JARDABEREZA:
"bys mohl zrušit semafory pro auta". To si nejak nedovedu predstavit, dokud do toho systemu nezaintegrujes uplne kazdeho ucastnika vstupujiciho do dane krizovatky od cyklistu, tramvaji, lidi na elektro-cemkoliv, po babicku o holi.
Na jednu stranu mas pravdu se soubeznym rozjizdenim. Na druhou, postupne rozjideni je takovy prirozeny mechanismus, jak generovat bezpecne rozestupy. Pokud se shodneme, ze bezpecnostni rozestupy jsou dobra vec, tak i u plne automatickeho systemu je budes muset zvetsovat primou umerou k rychlosti a vicemene jich dosahnes jenom tak, ze auto #2 s rozjezdem a akceleraci pocka, nez se auto #1 pred nim dostatecne vzdali. Tzn. odstranime "ridic nedava pozor (=porusuje predpisy)", ale rozhodne bych si vysledek nepredstavoval jako "road train".
Dost mozna komputerizace povede i ke zhorseni dopravy, protoze zatimco lidi jsou ochotni jezdit "na tesno", ignorovat bezpecnost, popr. si nekde uhnout 20 cm pres caru/do vedlejsiho pruhu (napr. aby se vedle nich mohli protahnout odbocujici doprava), tak pocitac se bude drzet hard-coded podminek. Cara je zed, striktini rozestupy, etc...
V podstate podobna situace, jako ted vidime na draze s ETCS. Koridor uz ted kapacitne nestaci, ale se zavedenim ETCS se zvysi bezpecnostni rozestupy => klesne hustota dopravy => zmensi se transportni kapacita komunikace.