• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk respektive jeho firmy SpaceX (Falcon / Heavy / Dragon / Starship), Tesla, Starlink, Neuralink, Boring, xAI
    Oběžník pana ředitele:
    Existuje tu klub [Twitter - rychloblogy] ... kdo chce každodenně debatovat o této síti, postovat třeskutě vtipná meme, doporučuju se přesunout tam, tady nechám fakt minimum.
    rozbalit záhlaví
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    E2E4: Prave. Takze bych cekal ze treba do deseti let budou ve vyspelejsich zemich nejenom relativne novy linky metra, ale i treba linky ktery fungujou 40 let..zautomatizovany..to samy tramvaje a vlaky.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    KOUDY: Dubai metro je bez řidiče už dávno... ostatně SMRT v Singapuru taky. vlak po fixní trase je fakt jednoduchej zautomatizovat..
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    E2E4: Vsak jsem psal niz, ze to nekde zkousej a nekde to funguje. Je jasny, ze kdyz budou treba v dubaji delat novou linku metra, tak bude bez ridice, protoze se ta linka bude stavet v roce 2023..Bavim se spis o vyhozeni ridicu v metrech ktery fungujou uz ctyricet let. Tam je zatim autonomni malokde. To same tramvaje, vlaky atp. Auta budou imho problem na dlouhy leta. Tam je jedno ze se budou tesly pingat mezi sebou, protoze furt krome tesel bude na silnicich plno aut ktery nemaj pokrocily senzory a budou je ridit lidi s nepredvidatelnejma reakcema. U tech kamionu treba v usa bych to videl jako takovou prvni vlastovku..ze se na tech rovnejch dalnicich neco do deseti let zacne dit..evropa je uplne jinej pripad.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    KOUDY: metro řidiče vlastně nepotřebuje, to se říkalo už za socialismu.. :)

    a leckde už dávno metro bez řidiče dávno jezdí (napr. letiště myslím v Singapuru a Kataru)

    auta v provozu jsou složitější problém, nějak se v něm posunujeme.. ale teda nevím, jestli se toho dozijeme, hlavně tam jsou tam psychologický bariéry, jiný dopady a rizika (hack flotily, není jasný na základě čeho neuronová sit něco udělá, není jasný kdo má odpovědnost, trolley problém..)
    KURE
    KURE --- ---
    SATAI: je to spíš z minulosti
    Metro bez strojvedoucích vyjelo v Paříži před 20 lety, v Budapešti před čtyřmi. Praha zatím přešlapuje — ČT24 — Česká televize
    https://ct24.ceskatelevize.cz/svet/2623100-metro-bez-strojvedoucich-vyjelo-v-parizi-pred-20-lety-v-budapesti-pred-ctyrmi-praha
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    SATAI: Pred deseti lety byla elektrifikace a autonomni rizeni v plenkach :)
    SATAI
    SATAI --- ---
    KOUDY: ja jen ze to same uz se psavalo pred deseti lety. Ale Semi nastesti melo povolene vyvoj s volanetem :-D
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    SATAI: Tohle je post ze soucasnosti kdy mas ridice v tramvaji i metru a jen nekde se zkousi metro bez ridice.
    SATAI
    SATAI --- ---
    KOUDY:

    ".Za deset let to imho bude uplne jinak a ridici v metru, tramvajich nebo v kamionech jedoucich po usa nebudou potreba."

    A tohle je post ze soucasnosti, nebo repostujes neco z doby pred deseti lety? ;-) #FusionVibes
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    SEJDA: jj ted jo..Za deset let to imho bude uplne jinak a ridici v metru, tramvajich nebo v kamionech jedoucich po usa nebudou potreba.

    Einride T-Pod
    https://www.youtube.com/watch?v=UiMEBmlyjuo
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    KOUDY: uz se to resilo, ridic ma vice funknci nez jenom krouceni volantem, je to i ostraha, i vykladac, nachladac, spediter, servisak, celni urednik, ucetni atd.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    DZODZO: Ted si nevzpomenu ve kterem futuristickem filmu to bylo..ale na dalnici tam jezdily jen nalozene kamiony bez kabiny a byly autonomni. V USA maji rovne stakilometrove dalnice. Proto tam taky trucky maji dlouhe cumaky, protoze se nemusi vytacet na uzkych silnicich, takze tam urcite kamionova doprava pujde autonomnim smerem a tesla trucky jsou takova prvni vlastovka..Za 10 let uz nebude ridic ani kabina potreba.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    E2E4: myslis, ze sa budu autonomne trucky na dialnici obiehat?
    E2E4
    E2E4 --- ---
    SITH: a abychom byli on topic ohledně jejich poptávky po Tesla semi:

    kamion je jejich vlastní, nebo leasing apod, a tím pádem nemají zájem si kupovat nový a už vůbec ne progresivní zelený elektromobil ?

    stejně myslím, že Musk plánuje úplně nahradit truckery autopilotem a kamionem vlastněným logistickou firmou..
    SITH
    SITH --- ---
    E2E4: už jsme poměrně OT, ale k pochopení amerických trucků, jejich řidičů, co se jim honí v hlavně, jejich far-right zasazení do low-class a jejich snu o výtahu do middle-classu, včetně odborů, různých actů od US vlády a mysli jejich zaměstvanatelů, doporučuji např. toto:

    PS: víte jak během pandemie bylo silné hnutí "occupy ....", v hlavní roli řidiči kamionů, co vytáhli do měst a proti vládě, blokovali silnice a dálnice a víte kdo se na jejich stranu postavil? :)

    How Truck Driving Became One Of The Worst Jobs In The US
    https://www.youtube.com/watch?v=Xyq2963BlsI&ab_channel=InsiderNews
    E2E4
    E2E4 --- ---
    SITH: dobry info.. akorat jsem zvedav jak teda konzervativni americky truckeri prijmou

    a) ridice uprostred (to by asi delalo problem i mne v osobaku / malym nakladaku, kamion jsem neridil :) )

    b) dvere vzadu takze je treba obejit sedacku..

    (i kdyz je treba rict ze mercedes semi na palivovy clanky vypada taky dost divne / futuristicky / aerodynamicky / sikmy sklo)

    Mercedes-Benz previews fuel-cell semi with GenH2 Truck concept
    https://www.motorauthority.com/news/1129658_mercedes-benz-previews-fuel-cell-semi-with-genh2-truck-concept

    SITH
    SITH --- ---
    než budete řešit Teslu Semi vs klasický truck, tak musíte brát v potaz zásadní body ohledně současného stavu trucků v US, např:

    1) trucky v US jsou, co se techniky týče, o cca jednu až dvě generace ZA evropskými trucky.

    2) zatímco trucky v US se dělají stylem "řidič kolem tahače", tak v evropě se jede už "tahač kolem řidiče". Tj. focus je na řidiče a jeho pohodlí, kdežto v US je řidič upozaděn.

    3) truckeři jsou extrémně konzervativní komunita

    = takže co udělala Tesla je to, že udělala EU focus auto o tři generace nad současným US truckem a bude se snažit změnit tvrdé konzervativní myšlení a převést US dopravní firmy na tento nový styl. Jak se jí to podaří uvidíme v dalších letech. Důležitý je mít dostatek řidičů, nikoliv tahačů. Současné pracovní podmínky v dopravních firmách, taktéž na železnici, absence sick days, osobních voln, nemocenské, dovolených a podobných věcí známých z tohoto století způsobili odliv a nedostatek řidičů.
    ONDRA_99
    ONDRA_99 --- ---
    E2E4, SATAI: Urcite tam ma platny poznamky. Jen by me tohle srovnani zajimalo spis od US drivera co jezdi s truckama tam, protoze bude presnejsi.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    ONDRA_99:

    jako jo, vypadá to pěkně scifi, možná má význam i aerodynamika (i když při 80 kmh možná ne tak velký), možná pro samorizeni je to jedno..

    to nic nemění na tom, že dveře na boku, zrcátka lícující s bokem kamionu a svislý přední sklo je praktický.. (ostatně i americký semi mají přední okno taky prakticky svislý).
    SATAI
    SATAI --- ---
    ONDRA_99: tak pokud nemá limit a stejně má horší ergonomii...
    E2E4
    E2E4 --- ---
    SATAI: nepochybuji, že nám to tu vysvětlí, že to není děcko který stojí o pozornost a potvrzení, ale že to má jakýsi hlubší smysl, který jen nechápeme..

    dost lidí se vzteká, že tohle byla poslední kapka, a že z Twitteru odejdou.. stejně nejspíš neodejdou, protože pro ně stejně jako pro mě je Twitter pořád užitečný, holt je to přirozený monopol..

    tak jsem to vyřešil stejně jak s vyhulenym ufem a danyskem tady na nyxu, prostě jsem si ho zablokoval, stejně jako u nich mi nic nepřináší, jen mě štve..
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam