• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk respektive jeho firmy SpaceX (Falcon / Heavy / Dragon / Starship), Tesla, Starlink, Neuralink, Boring, xAI
    PER2
    PER2 --- ---
    koukam ,ze je to velka svanda... blocknout si elona na twitteru, bylo asi nejlepsi rozhodnuti tohodle roku (:

    SATAI
    SATAI --- ---
    OMNIHASH: zas to porno si můžeš stáhnout předem...

    Jen ten Nyx stáhnout nejde
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    SN0WCRASH: tomu věřím, ono existuje jenom málo nudnějších aktivit, než přejezd oceánu na jachtě. Seš měsíc zavřenej v maringotce ze který nemáš kam vylézt, a pokud zrovna neplavou kolem delfíni, tak ani na co čumět.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    SEJDA: na Floride maji problem, ze jim NASA nedovoli pouzivat rampu 39a, dokud nebude certifikovana jina rampa pro start F9 s Crew Dragonem.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    KAERO: na Boca Chica maji povoleni na 5 startu za rok, a na Floride snad zatim ani jeden. Za takovych podminek, musi vynaset Starlinky a ne turisty.
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    PES: v idealnim prostredi pro takovyhle PoC imho uz testy probihaji

    How 'Self-Driving' Trucks Connected the Australian Outback - The Atlantic
    https://www.theatlantic.com/technology/archive/2017/11/road-trains-outback/545540/
    PES
    PES --- ---
    Čekal bych, že první semi-automatizace "truck" segmentu bude ta pro jízdy v konvojích (stejný začátek i cíl cesty), kdy v prvním bude řidič, který to povede a ostatní se ho budou auto-pilotem držet a kopírovat toho prvního...
    ...samo bude to "sranda", až ten lidský první vůdce někde zakufruje anebo to vezme do nějaké nesjízdné trasy (aka polští/bulharští/turečtí/rumunští řidiči jezdící dle navigace pro osobáky) a za ním se tam naštosuje celý konvoj automatů ;-)
    KAERO
    KAERO --- ---
    LUCIEN: takze starship postupuje mnohem pomaleji nez ve spacex doufali.
    LUCIEN
    LUCIEN --- ---
    https://twitter.com/jeff_foust/status/1625292261830414337?s=20
    KURE
    KURE --- ---
    QWWERTY: to rozhodně, ale je to zase snazší než auto. Zdálo by se to jako logickej další krok.

    SUMAC: No kdyby to bylo jen na leteckejch společnostech, tak už je nejspíš dávno místo dvou pilotů na letadlo jeden dron operátor (v indii) na pět letadel.
    Brzdí je legislativa. A vlastně to možná neni tak úplně špatně. Jsem pro pokrok, ale nějak se mi leze do letadla s lepším pocitem, když vim že tam sedí pilot.
    BINARY_PARANOIC
    BINARY_PARANOIC --- ---
    MAWERICK: Počkat počkat, to je nějaká blbost, chceš mi říct, že Airbus automatika neumí luštit křížovky? 🤔

    #samozrejmevtip
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    MAWERICK: uz se jedna, ze klesne technicka posadka letadla z puvodnich 3 na 1. Casem donuti i toho jednoho delat customer-relations v tride nejblize kabine.
    MAWERICK
    MAWERICK --- ---
    SUMAC: oni ale jsou.. Airbus A380 (a nejen ten) umi Gate-Gate 100% automaticky pokud je to letiste na to vybaveny... Ale nikdo si to nedovoli :) Technicky to jde... legislativne je to horsi... a porad tam mas ty piloty kvuli krizovkam.
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    a proc uz davno nejsou autonomni letadla? uz asi 40 let se porat omila nac jsou piloti, kdzy je autopilot a ted i AI. ve finale to dojde k tomu, ze dokonce ani snizeni poctu pilotu v komercnich airlinerech ze dvou na jednoho neni v ramci bezpecnosti provozu pripustne a neprojde uradem pro letectvi, protoze ten provozni a v pripade incidentu ekonomicky risk s tim spojeny se v ramci usetreni na nakladech za vycvicene operatory nevyplati. metro/vlaky/tramvaje jsou to same. funguje to na par linkach a na par mistech, ale pokazde je tam supervisor nebo nejaky s operatorem spojeny redundantni system, ktery kolikrat vyjde na vic nez aktivne ridici operator/ridic.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    QWWERTY: To je snad logicky ze kdyz neco jede po kolejich v tunelu tak to bude lehci udelat autonomni nez neco co jede po silnici :)
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    KOUDY: nejsem si uplne jisty, jestli tramvaje a vlaky jsou stejny level jako metro
    to mnozstvi edgecase, ktery musis osetrit, je na bezne silnici imho o par radu jinde nez v tunelu metra
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    KOUDY: metro je jine, protoze mas personal v kazde stanici ktere jsou od sebe stovky metru. Ve Svycarsku jezdi vlaky autonomne uz hezkych par let a stale se nedari snizit posadku vlaku pod 2 lidi. Proste tam musi jet jeden servisak/strojvedouci a jeden customer-relations pracovnik. Zastavky jsou prilis daleko od sebe.
    Transport mezi sklady muzou delat autonomni dodavky, last-mile transporty budou ale vzdy delat i lidi, a protoze prekladka je drahsi nez ujeti tisice kilometru, budou stale i "ridici" v kamionech.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    E2E4: Prave. Takze bych cekal ze treba do deseti let budou ve vyspelejsich zemich nejenom relativne novy linky metra, ale i treba linky ktery fungujou 40 let..zautomatizovany..to samy tramvaje a vlaky.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    KOUDY: Dubai metro je bez řidiče už dávno... ostatně SMRT v Singapuru taky. vlak po fixní trase je fakt jednoduchej zautomatizovat..
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    E2E4: Vsak jsem psal niz, ze to nekde zkousej a nekde to funguje. Je jasny, ze kdyz budou treba v dubaji delat novou linku metra, tak bude bez ridice, protoze se ta linka bude stavet v roce 2023..Bavim se spis o vyhozeni ridicu v metrech ktery fungujou uz ctyricet let. Tam je zatim autonomni malokde. To same tramvaje, vlaky atp. Auta budou imho problem na dlouhy leta. Tam je jedno ze se budou tesly pingat mezi sebou, protoze furt krome tesel bude na silnicich plno aut ktery nemaj pokrocily senzory a budou je ridit lidi s nepredvidatelnejma reakcema. U tech kamionu treba v usa bych to videl jako takovou prvni vlastovku..ze se na tech rovnejch dalnicich neco do deseti let zacne dit..evropa je uplne jinej pripad.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam