• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk respektive jeho firmy SpaceX (Falcon / Heavy / Dragon / Starship), Tesla, Starlink, Neuralink, Boring, xAI
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    JANFROG: Hele, vypadá jako přemalovanej křáp. Mám psychostavy, když ho vidím rozjetého. Z deseti pokusů o přechod nedsl přednost ani jednou.
    Jeden konstrukční technik benzínových motorů říkal, že jeefektivnější držet se 100 let zkušeností a praxe s benzínem.
    JANFROG
    JANFROG --- ---
    GIOMIKY: To neni vyslouzily doubledecker, to je moderni doubledecker. Kdybys videl co jezdi tady... Vsechny, i ty stare brzdi v pohode (ale je fakt, zet aky tady je limit 20mph a je tu jina kultura silnicniho provozu).

    Co je vetsi problem jsou ty stare diesly, fakt cejtis fest rozdil kdyz jeden starej vyjetej dieselovej DD nebo novejsi hybrid. A taky je ten rozdil dost slyset...
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    Nevím, nemáte někdo srovnání brzdných dráh benzin vs elektro?
    Nějak to nemůžu najít ...
    A tohle je Praha 2023, vysloužilý doubledecker na přechodu prostě taky nezastavíš. Už jenom třešnička k blbě brzdícímu elektrobourákům.,.
    Nový trend, asi...

    WADER23
    WADER23 --- ---
    Váha určuje energii, kterou je při brzdění zlikvidovat, ale ve skutečnosti záleží brzdná dráha na pneumatikách ( šířka, kontakt s vozovkou) a na tom co dají samotné brzdy. Všechny auta nemají stejně pneumatiky a stejné brzdy. Takže X-6 zastaví na 37 metrech
    BMW X6 ActiveHybrid - Autoweb.cz
    https://www.autoweb.cz/bmw-x6-activehybrid/
    A Tesla 3 na 46 metrech a po urgencích a úpravách na 40 metrech
    Stačila úprava softwaru a Tesla 3 zkrátila brzdnou dráhu o šest metrů - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/tesla-3-consumer-reports-brzdna-draha.A180531_120613_automoto_fdv
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    CRAZY_IVAN: Zkušenosti z přechodů by to potvrzovali.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    To je nějaká nová konspirace
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    GIOMIKY: Takže říkáš, že bmw, ford, volvo, vw, tesla a další automobilky, co dělají elektrická auta, dělají vadná auta s konstrukční vadou brzd, co nebzrdí?
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    CRAZY_IVAN: To byla moje původní hypotéza, ale je to spíše konstrukční vada, že ty auta nebrzděj, v kombinaci s týpkama, co nemaj jak a kde dobít baterii, tak jezdí stylem šusem z kopcem po černý.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    GIOMIKY: a můžeš mi vysvětlit, proč BMW X6 váží víc než Tesla model 3 a Y? Můžeš mi vysvětlit proč je rozdíl váhy Modelu 3 oproti BMW 3 tak malej? Kde jsou ty násobky?

    Můžeš mi vysvětlit, co brzdí lépe, jestli BMW X6 (spalovák, co váží 2,2 tuny) nebo elektrická tesla Model Y, která váží méně?
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    CRAZY_IVAN: Je to,kvůli bateriím, těžký, jak prase. A brzdí to mizerně. A když by mohlo auto dobrzdit, tak se na to řidič vysere, protože by při rozjezdu plácal drahou energii, které nemá mnoho.
    KULA
    KULA --- ---
    CRAZY_IVAN: VW UP s holkou co bojuje Atomic weight vs. obsazená Tesla X. Trochu fantazie!

    Nicméně jednou když jsem zastavoval X a bylo nás tam šest, přechod pod kopcem a já z toho kopce jel, poslední 3 metry mě mírně překvapili. Pocit na pedálu se proměnil v pudink. Zpravidla když máš 3+ tuny, nemá to tak kompaktní velikost a nelétá to jak z praku, takže k tomu přistupuješ s větším respektem.

    Taky jsem ale projel celou republiku v elektrickém eTransitu s 350l vody v nákladovém prostoru, co mi v Budějovicích na zapojené nabíječce bouchla a protekla skrze podlahu. Samozřejmě jsme se do té vody postavili a hned rukama cákat vodu ven ze všech koutů podlahy. Nikdo neumřel a plamen na Budky nepřeskočil...
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    GIOMIKY: mohl bys mi nějak zareagovat na ten rozdíl váhy? Jinak to, že vyšší váha vozidla vede k delší brzdné dráze je základ fyziky, ale ignoruješ to, co píšu ohledně váhy modelu 3 a Y. A prosím, co se argumentace týče, mohl bys házet konkértní testy a ne odkaz na vyhledávač?
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    CRAZY_IVAN: 0 článjů, asi toto téma není pčíliš důležité.-.
    nreaking distance tesla vs. gasoline car at DuckDuckGo
    https://duckduckgo.com/?q=nreaking+distance+tesla+vs.+gasoline+car&t=euandroid&chrome_dse_attribution=1&ia=web
    DZODZO: Prakticky na přechodu mi, nezastavil jediný elektrobourák.
    Už vím proč.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    GIOMIKY: BMW X6 xDrive40i váží 2 240 Kg, takže bude mít větší brzdnou dráhu než libovolná Tesla Model 3 a Y (max 1,99 tuny) ... takže se zeptám ještě jednou ... kde je 3x těžší váha a proč spalovák váží víc?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CRAZY_IVAN: ale tak on stale pise o nejakych double-deckeroch, tak asi porovnava auta a autobusy :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    GIOMIKY: kdybys aspoň nalinkoval nějakej pořádnej článek s daty. Reálně to tak je, že čim větší váha, tím bývá větší brzdná dráha, ale mohl bys mi prosím ukázat, kde jsi vzal, že jsou elektrická auta 3X TĚŽŠÍ?

    Když vezmeme pro srovnání Teslu 3 a BMW 3:

    BMW 330i: Pohotovostní hmotnost (kg) 1 600 Kg
    Tesla Model 3 Standard Range: Curb weight (kg) 1 617 Kg

    Můžeš mi říct, proč ta Tesla neváží 4,8 tuny, teda 3x tolik? :)
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    SEJDA: Je to tak, že když jede z kopce Tesla, tak dobíjí baterie, a proto je úplné brždění neekonomické?
    Mám silný šok pokaždé, když se přiblížím k přechodu, protože elektroauta mají jednak delší brzdnou dráhu a když jedou z kopce, tak to nedobrzdí a navíc je to pro ně úsoora elektřiny, nebrzdit.
    Protože rozjet se je příliš energetivky náročné.
    JARDABEREZA
    JARDABEREZA --- ---
    I jako chodec se člověk může účastnit bezpečnosti provozu. Já třeba do přechodu nelezu dokud nevidím, že o mě řidič ví a že začal brzdit a snad to dobrzdí. Asi mě někteří řidiči nemají rádi, že mi to tak trvá, ale nehodlám na tom nic měnit :-D
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    GIOMIKY: ty mas dusevni handicap, protoze v EU nemuze byt homologovane auto, ktere nebrzdi, auta dokonce musi mit predepsany tlak, coz se kontroluje u technicke. Elekroauta a hybridy maji elektrodynamickou brzdu, kterou rekuperuji, ale ktera funguje, i kdyz je baterka plna, proste cim vice proudu elektricky obvod generuje, tim silnejsi magneticke pole proti smeru pohybu generuje = staci brzdu zapojit pres slaby odpor. Tedy auta s rekuperaci brzdi ucineji, rychleji.
    Ty budto pises o asistentech brzeni anebo o navyku ridicu, ale ne o autech.
    JARDABEREZA
    JARDABEREZA --- ---
    KULA: Pokud máš pravdu a chce pozornost tak tu bude tak dlouho, dokud se s ním někdo bude chtít hádat a je jedno o čem. Bylo by to plýtvání energií. Takové diskuze nelze "vyhrát" argumenty.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam