• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk respektive jeho firmy SpaceX (Falcon / Heavy / Dragon / Starship), Tesla, Starlink, Neuralink, Boring, xAI
    ALCATOR
    ALCATOR --- ---
    PATISLAV: On samozřejmě problém s propočítáváním, jak ochránit hyperloop před teroristy apod. je, že ti chybí informace "Jak často k takovému útoku reálně BUDE docházet v čase, kdy to případně BUDE uvedeno do provozu."

    Je to asi jako kdyby v počátcích automobilů každá automobilka řekla "Ne, nemá to smysl, protože by byly pořád srážky s koňmi!"
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    OMNIHASH: jop S8 jede 1/3 pod zemi, S1 asi 1/10 a vlastne terminal na letisti je taky pod zemi .. ale kdyz uz pod zemi, tak Hyperloop :D
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    SEJDA: když to postavíš nad stávajícíma kolejemi, tak to tak nějak z logiky věci bude jezdit stejně rychle, jako stávající vlaky. Ani to tam moc rychlejš jezdit nemůže kdyžbude jezdit bez stavení v těch prdelích, ne na povrchu, po většině trati máš kolem sebe celou dobu zástavbu, tam ti nikdy pálit 300km/h+ nedovolej. S8 jsem jel loni párkrát do Ismaningu, a první otevřenej prostor z města je až jedna pulkiláková louka těsně před ním.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Videl som teraz tu highland m3 nazivo a je to sexy akurat si tam typek nechal aero wheels co sa k tomu moc nehodia
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    SEJDA: Maglev v Shanghai bych nerekl, ze je uplne "verejny provoz" na letiste, je to sice soucasti mhd, ale a) je to silene drahe a mistni s tim prakticky vubec nejezdi, b) je to takova kolotocarska atrakce pro turisty a zaroven vzpominka na Expo 2010, c) nevede to z centra mesta na letiste, ale z diry v Pudongu, kam se clovek stejne musi dostat normalnim metrem a pak presednout a koupit si novy listek na letiste. a i v CLR uz se od toho upstilo (zatim) a misto Maglevu se stavej bezne koleje s 350-400 kmh a vsechny nove lestive v CLR (chengdu, chongqing, druhe v Pekingu) jsou napojene na mesta vysokorychyma vlakama.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    OMNIHASH: tak v Mnichove to mohli temer postavit nad stavajicima kolejema, po kterych jede primestska S1 na letiste asi 50 minut, S8 asi 40 minut. Nicmene 4 mld € za 35 km .. alespon je videt, ze bez verejne podpory nejde u podobnych vysokokapacitnich projektech uvazovat o komercializaci.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    SEJDA: heh, to sem myslel, že strhli už dvacet let zpátky po ty nehodě. Upřímně, u jakýhokoliv projektu pro podobný rychlosti bude naprostá většina nákladů na výkup pozemků a terénní úpravy, jestli ten vlak pojede na kolejích nebo na polštáři už se v tom dost ztratí.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    SEJDA: eh cože? V EU je maglev? Nepleteš si to s něčim jiným?
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    V EU taky mame jenom jednu maglev drahu (s verejnou podporou) ale v Cine maji verejny provoz na letiste .. mozna je problem zakopany v tom "komercni", pokud existuje nejaka preprava osob, ktera je komercni, tak proc se Musk vyjadroval prave o Los Angeles-San Francisco? ;)
    Byl by zivota schopny hyperloop Pariz-Londyn, asi ano, ale dokud je Londyn mimo EU, tak neni sila, kteraby to ufinancovala. Ondobne Berlin-Istambul. Nedejnejsi uz je Pariz-Brusel-Berlin ale tak nejak to zni prilis vesnicky ;)
    THAIGRR
    THAIGRR --- ---
    PATISLAV
    PATISLAV --- ---
    PEJR: jasný no :). Stejně jako není "that hard" poslat raketu na orbit, ale Mars už je trochu jinej příběh.
    PEJR
    PEJR --- ---
    PATISLAV: Musk rikal "it's not that hard", tak proc to nezkusit
    PATISLAV
    PATISLAV --- ---
    JARDABEREZA: to na tom bylo nejvíc zarážející, že se toho chytla řada úspěšných univerzit a od žádné z nich jsem neslyšel: spočítali jsme to a nevychází to. Každý dělal na prototypu, který samozřejmě bude fungovat, ale nikdo nevysvětlil, jak plánují udržet vakuum ve stovky kilometrů dlouhé trubce, tak aby to nebylo energeticky a ekonomicky ztrátové, jak zajistí velkokapacitnost, bezpečnost, jak zajistí dráhu proti sabotáži nebo zemětřesení atp. A neviděl jsem ani žádný výpočet, jak si stojí ekonomicky hyperloop proti maglevu. Ten Muskův koncept počítal se vzduchovými polštáři, což by teoreticky mohlo být lowcost, pokud by to fungovalo, ale v okamžiku, kdy z toho udělali maglev, přestalo to dávat smysl.
    JANFROG
    JANFROG --- ---
    JARDABEREZA: No jo, ja jsem hold kaskader no, prosel / prolezl jsem takhle dost mist, prevazne ve stredni Asii. Da se to, asi mam velkou toleranci k riziku :-) Ale jo, parkrat se neco stalo a byl to dost adrenalin...no nic, konec turistickeho okenka.
    PEJR
    PEJR --- ---
    JARDABEREZA: Moc jsem to nezkoumal, ale mas pravdu, v pousti je ta Bransonova roura, Muskova byla vedle SpaceX v Californii, tak misto ty uz je parkoviste
    ARAON
    ARAON --- ---
    SATAI: Nejsem tím ani v nejmenším šokován.
    SATAI
    SATAI --- ---
    ARAON: SATAI ma VOYTEXovo UFO v ignore.
    ARAON
    ARAON --- ---
    VOYTEX: SATAI
    JARDABEREZA
    JARDABEREZA --- ---
    JANFROG: Mě se celkem zamlouvá myšlenka, že při zvrtnutém kotníku nebo zlomenině někde sám v horách neumřu. To mi za těch 10k asi stojí. :-D Na Zélandu to měli snad všichni co šli Te Araroa trail... tam si to neberou jen kaskadéři. Na Kungsleden ve Švédsku jsem to taky vídal celkem často.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam