• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk respektive jeho firmy SpaceX (Falcon / Heavy / Dragon / Starship), Tesla, Starlink, Neuralink, Boring, xAI
    Oběžník pana ředitele:
    Existuje tu klub [Twitter - rychloblogy] ... kdo chce každodenně debatovat o této síti, postovat třeskutě vtipná meme, doporučuju se přesunout tam, tady nechám fakt minimum.
    rozbalit záhlaví
    PES
    PES --- ---
    DZODZO: Rituálně vypařit při startu ;-)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    lol ten snehuliak tam, mohli by ho vystrelit v starshipe ako testovacie cargo
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    @elonmusk
    Starship Super Heavy Booster to the launch pad

    E2E4
    E2E4 --- ---
    ROGERD: mimochodem, kvůli DSA skončilo uloz.to.

    jak jsem tu kdysi myslím psal už kdyz Elon koupil Twitter, ona ta free speech je omezena mimo jiné zákony, v případě EU dsa a gdpr.
    ROGERD
    ROGERD --- ---
    Commission opens formal proceedings against X under the Digital Services Act

    Press corner | European Commission
    https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/cs/ip_23_6709
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    SpaceX Begins Flight 3 Test Campaign | Starbase Update
    https://www.youtube.com/watch?v=iu5ybSfwSEM
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    Ne, Tesla opravdu nesvolává dva miliony vozů do servisů. Prostě jim bezdrátově pošle update – VTM.cz
    https://vtm.zive.cz/clanky/ne-tesla-opravdu-nesvolava-dva-miliony-vozu-do-servisu-proste-jim-bezdratove-posle-update/sc-870-a-225759/default.aspx
    ERVIN
    ERVIN --- ---
    JIMIQ: Geniální!
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Cybertruck Easter Eggs, Features & Design
    https://www.youtube.com/watch?v=BGDOKD7ZZqI
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    Next pair to launch. Super Heavy Booster 10 and Starship 28.

    12/18/23
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Nebylo?
    Elon Musk: Last Week Tonight with John Oliver (HBO)
    https://youtu.be/Eo3zORUGCbM?si=CVXpb7up8UnpDzkL
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Pohled do továrny CT

    Tesla Manufacturing: See how the Cybertruck HFS Panels are Blanked, Bent, and Built!
    https://www.youtube.com/watch?v=GFgGnhRZarY
    JARDABEREZA
    JARDABEREZA --- ---
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    JARDABEREZA: tam se bugy v software obcas stavaji soucasti bezneho workflow :D
    Boeing 787 software bug can shut down planes' generators IN FLIGHT • The Register
    https://www.theregister.com/2015/05/01/787_software_bug_can_shut_down_planes_generators/
    software bug shuts down the plane's electricity generators every 248 days.
    The fix outlined in the directive is pretty simple: make sure you turn the GCUs off before 248 days elapse.


    Airbus A350 software bug forces airlines to turn planes off and on every 149 hours • The Register
    https://www.theregister.com/2019/07/25/a350_power_cycle_software_bug_149_hours/
    Airbus A350 airliners still need to be hard rebooted after exactly 149 hours, despite warnings from the EASA first issued two years ago.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    PES: jasně, ale to už udržuje velká baterie a ty li-ion 16v by měly vydržet víc než ty olověné. Tam býval myslim problém, že ta olověná prostě chcípala a od toho bylo víc častých problémů
    PES
    PES --- ---
    CRAZY_IVAN: ale to ani tak neřeší pokrytí ztrát stand-by spotřeby...
    PES
    PES --- ---
    JARDABEREZA: tam ale mají extra systém navigace přiblížení (ILS nebo jak se to jmenuje) pro to které konkrétní letiště (tedy systém je lokální, komunikace univerzální/jednotná, takže systém v letadle, když ho má, s tím dokáže přistát)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    PES: tohle už mají novější tesly pořešené, je tam místo klasické olověné li-ion baterie
    E2E4
    E2E4 --- ---
    JARDABEREZA: to je obecny problém všech věcí, které v sobě mají software. na hardware jsou u letadel i aut tisíce posuzování, řeší se sebemenší blbost.. u software prakticky nic, přitom je to software, který to ovládá..

    jinak u 737MAX to nebyl autopilot, ale sw kompenzace jiných fyzických vlastnosti letadla (větší úspornější motor posunul těžiště a tudíž letové vlastnosti), aby se nemusela dělat nová certifikace od nuly.

    no a ukázalo se, že v tom software byla chyba kdy se blbě vyhodnocovala chyba jednoho ze senzorů, špatně udělaná redundance. regulátor to při schvalování vůbec neposuzoval..

    co se týče Tesly, tam je to riziko větší, protože je celá ovládaná softwarem na délku. to, že někdo kdo je fyzicky blízko hacknul Jeep přes entertainment systém a byl schopen ovládat některé funkce auta, je menší problém když někdo hackne backend Tesly a najednou se všechny Tesly splaší..
    PES
    PES --- ---
    KOUDY: Dřív nebo později dostanou tyhle auta na střechu či tak nějak ještě solární panel, který bude pokrývat ztráty na tuhle stand-by elektroniku ;-) (samo pokud to bude stát venku, jinak se počítá nejspíš s tím, že se to dobíjí průběžně ze zásuvky)...

    Btw. nebyl to ten komický moment, kdy James May (TopGear) zjistil, že se mu vybila baterie v Tesle a že ji jen tak neotevře a musel se dobývat dovnitř + vybitý byl KLASICKÝ (?) akumulátor, zatímco energie v Li-Ion na pohon bylo ještě dost, ale z té to vzít elektronika neuměla? Nebo jak to bylo...

    James May's Tesla Model S Dies, He Gets Locked Out
    https://insideevs.com/news/507029/james-may-tesla-model-s/
    JARDABEREZA
    JARDABEREZA --- ---
    Jak to řeší letadla? Boingy nemají problém s autopilotem přistát na runway, kde je viditelnost klidně jen 100m. Tam se to aktualizuje? Neaktualizuje? Nebo jak to dělají? Možná víte, že u verze Max ten autopilot nebyl softwarově dobře řešený a umřelo dost lidí, ale jinak s tím nebývají problémy.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam