• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk respektive jeho firmy SpaceX (Falcon / Heavy / Dragon / Starship), Tesla, Starlink, Neuralink, Boring, xAI
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    Nějaké oficiální info od SpaceX, i když moc světla to nepřináší :)

    - SpaceX - Launches
    https://www.spacex.com/launches/mission/?missionId=starship-flight-2

    The flight test’s conclusion came when telemetry was lost near the end of second stage burn prior to engine cutoff after more than eight minutes of flight. The team verified a safe command destruct was appropriately triggered based on available vehicle performance data.

    Chápu to tak, že z nějakého důvodu ztratili telemetrii těsně přes SECO a proto loď spustila AFTS sama.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    PER2: no tancuje to jak já po pátým pivu!
    PER2
    PER2 --- ---
    bojovala statecne...

    Astronomy Live @astroferg
    Here is the processed and stabilized footage of @SpaceX's IFT-2 Starship explosion, which I filmed from the Florida Keys!
    SpaceX Starship Explosion Filmed from the Florida Keys!
    https://youtu.be/CTcSMh4VYow
    NEXIS_CZ
    NEXIS_CZ --- ---
    Starship | 360 Video of Liftoff
    https://www.youtube.com/watch?v=wly-YFGZbvA
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    KAERO: hele je to analýza z internetů a z dat dostupných jenom ze streamu, je třeba to brát s rezevou no :)
    KAERO
    KAERO --- ---
    TOXICMAN: no ale ten graf ukazuje ze hot staging se vlastne nepovedl. Presneji vyhoda hot-staging ma byt v tom ze se horni stupen vzdy zrychluje, nejsou tam prodlevy. Jenze podle toho grafu tam je solidni prodleva (a navic zaporne zrychleni a problemy s palivem). Jako by na Stage1 vypli prilis moc motoru, a na Stage2 prilis pozde.
    Pokud teda ten graf je fakticky spravne.
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    DID THE LAUNCH SITE SURVIVE?! Post-Launch Flyover! - Starbase Flyover Update Episode 25
    https://www.youtube.com/watch?v=ruvCTQqcZzk
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    TOXICMAN: pekne shrnuto, myslim ze budget pro Starship je neco jako 5 mld. USD, no pro Artemis (8 misi) je 100 mld. USD z toho ma SpaceX tusimze 0,6 mld. USD na pristavaci SS na Mesici (bez tepelneho stitu).
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    The world's most powerful rocket launches at sunrise, in 4K HDR 120fps☀️
    https://www.youtube.com/watch?v=XVRFIV8_73s
    PES
    PES --- ---
    TOXICMAN: MEGAŠPLOUCH! ;-)

    Ale stejně má Elon a jeho inženýři co dohánět, než dostanou StarShip na úroveň SpaceBall-One MegaMaid ;-)

    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    Sorry, doubters: Starship actually had a remarkably successful flight | Ars Technica
    https://arstechnica.com/space/2023/11/heres-why-this-weekends-starship-launch-was-actually-a-huge-success/
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    @SpaceX
    View from atop the tower at liftoff

    https://twitter.com/SpaceX/status/1726666641826857261
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    Vubec jim to nejde..jsou k nicemu..Furt z toho neco odpadava..Raketa bouchla a nic nedokazala..Ja bych to udelal lip - nyxaci 2023.

    From a flying Tank to a real Ship just in 3 years

    PES
    PES --- ---
    JARDABEREZA: Hliník je lehčí ;-) ale jinak by nepomohlo ani to, protože nejexponovanější místa, jako je nos raketoplánu, náběžné hrany a břicho orbiteru, se rozpalovala na teplotu kolem 1600°C.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    TOXICMAN: stejne, je to parada, jak reguluji 33 motoru, aby zrychleni neprekrocilo 1,75 g
    A ano, ten fialovy peak vypada jako, kdyz pohonne hmoty letely ze dna ke spicce a trvalo jim to ~ 10-15 sekund, narazili a popostrcili booster, aby potom zase pri flipu spadly.
    JARDABEREZA
    JARDABEREZA --- ---
    PES: Jsem myslel, že ta izolace byla omrzlá ledem, jak tam kondenzuje vlhký vzduch. Ale to je jedno. Mě zajímalo jestli loď byla z hliníku, která taje při cca 600°C a podle toho co píšeš ano. Ocel taje o něco výš na cca 1500°C Odolnější plášť by taky měl pomoci.
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    Někdo se snažil z telemetrie udělat graf akcelerace a vypadá že vypnutí 30 motorů, drag a facka od motorů Starship udělila SuperHeavy na chvíli negativní přetížení, což by naznačovalo, že ty tuny paliva vyrazili v nádrži vpřed a následně zas dopadli na dno. Následky si můžeme domyslet :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    MAWERICK: objevuju objevene, ale tak aby to stalo desatinu alebo setinu ceny, cielom je stale znizit naklady na let na nejaku komercne unosnu hranicu
    PES
    PES --- ---
    JARDABEREZA: nebyl to padající let a ani led, ale kus (zdánlivě lehké) izolační pěny z palivové nádrže - pokud je myšlena ta Columbie, která při svém 28 letu do vesmíru pak shořela nad Texasem při návratu. Konkrétně se o tom píše jako:

    V necelé 82 sekundě po startu došlo k osudné události, když se z levé pomocné rakety odlomil kus izolační pěny, zhruba o velikosti 69 krát 46 cm, zasáhl izolační kompozitové panely RCC (Reinforced carbon-carbon) na levém křídle raketoplánu a poškodil je. Columbia v té chvíli letěla rychlostí 686 až 922 km/h. Kvůli nízkému balistickému koeficientu, tedy schopnosti překonávat odpor vzduchu, utržený kus pěny ihned podstatně zpomalil, což vedlo k nárazu do křídla Columbie...
    ...Raketoplán měl přistát 1. února 2003. V 8:44 dopoledne východního standardního času EST vstoupila Columbia do atmosféry ve výšce 120 kilometrů. Horký vzduch pronikl poškozenou izolací levého křídla a začal tavit jeho hliníkový povrch
    V 8:53 byla Columbia ve výšce 71 kilometrů, letěla rychlostí Mach 23, povrch křídel měl teplotu 1 540 °C a z raketoplánu začaly odpadávat kusy konstrukce.
    ( zdroj VTM.zive.cz ) )
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam