• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk respektive jeho firmy SpaceX (Falcon / Heavy / Dragon / Starship), Tesla, Starlink, Neuralink, Boring, xAI
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    TOXICMAN: preburner u padesatky raptoru .. demont. + vymena + mont. ?
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    LEGI: už jenom opravit chopsticks, preburner a static fire test všech 33 + 6 raptorů, doladit soft a jdeme na to :D
    2 weeks ™ ;)
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    OMNIHASH: však ať si každý hraje dle libosti :)
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    CYBERHIPPY: je pěkný, když si lidi žijou svý tuzingový sny i po čtyřicítce, to je správnej NfS stájl! Barvičky, repráčky v kufru, točící poklice, uplně mě to hodilo zpátky na střední... rum tum tum na to!

    Need For Speed Underground Theme Song
    https://www.youtube.com/watch?v=d7oLyYhy3bk
    LEGI
    LEGI --- ---
    wen orbital?
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    Amazing tesla creators Check out all these awesome customization
    https://youtu.be/BOpngLkXMhA
    PER2
    PER2 --- ---
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    LIVE: SpaceX Lifts Booster 7 to Launch Mount for Upcoming Testing
    https://www.youtube.com/watch?v=aqbC916bH5M&ab_channel=NASASpaceflight
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    KAERO: ten nakup sw dal soudce sprave, melo jit o dodatek ke smlouve, protoze tem sw byl s tim s
    jedinym autem svazany. SW byl v nabidce uz pri koupi auta atd. Ale jinak, at huli "vsichni", ne jenom Elon ;)
    KAERO
    KAERO --- ---
    MAWERICK: jo, asi muze byt. ten pripad asi bude celkem komplikovany, a ten kratky clanek by na to asi moc kratky.
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    a teď se chystá na zvedačku

    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    MAWERICK
    MAWERICK --- ---
    KAERO: Tak pokud to vydávali za "dlc" a ve skutečnosti je to update tak proč ne? Zrovna SW a licenční právo je imho ještě zmatenějsi a zamotanejsi než to "ostatní". Zvlášť když se jedná o různé země výroby a prodeje
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    TOXICMAN:
    @elonmusk
    I love the smell of hydraulic fluid in the morning
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    B7 dorazil před rampu a rupla nějaká hydraulika na ramenou ... zvedat bude pro tentokrát zřejmě jeřáb
    Chopsticks Break Down Before Lifting Booster 7 | SpaceX Boca Chica
    https://youtu.be/3FHl3Nrsa9Y
    KAERO
    KAERO --- ---
    SEJDA: v tom clanku je moc divnych veci. bud chlastali soudci nebo novinar :)
    softwarovy pridavek koupen samostatne, ale soudem posuzovano jako jedna smlouva? atd...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Elon prý k stanovení počtu botů na Twitterů použil nástroj, který jeho vlastní účet označil za pravděpodobný bot :-)
    Twitter Obliterates Elon Musk's Excuses for Killing Buyout Deal
    https://gizmodo.com/elon-musk-twitter-obliterates-excuses-44-billion-bots-1849375310
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    SEJDA: nj, 290000 km = 1000 cyklů baterky, průměrně 290 km na nabíjecí cyklus. To jsou hodně předvídatelná čísla. Ale šlo o baterii vyrobenou před 10 lety, dnes už asi došlo ke zlepšením... nicméně hype kolem vyjímečnosti Tesly v tomhle případě byl asi nafouklý.

    Životnost baterie určitě šlo zlepšit tím, že se skalní fanoušci přizpůsobili specifikům a zkrátka "měli svou teslu rádi". Pečlivým plánováním lze držet baterii v rozmezií 20-80% nabití, zejména při delším parkování - to životnost zvyšuje. Omezování jízdy maximální rychlostí nebo do dlouhých kopců zase snižuje vybíjecí proudy, takže na jeden nabíjecí cyklus ujeli víc km, apod. Taky šlo omezit topení, resp. kdo ho neomezil, bude mít lepší výsledky v novějších teslách, které mají tepelná čerpadla a ne jen hloupou spirálu.

    Já nejsem takový matnát, abych mohl srovnávat výkony a životnost elektromobilů, ale zaměřil jsem se na elektrokola a za nějaký čas budu mít srovnání životnosti komerčního elektrokola a svých solárních kol - které se vyznačovaly tím, že člověk baterku často drží celý den na hranici vybití, protože to slunce nedává nic moc a málokdy je trpělivost počkat na úplné nabití. Zatím to vypadá, že 1000 cyklů pro komerční kolo za 35000 Kč (pro běžný provoz je nutná výměna pláštů, takže spíš 37000 Kč po první sezoně) , kdy navíc je velká otázka, kolik let bude od výrobce dostupná originální baterie, zaručuje amortozaci kola do 40 Kč za denní cyklus (tedy za jízdu). Pokud se baterii po vyježdění podaří repasovat za 10000 Kč (to by mělo být reálné), dostaneme se postupně k 10 Kč za cyklus. Otázka, jak dlouho to vydrží celé, při 200 cyklech baterky ročně by to mělo být 5 let a po repasu dalších 5, to by bylo pořád k 25 Kč za cyklus, a při průměrné utilizaci 30 km na cyklus by to bylo pod 1 Kč na km za dobu životnosti. Rozhodně to staví do zvláštního světla třeba cenu za minutu jízdy sdílených koloběžek....). U elektrokola nicméně náklady na dobití cca 0.5 kWh představují naprostý zlomek nákladů na celý cyklus baterie (řekl bych třeba 5% a s životností kola konvergují k 10%).

    Každopádně baterka je spotřební materiál, v budoucnu asi nejde očekávat výměny baterií úplně zdarma, a počet kilometrů do výměny baterie je důležitý parametr, který je nutné přičítat k odhadovaným nákladům na ujetí energie. Majitelé dieselů většinou skutečné náklady na km kalkulují na dvoinásobek ceny spotřebovaného paliva (je otázka, jak se do takové kalulkace promítne nedávné zdražení pohonných hmot). U elektromobilu budou podle mě po ujití těch asi 300 000 km celkové náklady podobné, ale do energie půjde tak 25% a 75% do opotřební (spotřeby životnosti) baterie...
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    Právníci společnosti Tesla u soudu přiznali, jak dlouho elektromobily skutečně vydrží. Německý zákazník při vyhrál - Ekonomický deník
    https://ekonomickydenik.cz/pravnici-spolecnosti-tesla-u-soudu-priznali-jak-dlouho-elektromobily-skutecne-vydrzi-nemecky-zakaznik-pri-vyhral/

    Elonovy zvasty u soudu
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam