• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk respektive jeho firmy SpaceX (Falcon / Heavy / Dragon / Starship), Tesla, Starlink, Neuralink, Boring, xAI
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    SEJDA: BEYBOY:
    Tady to je dobre videt .. "faze" jsou satelity na jedne linii, jeden za druhym. "roviny" jsou ty linie s jinym skolnem.
    Vsechny ty linie jsou natazene mezi 53° jizni sirky a 53° severni sirky. Akorat jedna je natazena tak, ze krizuje rovnik na 0° poledniku z jihu na sever a druha tak, ze krizuje rovnik na 180° poledniku z jihu na sever, tj. na 0° jej krizuje ze severu na jih. To je nejtupejsi uhel jakeho muzeme dosahnout, tedy jak psal BEYBOY -53° a +53° = 106°.
    Na 2D videu je nejvice matouci to, ze tento uhel 106° ma kazde jedno krizeni ;)

    Starlink SpaceX 20 planes with 20 satellites continuous coverage of 28-60°
    https://www.youtube.com/watch?v=mb0J40IzDJ0
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    elon u lexa fridmana, stoji to za to ako vzdy

    Elon Musk: SpaceX, Mars, Tesla Autopilot, Self-Driving, Robotics, and AI | Lex Fridman Podcast #252
    https://www.youtube.com/watch?v=DxREm3s1scA
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    SN0WCRASH:
    XCHAOS: víme jenom, že při přistání to nebylo, takže zřejmě nějaká kombinace divokého moře a octograbberu
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    TOXICMAN: to zdevastovali tim octograbberem, kterej se pod to nevešel, ne?
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    BEYBOY: ja se snazim predstavovat si to na globu, 2D obrazkum vubec neverim. "jina faze" znamena, ze je posunuty v case, tj. ze preleti o nekolik km zapadadneji, ale stale ve stejnem smeru. Jeste se mluvi o "rovinach obehu". Promyslim si to. Ale takhle po ranu mi pripada, ze to bude to, na co jsem zapomnel.

    SN0WCRASH
    SN0WCRASH --- ---
    TOXICMAN: fiha, to sa im pri prvom navrate takto otlkol?
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    B1069's Merlin engines quite bent

    BEYBOY
    BEYBOY --- ---
    SEJDA: To ze maji stejnou nebo velmi podobnou inklinaci neimplikuje to, ze se pri srazce nutne musi srazit s rozdilem te inklinace. Muzou totiz byt "fazove posunuti" a razem mas rozdil inklinace +51° a -51° coz ti da vic nez pravy uhel. I starlinky prece obihaji v nekolika fazove posunutych rovinach (spravne buzzwordy neznam sory)
    PES
    PES --- ---
    Jo a tady je animace "Debris in Motion"
    (The dots in the above animation represent actual cataloged objects (payloads and debris) in orbit around Earth. The cataloged objects are generally 4 inches (10 cm) or larger, but there are many more debris objects too small to be tracked which pose a threat to operational spacecraft. Relative distances and rates are shown to scale, but the orbiting objects themselves are greatly exaggerated in size. The objects would be much too small to be visible if drawn to scale.)

    https://www.orbitaldebris.jsc.nasa.gov/_media/orbital-debris-flythrough-hd.mp4
    GODY
    GODY --- ---
    SEJDA: aaaachh taaaaak :D mno, ale to na věci nic nemění. A značku, že by ze dvou pruhů byl náhle jeden, jsem taky ještě neviděl. Vždy se jeden pruh připojuje do druhého. Takže vždy je jeden průběžný, a to i bez toho, aby jsi to napsal. Takže pokud bude průběžný pravý, platí co jsem napsal. Pokud bude průběžný levý situace se otočí. Howgh.
    PES
    PES --- ---
    Tak ono se to určitě vyvine v nějakou jednotnou metodiku řízení, tipl bych si, že to vyjde z toho základu v NASA sledování trosek a smetí na orbitě - snad nebudou jednotlivé kosmické agentury a státy spekulovat a obstruovat tak dlouho, než dojde k nějakému fatálními rozstřelu pilotovaného objektu...

    Space Debris and Human Spacecraft | NASA
    https://www.nasa.gov/mission_pages/station/news/orbital_debris.html

    ARES | Orbital Debris Program Office
    https://www.orbitaldebris.jsc.nasa.gov/

    a tady má NASA 45 vteřinovou animaci postupného růstu počtu katalogizovaného "smetí" na orbitě od 60. let do 2019
    ARES | Orbital Debris Program Office | Debris Modeling
    https://www.orbitaldebris.jsc.nasa.gov/modeling/
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    SEJDA: Eh? Pokud je jeden z nich nucen zrychlit, aby nedošlo k nehodě, tak ten druhý dělá nějaký přestupek.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    GODY: dal jsem ti minus .. napsal, jsem, ze se "pruhy spojuji". Nepsal jsem nic o prubeznem a sbihajicim pruhu. Navic i v prubeznem pruhu maji ridici povinnost srovnat rychlost a udelat misto. Je to prave reciprocni, oboustranne ohleduplnne, pravidlo. Takze vubec nevim o cem to tu pises .. o prejizdeni z pruhu do pruhu? ;)

    KAERO: Jasne ze to budou resit, nejakou apkou, a suportem, ktery nekdy zareaguje vcas. Ja mel zase z tveho prispevku pocit, ze SpaceX ma platit hotelovy pokoj pro pridelence z kazde jedne agentury, aby si denne mohli davat kaficko v zasedacce. Nicmene verim, ze ve SpaceX jsou fer a navic i chteji vydelavat, takze dostanes presne takovou kvalitu sluzeb, jakou si zaplatis.
    KAERO
    KAERO --- ---
    SEJDA: ech, to neres. Tohle: SEJDA znelo jako ze si myslis, ze kdyz nekdo provozuje hromadu levnych satelitu, tak nemuze resit kazdy jednotlivy kolizni problem. Ale asi jsme te vsichni spatne pochopili.
    GODY
    GODY --- ---
    SEJDA: chybí ti za D. Vozidlo v pravém pruhu má přednost, takže frajer v Tesle, ať se mu to líbí nebo ne, nesmí ohrozit vozidlo v pravém pruhu a tak šlápne na brzdu a zařadí se za Fóbii... když už chceš argumentovat provozem na silnici, tak si ty pravidla provozu přečti.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    SN0WCRASH: jede Fabia v pravem pruhu, vedle ni Tesla S v levem pruhu .. pruhy se nahle spojuji a znacka oznami povinnost se "zipovat". A tak dojde:
    a) ke kolizi = posrana Tesla
    b) Tesla zrychli a zabrani nehode = wau a ridic se znova nadechne
    c) Fabia zacne brzdit a dostanese do smyku = posrana Tesla.

    Nejpravdepodobnejsi vysledek: v Pravu (novinky.cz) vyjde clanek o zlych Teslach.

    Taky nevim, jak se co ujme. Jedine co jsem chtel napsat, ze "Starlinky jsou zle" protoze "Starlinku je nejvice". Z toho vyplyva spousta jevu zcela automaticky. Jako napriklad: Nejvetsi pocet neaktivnich satelitu (i pri velmi velmi nizke mire poruch), nejvyssi pocet ohrozeni Starlinkem atd.
    Na druhou stranu pisi, ze zatim je jich vetsina na draze s inklinaci 53°, ISS 51° ~ srazka se udeje pod uhlem 2°, coz je prave jako kdyz Tesla zacne zrychlovat, ale i vylizany magor ve Fabii zacne zrychlovat a nekde za 100 metru zvladne tak akorat lehce tuknout do ujizdejici Tesly (rozdil rychlosti je stale jeste pomerne maly).
    Cinani to maji horsi jejich inklinace je jenom 41° .. uhel 10° uz nejakou tu energii prenese. Asi jako kdyby se na posledni chvili rozhodl ridic Fabie "prirazit".
    SN0WCRASH
    SN0WCRASH --- ---
    SEJDA: stale nevidim ako sa to v praxi udeje. Ja vidim telesa na uplne inych drahach. Starlinky bud o 100+ km vyssie alebo o ~50km nizsie. Ak teda vezmeme do uvahy nejaku drahu podobnu tej ISS. Polemizovat o prekonnani tychto vyskovych rozdielov mi pride, ze to uz mozeme ako relevantne rovno zapocitat aj asteroidy a ufonov. Preto, rozved pls, ak sa ti chce, ako sa *realne* budu starlinky ohrozovat s ISS.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    SN0WCRASH: pri postupnem stoupani/klesani
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam