• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk respektive jeho firmy SpaceX (Falcon / Heavy / Dragon / Starship), Tesla, Starlink, Neuralink, Boring, xAI
    ESTEN
    ESTEN --- ---
    ONDRA_99: tomu nic nebrani ani dneska. Do blockchainu si muzes "nahrat" co chces, a taky se to deje.
    ONDRA_99
    ONDRA_99 --- ---
    DZODZO: A co bys udelak kdyz by nekdo nahral treba detskou pornografii?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    XCHAOS: ja by som platil za twitter na blockchainu, to by bolo nejake zmysluplne vyuzitie, kde by sa tweety nedali mazat, takze by existoval digitalny footprint co sa neda ovplyvnit nejakou anketou alebo nejakou jednou autoritou, ale take nieco asi nema ani mastodon ci?
    JORGES
    JORGES --- ---
    "This Tweet Is Unavailable" -- Musk Escalates Shadowbanning
    https://husseini.substack.com/p/this-tweet-is-unavailable-musk-escalates
    SATAI
    SATAI --- ---
    Potrhal jsem se smíchy:


    https://twitter.com/ZuBuSka/status/1604466481298698240
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ARAON: to je chytrý nápad... bohužel Elon může úder ještě snadněji vrátit tím, že blokování modrých účtů nebude možné (a nebo ne pro uživatele, kteří sami modré účty nemají). Vystavit bezplatný obsah cenzorním zásahům placených uživatelů je v podstatě ten nejjednodušší způsob, jak si to předplatné může vynutit...

    The code and the other laws of cyberspace...
    ARAON
    ARAON --- ---
    XCHAOS: Tak hádám, že na to vznikne brzy nějaký tool, který umožní zablokovat všechny placené účty “en masse” a bude vyřešeno.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    MAKROUSEK: ale my ho pak přestaneme mít rádi. Protože měl dlouho image, že je jiný než ostatní: že prorazil proto, že měl lepší produkty, ne jen blokováním konkurence. A tam je velká otázka, jestli to k něčemu potřebuje, nebo ne...

    Co jsem pochopil, chce Twitter Blue využít k tomu, aby platící uživatelé získali nějaké negativní moderační hlasy. Taková "cenzura on demand". Je to vlastně logická protiváha tomu, že provoz Mastodon instance bude mít svoje náklady a dá adminovi podobná práva. Problém je, kdo bude ochoten a schopen investovat víc do cenzury svých oponentů... je to vlastně logický další krok po placené internetové reklamě: ta má svoje meze z toho hlediska, jak kic ještě lze pozornost lidí ovlivnit. Cenzura on demand je logický a mrazivý krok. U centralizovaných kanálů navíc snadno proveditelný. A Twitter tuhle pandořinu skříňku navíc sám otevřel... slabina centralizovaných kanálů byla ostatně známá celou dobu.

    Do jisté míry si myslím, že jde i o pomstu všech těch, kteří díky pandemii Covidu a zpomalení ekonomiky prodělal kalhoty. Elon jen vycítil příležitost tu touhu po pomstě nějak monetizovat...
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    MAKROUSEK: s tímhle přístupem je otázka, jak dlouho ještě bude moct. Ještě jednou dvakrát vypne náhodnejm novinářům účty, EU se nasere a Elonovi zbudou oči pro pláč.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    JORGES:
    After his suspension from Twitter, Mr. Sweeney turned to Mastodon, an alternative social network. After Mastodon used Twitter to promote Mr. Sweeney’s new account on Thursday, Twitter suspended Mastodon’s account. As some journalists shared the news of Mastodon’s suspension, their own accounts were suspended.
    (NYT)
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    JORGES: Protoze muze. A basta.
    JORGES
    JORGES --- ---
    Vážně by mě zajímalo od Muskova obhájců argument, proč blokuje linkování ke konkurenci.
    postmodern: "Twitter's anti-Mastodon filter evasion" - Infosec Exchange
    https://infosec.exchange/@postmodern/109523637731779949
    PES
    PES --- ---
    KAERO: Možná záleží i na tom jak má který výrobce vyřešenou tepelnou izolaci a ohřev baterie v chladu...
    KAERO
    KAERO --- ---
    PES: nejak mi to nesedi. Jakou zazracnou technologii ma Jaguar ze mu dojezd klesne jen o 3 % oproti Chevroletu s poklesem o 33 %? Spis mi to zavani tim ze podminky porovnani nebyly uplne porovnatelne. Je mozne ze to rozebiraji ve zprave toho pruzkumu (coz se mi ted nechce uplne dohledavat), ale kdybych mel jen vychazet z toho clanku na Novinky.cz tak tu tabulku a cely clanek zahodim jako neduveryhodny.
    PES
    PES --- ---
    SN0WCRASH: Jen cituji ze zprávy, nekomentuji. Teslu nemám, takže neřeším...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    BOREC: popravdě, ale jednotlivé společnosti se odlišují tím, jaké procento dokáže tenhle optický klam prokouknout: prostě lidi si uvědomí, že nejsou jen součástí řešení, ale i součástí problému. A snaží se nějak dohodnout a najít řešení.

    Velká část témat, které Elon doted' řešil, jako inženýr nebo jako zástupce investorů, byly spíše témata technická: tam skutečně byl nějaký problém, objektivní, a on s ním bojoval a vymýšlel řešení. Na tom Twitteru je to obráceně: on je součástí problému, protože kde je vůbec psáno, že účty s miliony followerů se mají řídit stejnými pravidly, jako ty obyčejné? Minimálně čerpají daleko víc zdrojů sítě, než účty nás ostatních: a debata, kdo vlastně ty zdroje má zaplatit - jestli ti followeři, kteří ale fakt nehodlají, nebo ti provozovatelé účtů (kteří rozhodně schopnost monetizace tohoto mediálního záběru předvcedli...)

    Zaplatil bych 8 USD měsíčně za právo followovat účet @elonmusk ? No, před pár lety možná. Potom, co předvedl v posledních týdnech, asi už jen z principu ne. Ale o tom to celé je! Provoz infrastruktury Twitteru má nějaké náklady. Teorie, jak uživatelé s levelem Twitter blue budou disponovat nějakými přímými negativními moderačními hlasy, ve skutečnosti udělá z Twitteru nástroj komerční cenzury - cenzorem bude ten, kdo si za to zaplatí - zatímco Mastodonisté spíše věří na jakousi komunitní decentralizovanou cenzuru, kdy komunity budou na sebe vzájemně nějak tlačit, aby svoje moderační pravidla vzájemně respektovaly.
    SN0WCRASH
    SN0WCRASH --- ---
    PES: a ty si fakt myslis, ze by s tym zakaznici boli ok, keby ich auta mali 40% ocakavaneho dojazdu a nikto by sa nestazoval?
    PES
    PES --- ---
    Dojezd elektromobilů v zimě: Známe data studie
    https://www.novinky.cz/clanek/auto-jak-moc-klesa-v-zime-elektromobilum-dojezd-studie-ukazuje-tvrda-data-40417531
    Zajímavé je, jak výzkumníci poznamenávají, že tesly hlásí na displeji v teplém i studeném počasí dojezd pořád stejně vysoký, a navíc blízko katalogové hodnotě. Realita je ale zásadně odlišná, a to i za tepla - skutečný dojezd se pohybuje mezi 40 a 70 procenty toho udávaného, ať je teplota jakákoliv.
    LADINEK
    LADINEK --- ---
    TOXICMAN: jen doplnim, ze se jednalo o 200. start na obeznou drahu rakety z rodin Falcon (1, 9, Heavy) - zdroj Michal Vaclavik
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam