální nesmysl z téměř každého hlediska, od energeticky náročné výroby vodíku, přes celý ten nutný distribuční řetězec, neuvěřitelné tlaky, náročné skladování v kompozitních nádržích, mizerná efektivita palivového článku... aby stejně nakonec vznikla elektřina pro elektromotor
    ale už o tom bylo napsáno mnoho, uplně tím nechci ztrácet čas
    VOYTEX
    VOYTEX --- ---
    TOXICMAN:
    H2.LIVE: Wasserstofftankstellen in Deutschland & Europa
    https://h2.live
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    OMNIHASH: pocitaji se do toho i skleniky na Ganymedu z Expanse? :)
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    BLACKHEAD: ano je to blbost ;)
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BLACKHEAD: všecho jde když se chce:

    Dyson tree - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/Dyson_tree
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    DRON
    DRON --- ---
    TOXICMAN: urcite je na tom obrazku spousta uzasnych veci, ale ta prkena lavka kolem dokola me proste stipe nejvic.
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    TOXICMAN:
    @elonmusk
    And that’s just the primary fuel lines! The maze of secondary plumbing & wiring is our greatest concern.

    Raptor V2.0 is a major improvement in simplication, while also increasing thrust from ~185 tons to ~230 tons. Long-term goal is engine cost below $1000/ton of thrust.
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    Giga Texas roste taky dobře

    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    MARSHUS: ještě obrazem

    DZODZO
    DZODZO --- ---
    TOXICMAN: 6 milionov aut na 10 milionov ludi, to je chore :)
    PER2
    PER2 --- ---
    TOXICMAN: tak reklama je zaklad usopechu, musej tem penezum jit trosku naproti :)

    ja dnes koukal na tohle a pousmal jsem se u toho taky :)
    https://www.novinky.cz/auto/clanek/cena-vodiku-pro-auta-by-se-mohla-vyrovnat-nafte-do-sesti-let-planuje-vladni-strategie-40367579
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam