JARDABEREZA: to je obecny problém všech věcí, které v sobě mají software. na hardware jsou u letadel i aut tisíce posuzování, řeší se sebemenší blbost.. u software prakticky nic, přitom je to software, který to ovládá..
jinak u 737MAX to nebyl autopilot, ale sw kompenzace jiných fyzických vlastnosti letadla (větší úspornější motor posunul těžiště a tudíž letové vlastnosti), aby se nemusela dělat nová certifikace od nuly.
no a ukázalo se, že v tom software byla chyba kdy se blbě vyhodnocovala chyba jednoho ze senzorů, špatně udělaná redundance. regulátor to při schvalování vůbec neposuzoval..
co se týče Tesly, tam je to riziko větší, protože je celá ovládaná softwarem na délku. to, že někdo kdo je fyzicky blízko hacknul Jeep přes entertainment systém a byl schopen ovládat některé funkce auta, je menší problém když někdo hackne backend Tesly a najednou se všechny Tesly splaší..