• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk respektive jeho firmy SpaceX (Falcon / Heavy / Dragon / Starship), Tesla, Starlink, Neuralink, Boring, xAI
    PES
    PES --- ---
    PER2: Hele, to už pomalu hraničí s NSFW obsahem :-/
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    PER2: to bylo první, co jsem udělal po oznámení, že bude ověření za 20 a pak za 8. to jsem si řekl, že ten čurák se v tom bude koupat
    PER2
    PER2 --- ---
    koukam ,ze je to velka svanda... blocknout si elona na twitteru, bylo asi nejlepsi rozhodnuti tohodle roku (:

    SATAI
    SATAI --- ---
    OMNIHASH: zas to porno si můžeš stáhnout předem...

    Jen ten Nyx stáhnout nejde
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    SN0WCRASH: tomu věřím, ono existuje jenom málo nudnějších aktivit, než přejezd oceánu na jachtě. Seš měsíc zavřenej v maringotce ze který nemáš kam vylézt, a pokud zrovna neplavou kolem delfíni, tak ani na co čumět.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    SEJDA: na Floride maji problem, ze jim NASA nedovoli pouzivat rampu 39a, dokud nebude certifikovana jina rampa pro start F9 s Crew Dragonem.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    KAERO: na Boca Chica maji povoleni na 5 startu za rok, a na Floride snad zatim ani jeden. Za takovych podminek, musi vynaset Starlinky a ne turisty.
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    PES: v idealnim prostredi pro takovyhle PoC imho uz testy probihaji

    How 'Self-Driving' Trucks Connected the Australian Outback - The Atlantic
    https://www.theatlantic.com/technology/archive/2017/11/road-trains-outback/545540/
    PES
    PES --- ---
    Čekal bych, že první semi-automatizace "truck" segmentu bude ta pro jízdy v konvojích (stejný začátek i cíl cesty), kdy v prvním bude řidič, který to povede a ostatní se ho budou auto-pilotem držet a kopírovat toho prvního...
    ...samo bude to "sranda", až ten lidský první vůdce někde zakufruje anebo to vezme do nějaké nesjízdné trasy (aka polští/bulharští/turečtí/rumunští řidiči jezdící dle navigace pro osobáky) a za ním se tam naštosuje celý konvoj automatů ;-)
    KAERO
    KAERO --- ---
    LUCIEN: takze starship postupuje mnohem pomaleji nez ve spacex doufali.
    LUCIEN
    LUCIEN --- ---
    https://twitter.com/jeff_foust/status/1625292261830414337?s=20
    KURE
    KURE --- ---
    QWWERTY: to rozhodně, ale je to zase snazší než auto. Zdálo by se to jako logickej další krok.

    SUMAC: No kdyby to bylo jen na leteckejch společnostech, tak už je nejspíš dávno místo dvou pilotů na letadlo jeden dron operátor (v indii) na pět letadel.
    Brzdí je legislativa. A vlastně to možná neni tak úplně špatně. Jsem pro pokrok, ale nějak se mi leze do letadla s lepším pocitem, když vim že tam sedí pilot.
    BINARY_PARANOIC
    BINARY_PARANOIC --- ---
    MAWERICK: Počkat počkat, to je nějaká blbost, chceš mi říct, že Airbus automatika neumí luštit křížovky? 🤔

    #samozrejmevtip
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    MAWERICK: uz se jedna, ze klesne technicka posadka letadla z puvodnich 3 na 1. Casem donuti i toho jednoho delat customer-relations v tride nejblize kabine.
    MAWERICK
    MAWERICK --- ---
    SUMAC: oni ale jsou.. Airbus A380 (a nejen ten) umi Gate-Gate 100% automaticky pokud je to letiste na to vybaveny... Ale nikdo si to nedovoli :) Technicky to jde... legislativne je to horsi... a porad tam mas ty piloty kvuli krizovkam.
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    a proc uz davno nejsou autonomni letadla? uz asi 40 let se porat omila nac jsou piloti, kdzy je autopilot a ted i AI. ve finale to dojde k tomu, ze dokonce ani snizeni poctu pilotu v komercnich airlinerech ze dvou na jednoho neni v ramci bezpecnosti provozu pripustne a neprojde uradem pro letectvi, protoze ten provozni a v pripade incidentu ekonomicky risk s tim spojeny se v ramci usetreni na nakladech za vycvicene operatory nevyplati. metro/vlaky/tramvaje jsou to same. funguje to na par linkach a na par mistech, ale pokazde je tam supervisor nebo nejaky s operatorem spojeny redundantni system, ktery kolikrat vyjde na vic nez aktivne ridici operator/ridic.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    QWWERTY: To je snad logicky ze kdyz neco jede po kolejich v tunelu tak to bude lehci udelat autonomni nez neco co jede po silnici :)
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    KOUDY: nejsem si uplne jisty, jestli tramvaje a vlaky jsou stejny level jako metro
    to mnozstvi edgecase, ktery musis osetrit, je na bezne silnici imho o par radu jinde nez v tunelu metra
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    KOUDY: metro je jine, protoze mas personal v kazde stanici ktere jsou od sebe stovky metru. Ve Svycarsku jezdi vlaky autonomne uz hezkych par let a stale se nedari snizit posadku vlaku pod 2 lidi. Proste tam musi jet jeden servisak/strojvedouci a jeden customer-relations pracovnik. Zastavky jsou prilis daleko od sebe.
    Transport mezi sklady muzou delat autonomni dodavky, last-mile transporty budou ale vzdy delat i lidi, a protoze prekladka je drahsi nez ujeti tisice kilometru, budou stale i "ridici" v kamionech.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    E2E4: Prave. Takze bych cekal ze treba do deseti let budou ve vyspelejsich zemich nejenom relativne novy linky metra, ale i treba linky ktery fungujou 40 let..zautomatizovany..to samy tramvaje a vlaky.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam