• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk respektive jeho firmy SpaceX (Falcon / Heavy / Dragon / Starship), Tesla, Starlink, Neuralink, Boring, xAI
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    DZODZO: je rozdil prejit dobrovolne na novou technologii protoze ti to prinasi benefity ("hele, auto se mi vyplati vic jak kun a nemusim se o neho tolik starat") a vynuceny prechod ala "u baraku ti zavedeme nizkoemisni zonu, takze pokud nepatris aspon ke stredni tride, ktera si muze dovolit splatky za novy auto, ktery to splnuje, tak mas smulu"

    XCHAOS: nerikam, ze by se tenhle model nutne musel prosadit u elektromobilu
    ale obecne mi prijde, ze oproti asii cely segment tehle mestska scooter mobility v evrope docela zaostava
    MARSHUS
    MARSHUS --- ---
    DZODZO: bohuzel elektroauta resi jen polovinu jedu z provozu a rakovinu porad muzes dostat stejne. zejmena z kovu z brzd + mikroplastu z pneumatik.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    QWWERTY: je to zajímavý, ale škálovat to na něco většího než moped by byl asi docela problém, i kdyby se výrobci dokázali dohodnout...

    výměna akumulátorů byla ve hře vždycky, zejména olověné ani nešlo nabíjet rychle, tak si lidi představovali obchodní modely hlavně podle vlastní olověných akumulátorů.

    pointa trochu je, že samotná hodnota tvého vozidla se trochu odvíjí od toho, jak v jakém stavu máš akumulátory, po jakém počtu použití, apod. Takže vlastnictví samotné elektromobilu, pokud baterie nejsou tvoje a furt se mění, v podstatě úplně mění tu ekonomiku: měníš na autě něco, co je dražší, než zbytek auta. Proto asi tenhle obchodní model relativně dobře škáluje směrem k mopedům (výrobci elektrokol se bohužel nedokázali domluvit a různě si to designujou), ale podle mě u elektromoiblů se to prosadit nemůže.

    Dobíjecí stanice před panelákama dávaj smysl, pokud to bude pomalé dobíjení na HDO za nižší cenu, než rychlonabíjení. Zdá se, že jsme tu mírně offtopic ale Tesla o výměna batterybacku uvažovala a pak z toho ustoupili směrem k rychlodobíjení. Ono to ale dává smysl, rychlonabíjecí stanice současně mohou mít vlastní battery packy a přispívat ke stabilizace sítě oběma směry (odběr špiček i vyrovnávání velké zátěže...)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PES: neviem aky tlak, ja ziadny nepocitujem, jedinu paralelu ktoru vidim je historicka zmena z konskeho povozu na spalovacie auta, urcite sa tiez nasli ludia co vtedy hovorili "ale vsak to smrdi!" (lebo konske hovna na ceste nie...) holt technologia zvitazila, ale na dnesnu dobu je uz zastarala, tak ju nahradza nova technologia, ktora nam nesposobuje rakovinu vzdy ked okolo prejde po ulici
    PES
    PES --- ---
    DZODZO: A co je veškerý ten současný i plánovaný tlak na eliminaci spalovacích motorů?

    Jasně, bude to "dobrovolně nedobrovolné" (aneb my víme lépe, co je pro Vás dobré, takže Vás donutíme na e-cars... podobnost s tlakem na "dobrovolné očkování" proti nCoV-19 čistě náhodná - ale identické metody - prostě se to nastaví tak, že bez toho to prostě nepůjde)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    DZODZO: navíc to automobilky ošulej tím stylem, že "prodají" sto tisíc aut dealerům a podobně, takže pak už budou "ojeté"
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PES: to je opat taky mytus, ze tu niekto niekoho nuti zbavit sa stareho auta a kupit elektromobil, ten zakaz fosilov sa vztahuje na nove auta, nie je to tak ze ti co budu mat v roku 2035 este nejake ICE, tak im ho pride nejaky iluminat zabavit
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    Full Elon Musk Interview CodeCon 2021. With Timestamps.
    https://youtu.be/ESIjxVudERY
    PER2
    PER2 --- ---
    PES: on te nekdo nuti sestrotovat auto?
    PES
    PES --- ---
    DZODZO: No a vy zase nezapočítáváte ty obrovské ztráty a mrhání již existujících vozidel, které by se musely zrušit a kompletně od nuly nahradit e-cars
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PES: sa mi lubi ako do toho vobec nezapocitavas tu 1/3 ucinnost celeho toho fosilneho riesenia, t.j. aj keby sa vyrobi synfuel pomocou solarov, tak je to mrhanie energiou, ktora sa moze pouzit priamo do baterie, zmysel to ma iba pri longhaul doprave, lebo 90% ludi nepotrebuje jazdit dalej ako 200km
    PER2
    PER2 --- ---
    PES: urcite by nikdo nechtel sanitku, ktery dojde v pulce cesty benzin (hele oba pripady asi budou zaviset hlavne na ridicovi)
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    MARSHUS: Hahahaha, byl jsi nekdy v nejake opravdu megalopoli? Treba v Riu, Pekingu, Kahire nebo Dilli? A co treba africky venkov? Co bys jim tam doporucil - elektrokolo nebo verejnou dopravu?
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    ad masivni elektromobilita ...docela se mi libil tenhle napad (protoze nabijeci stanice pro kazdyho u panelaku je proste nesmysl)
    Gogoro electric scooter battery swap in Taiwan - Album on Imgur
    https://imgur.com/gallery/6l1qufV
    Starting price for the Gogoro VIVA MIX is $2,155, with a top speed of 55 mph, 90 kmh
    The subscription Flex Plan will cost TWD $299 (US $9.60) per month for the subscription and another TWD $2.30 (US $0.07) per Ah used.
    That means cost per distance will vary based on riding style and speed, but a rough ballpark would put it at around 20 km (12 mi) for one US dollar at city speeds.


    PES
    PES --- ---
    MARHUS: Zbožšťovat "sdílenou mobilitu" a ústup ke kolům - to také není nic reálného... kdyby to byla taková "bomba", tak by těch sdílených aut bylo už dost i bez elektromobilů... no a nejsou...
    PES
    PES --- ---
    (plus "tekutá" paliva porazí elektro v místech bez infrastruktury přenosu/zdrojů el.energie a nabíjecích stanic - a o speciálních problémech - hasiči, záchranáři apod. - určitě by nikdo nechtěl např. sanitku, které se při převozu vybije baterie :-/)
    MARSHUS
    MARSHUS --- ---
    PES: ono hlavně je větší problém množství aut než s tím na jaký pohon. naprostá většina lidstva použije nějakou formu elektrokola + veřejné dopravy. ale na to je tohle špatnej klub :D
    PES
    PES --- ---
    TOXICMAN: IMHO nereálná (tedy pokud nebude mobilita dostupná jen pár desítkám milionů vyvolených z elit) kvůli materiálům na baterie a hlavně stále energeticky nedostatečné hustotě energie vs. mrtvé hmotnosti baterie. Proti chemické energii paliv stylu benzín/nafta (a to i těch eFuels typů) se baterie může tak akorát zahrabat, řádově 50kg tekutého paliva, je to malé (objem), lehké (navíc s postupem jízdy se průběžně i odlehčuje i o těch pár kg paliva :-)), dojezd řádově do 1000km, žádné samovybíjení, "dobití" řádově v jednotkách minut, v zimě vedlejší produkt "odpadního" tepla použitelný pro temperování interiéru (bez ztráty dojezdu)
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    TOXICMAN: Je. Svet neni jenom Evropa a USA.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    imo to směřuje k tomu že 90% osobních aut a trucků bude elektro, 10% vodík+syntetická paliva
    50% TIR bude elektro a 50% vodík+syntetická
    15% letadel a lodí bude elektro a 85% vodík+syntetická
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam