• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk respektive jeho firmy SpaceX (Falcon / Heavy / Dragon / Starship), Tesla, Starlink, Neuralink, Boring, xAI
    SATAI
    SATAI --- ---
    OTAVA: nebudeš tomu věřit, ale četl
    E2E4
    E2E4 --- ---
    DZODZO: spíš různý varianty vymezení času (platí/neplatí podle dnů v týdnu / ročního období) a podmínek..

    na druhou stranu tohle je často obtížný dekódovat I pro člověka :)

    OTAVA
    OTAVA --- ---
    SATAI: kdyby jsi to čet tak zjistíš že si nějaký právníci stěžujou ale asi Musí tu licenci dostane.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    SATAI: jakoze na znacke zakaz zastavenia s dodatkovou tabulkou MIMO ZASOBOVANI bude cokoliv a teda napr. MIMO JEDNOROZCE?
    SATAI
    SATAI --- ---
    X “unfit” for banking because of complicity in Saudi spying, lawyers argue | Ars Technica
    https://arstechnica.com/tech-policy/2023/09/x-unfit-for-banking-because-of-complicity-in-saudi-spying-lawyers-argue/

    Člověk by čekal, že zmrdismus je spíš podmínka pro udělení, ne? ;-)
    SATAI
    SATAI --- ---
    Taiwan and China are united by their suspicion of Elon Musk
    https://qz.com/china-taiwan-starlink-elon-musk-satellite-tensions-1850691740
    SATAI
    SATAI --- ---
    MAKROUSEK: v praxi samozřejmě. Otázka ale je, zda tohle před praxí projde přes regulátory.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    SATAI: Staci 99,9% pripadu. Tech zbylych 0,1% vysvetli marketingove oddeleni jako selhani ridice.
    SATAI
    SATAI --- ---
    DZODZO: Pokud se nepletu, tak na doplnkove tabulce muze byt _cokoli_? Takze pokud bys to mel zvladnout na 100%, musis zvladnout komplet porozumeni jazyku?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    E2E4: "nevím zda budou auta někdy např schopna číst i doplňkové cedulky na značkách nebo projet českým dopravním omezením na dálnici s přejezdem do protisměru, pruhama na silnici invalidovanejma značkou apod." - na toto im bude stacit par prejazdov touto situaciou, nemusi to byt ani v realnom provoze, staci to odsimulovat v Dojo a pak to bude zvladat cela flotila aut
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    E2E4: financování autopillotů, pokud nebude regulované nějakými zpátečnickými socialistickými úředníky a jejich falešnou morálkou je přece jasné: kdo si zaplatí, toho autopilot Tesly na přechodu nezajede. Ostatní řešení mi přijdou krajně netržní a stojí v cestě tomu, aby se tohle nové lidstvo stalo multiplanetárním :-)
    E2E4
    E2E4 --- ---
    TADEAS: však jo, hashtag #kecy ;)

    (a teda něco jsem si o tom teď přečetl)
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    E2E4: a tak na.to ze.jsi rikal, ze tema.nesledujes si toho o tom myslis docela dost, nebylo by pro ukotvenost diskuze lepsi nakoukat naposlouchat nacist nejake.informace o tom co delaji a co to dokaze nez... halucinovat?
    E2E4
    E2E4 --- ---
    ONDRA_99: financování je dobrá otázka.

    je to jen jedna z možnosti, která se může vyplatit, protože elegantně kompenzuje nedostatky ostatních metod.

    moje pointa je, že úplně nevidím výhodu přístupu se všem těm dalším možnostem uzavírat a vsadit všechno jen na jeden vstup. Nota bene s argumenty typu LIDAR je drahý, ošklivý a nepotřebný které trvají i poté, co se ukázalo že stávající zpracování obrazu v teslach byla slepá ulička, a je třeba ho udělat úplně jinak.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    YMLADRIS: to ale platí o všech neuronových sítích. nevíš proč image recognition poznala značku stop, ale víš, že když na ni nalepis čtverečkovaný sticker, tak ji už nepozná.

    ostatně všechna autonomní auta AI používají a asi se nedá zjistit proč přesně fungují, viz např

    Waymo’s Self-Driving Technology Gets Smarter, Recognizes Billions of Objects Thanks To Content Search - Unite.AI
    https://www.unite.ai/waymos-self-driving-technology-gets-smarter-thanks-to-content-search/

    je otázka, jestli je úzké hrdlo v nedostatečném zpracování existujících vstupů, nebo je zpracování dostatečné, ale úzké hrdlo je v nedostatečných vstupech.

    u aut zpracovávajících velký model to navíc může narazit na výpočetní omezení v procesoru auta.

    u LLM je vidět, že ani velmi masivní objem dat a jejich hluboké zkoumání nestačí. naráží to na limity (omezený kontext, možná nějaka fundamentální nemoznost porozumět exaktním pravidlům protože to pořád funguje stochasticky). typu šachy to hraje jak ponocnej, počítá to divne a dělá to nečekané chyby.

    LLM daleko lépe funguji v kombinaci s dalšími vstupy, protože to kompenzuje oblasti, kde samotné LLM nejsou dobré. a nejen vstupy. šílený skok dopředu u ChatGPT je, že to dokáže nejen pochopit zadání, ale napsat pro něj program, který to zadání vyřeší, pustit ho a interpretovat jeho výstup. to jednak řeší velkou třídu problémů (zpracování dat) a druhák výborně skaluje.

    podobně to vidím u aut, vstupy z predtrenovani na reálném městě, vstupy z dalších senzoru nebo úprava silnic pro samoriditelna auta maji potenciál to posunout dál, to vidíme už teď. stejně jako chatgpt s wolframem umí počítat, Waymo s natrenovanim na konkrétní město umí jezdit asi líp než současná Tesla tamtéž.

    na druhou stranu, ta hranice od kdy to bude fungovat líp než člověk nemusí být daleko, stejně jako LLM umí napsat středoškolskou esej už dnes.
    JARDABEREZA
    JARDABEREZA --- ---
    ONDRA_99: ... a pak ti tu ulici stejně někdo rozkope, zabarikáduje a přemaluje čáry :-D
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    ONDRA_99
    ONDRA_99 --- ---
    E2E4: Jakykoli pozadavek na specialni upravu (beakony) nebo mapovani predem ti vyrazne omezi pouziti. Realne takova technologie bude fungovat jen ve velkych mestech a bude bezpodminecne nutna pravidelna monetizace aby na to mapovani byly penize. Z prace vim ze jenom nafotit ulice abys to mel v mapach je dost draha sranda a to nepotrebujes data v kvalite pro navigaci ale jen vizualne dobre vypadajici.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam