• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk respektive jeho firmy SpaceX (Falcon / Heavy / Dragon / Starship), Tesla, Starlink, Neuralink, Boring, xAI
    E2E4
    E2E4 --- ---
    SATAI: hm a vedlejším učínkem je, že se lidem smazané Twitterove DM znovu objevily..

    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    PER2: já měl dnes velkej problém dostat se k účtu War Mapper, kterej sleduju kvůli válce na UA.

    Ale stejně jsou všichni jako zhypnotizovaní... byli jsme před Twitterem, byli jsme i po něm. Fediverse je fungující prostředí s asi milionem aktivních uživatelů. Stávajícím tempem tam budu mít do roka víc followerů, než jsem na Twitteru nabral za asi 12 let. Není moc co řešit...
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    PER2: Škoda, že se v Elonovi projevujou tyhle klasický patologie, když někdo hlásí, že pohltí nesvobodné sociální médium, aby ho osvobodil a ve výsledku provádí přesný opak. Zmonetizovat a znesvobodnit, this is the way :(
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    E2E4
    E2E4 --- ---
    PER2:

    1. vysetrovatele leaknou profil utocnika na ok.ru
    2. off record ho oznami new york times, ten to otiskne
    3. bellingcat profil najde a zverejni dalsi podrobnosti
    4. Elon zpochybni ze to je utocnik
    5. Elon oznaci bellingcat za zdroj. Elon tez zpochybni bellingcat, ze se specializuje na psyops (?!)
    6. Koudy nezustava pozadu, mimochodem zmini ze svastika (na tele s SS a nemeckou WW2 orlici)
    7. Elon shadowbanuje Bellingcat
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PER2: nejako nedosledne to banuju, stale kdo hleda najde

    PER2
    PER2 --- ---
    tak nejak jsem si predsatvoval tu elonovu svobodu projevu, holt asi naladim tucker carlsona misto toho
    PES
    PES --- ---
    STARE_CASY: V poho, to byl příklad nehody... však uvidíme časem ve zprávách - jako nehodu či jako eko-katastrofu (když vyteče někde tanker - ale to se přece dělo i s posádkou, takže co si dělat nějaké starosti, že?)
    STARE_CASY
    STARE_CASY --- ---
    PES: tohle jsou fakt takové ty výmluvy, proč to určitě nepůjde. Ono to prostě nikoho nenapadne, že by tam mohlo hořet a žádný hasicí systém tam nebude.

    Tady se běžně bavíme o úspěšných startech a přistáních plně automatizovaných monster, které si vyletí na oběžnou dráhu, ale loď sama prostě plout nemůže, to nejde, to se přeci nevyřeší.
    PES
    PES --- ---
    STARE_CASY: Když třeba něco chytne, tak za 2 dny do doručení posádky na hašení už nebude co hasit...
    STARE_CASY
    STARE_CASY --- ---
    OMNIHASH: nikdy? To je trochu dlouhé slovo...

    Jakmile si rejdař spočítá, že se mu vyplatí, kolik ušetří za posádky, a jaká je potřeba spolehlivost, aby případné nehody ještě kryla pojišťovna, tak se s tím mazat nebudou. Legislativa bude nějakou dobu dohánět reálný stav (jako ostatně pořád), ale automatizaci nezastavíš. Jasně, že to nebude za pět let, ani za dvacet (vzhledem k životnosti lodí, době stavby, plánování rozvoje...), ale Starlink tím, že pokryl veškeré oceány hispeed internetem zásadně mění možnosti.

    A že bude případně plout den, dva po volném moři loď, se zas tak moc nestane. Do těch dvou dnů tam nouzově posádku dostaneš a můžeš to začít řešit.
    PES
    PES --- ---
    STARE_CASY: ty samo znám, ale ty nejsou ještě on-line volně dostupné ;-)
    STARE_CASY
    STARE_CASY --- ---
    PES: asi by sis neměl zjišťovat, co je zač společnost Maxar, kolik mají satelitů a co umí :)

    online to sice ještě není, zatím to jsou řádově hodiny, ale můžeš si koupit aktuální satelitní foto s rozlišením, které uměly špionážní satelity před 20 lety. Mají rozlišení 30 cm, s několika přelety lze derivovat na 15 cm na pixel.

    Na online pokrytí celé Země v takovém rozlišení, aby sis zamával, ale s klidem zase zapomeň. Takovou přenosovou kapacitu ještě dlouho nikdo mít nebude. Iluze sledování jako v Mission Imposible nebo Jason Bourne je a bude ještě dlouho strašná pitomost. Mimo jiné kvůli reálným limitům optiky a chování ve vzduchu, který se neustále chvěje.

    Nicméně na sledování toho, co se kde staví, jak co roste na polích, kde se pohybují jaké lodě, na to je použitelný už dnes třeba ten Maxar a vzhledem k tomu, jak jim to hezky sype, tak nezůstanou dlouho jediní. Starlink v tomhle může nabídnout jednoduchou univerzální platformu, ale i bez nich budou další konstelace nutně vznikat.
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    PER2: nebo zjistí, že nemají komu vyhrožovat a že si to samo pluje dál a odtáhnou :D
    PER2
    PER2 --- ---
    OMNIHASH: lode bez posadky by mohli ocenit hlavne nejaky pirati :)
    PES
    PES --- ---
    STARE_CASY: no to bude přímo Brave New World :-/ s pořádnou optikou by se možná dalo dívat na prakticky libovolné místo de-facto v reálném čase...
    ...už se fakt těším, až si zamávám sám sobě na záběru ze satelitu přenášeného pak do mobilu.
    ARAON
    ARAON --- ---
    OMNIHASH: Já myslím, že nedávná taškařice v Suezském průplavu dokázala, že občas je mnohem dražší tam tu posádku mít.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    STARE_CASY: I call it bullshit. Tohle imho nikdy neprojde. Nechat bez dozoru púlkilometrovej tanker uprostřed Pacifiku je fakt něco jinýho, než správa vzdáleného serveru v sousední zemi. Stačí blbá závada na motorech a seš v hajzlu za bilión.
    STARE_CASY
    STARE_CASY --- ---
    MRAKY: u těch lodí jde dost o to, že tam potom nebudeš potřebovat posádku. Prostě vůbec. Teď se tam plaví sice nevelká skupina, ale zato dlouho a musejí tam být furt. Plavba z Číny do Hamburku pořád trvá měsíc až dva. Nově bys měl na směny lidi v centrále, kteří by měli na loděmi dohled. Kvůli regulacím tam můžeš poslat posádku vrtulníkem, pokud budou blízko pobřeží, ale na volném moři by to mohlou plout bez posádky (ano, já vím, že pořád platí stovky let staré námořní právo a je tu spor, jak takovou loď bez posádky chápat, ale měnit lze vše, když je motivace vydělat tím víc peněz).
    MRAKY
    MRAKY --- ---
    STARE_CASY: ja jsem sice nikdy nedelal u nejake velke dopravni spolecnosti, ale z cisteho fanouskovstvi tohle uz dlouho sleduju a uz ted ty nejvetsi kontejnerove lode jsou velmi automatizovany a vlastne zapojeni do zizal, ktere se prekryvaji s navaznym transportem a logistikou.
    Imho se uz ted narazi na podobne limity jako jsou v letecke doprave. I letadla dokazi sama startovat, pristavat .. Limitem nejsou schopnosti automatizace, ale rizeni provozu, ktere se musi vyrovnavat s nekontrolovanymi ucastniky, zmenami v regulacich atd - coz je mozna i neresitelne.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam