• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk respektive jeho firmy SpaceX (Falcon / Heavy / Dragon / Starship), Tesla, Starlink, Neuralink, Boring, xAI
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    PES: tak zrovna no-resale neni v autosvětě nic nového a Tesla není první automobilka, co se snaží zabránit spekulacím. Sama na prvních early adopters chce vytřískat prachy za vyšší cenu :)))
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    KOUDY: ale mlho, přesně to to znamená, je to ochrana spoluúčastníka nehody a kupodivu se všichni od 50s tváří, že to má smysl. ale to jen neexistoval nyx.cz, tam by jim to tehdy vysvětlili ;)))
    VON_GILOTINE
    VON_GILOTINE --- ---
    PES: zapominas ze lidi jako [dopln si sam] to chtej primarne jako statusovej symbol aby vsem mohli vytrit oci jak sou uzasny ze na to maj a cejtit se u toho jako neil armstrong.
    Svuj ke svemu
    PES
    PES --- ---
    CRAZY_IVAN: Už vůbec podmínky typu no-resale (či vosery s jinými modely, kdy předprodej zruší/vypne všechny lepší funkce původně zakoupené "na trvalo"... tím se tzv. auta značky Tesla degradují na počítače na kolech s licencí a-la Microsoft)...
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    PALEONTOLOG: Neříkám ani tak ani tak - Ale nepockame s timto hodnocením raději na reálné testy? Já bych to auto jednou chtěl (vesnice, na stará kolena...) takže fakt doufám že vše klapne.

    “IIHS hasn’t evaluated the Cybertruck,” Russ Radar said. “The discussions we’ve seen so far appear to be based on speculation.

    “I would add that our experience with Tesla is that they aim for the highest safety ratings in IIHS tests. We have no reason to expect anything different with the Cybertruck.”

    Safety professionals weigh in on Tesla’s Cybertruck | Repairer Driven News
    https://www.repairerdrivennews.com/2023/12/12/safety-professionals-weigh-in-on-teslas-cybertruck/
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    PALEONTOLOG: To ze ma auto nejaky predepsany deformacni zony, vystrelovani kapoty a dalsi veci neznamena, ze to chodce ochrani pred zranenim. Vietnamka co ji srazil Janousek v Cayenne by mohla vypravet, takze jak rikam. Uvidime za 20-30 let jak se tu diky elektromobilite zmeni trh aut, nabijeni, provozu na dalnicich, autonomni jizdy, rozvazeni jidla, taxiku atp. Proto jsem opatrnej na slova jako "nikdy"
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    OMNIHASH: I suspect a huge chunk of the price is owed to Tesla, courtesy of the no-resale clause in the Foundation Series sales contract. Tesla wants all the money a Cybertruck owner makes from selling the truck within the first year from delivery, or at least $50,000. Rumor has it that streamer Adin Ross bought his Cybertruck this way for $350,000, including $100,000 to cover the no-resale penalty. Considering the shipping and homologation costs, this makes the Cybertruck offer in Germany a steal.

    You Can Now Buy a Tesla Cybertruck in Germany, but There's a Catch - autoevolution
    https://www.autoevolution.com/news/you-can-now-buy-a-tesla-cybertruck-in-germany-but-there-s-a-catch-228940.html

    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    KOUDY: ale jo, ale i MB G splňuje deformační zóu pro chodce. tomu stačí pár cm. víc člověku netřeba, stejně by umřel ;) (str.22)
    dál by mě třeba zajímala ta bezpečnost oken, jsou situace, který ani AI nevyřeší a budeš potřbovat oknem ven. haha, so funny :)

    https://k622.fd.cvut.cz/downloads/zaverecne_prace/DP-2016-Matejicek-Martin.pdf
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    PALEONTOLOG: Cekal jsem ze ten muj sarkastickej joke bude na prvni dobrou pochopitelnej. Tak nic.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    OMNIHASH: pouštim video, ale zatim tam pán hovoří o tom, že si to auto nechal poslat letecky :D

    LAUNCHER: netušim, kdo to je
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    KOUDY: no radši moc nerozumuj a něco si nastuduj. na ochranu chodce stačí pár centimetrů mocná deformační zóna a zužovat problematiku na to, že máš zastavit, mě to nepřijde vtipný. na deformačních zónách, což není nerezový "exoskelet", probíhaly testy a prnví postuláty už v 50s v u.s. a všichni, krom 5D génia, postupují podle toho protože to má smysl. safety first pro muska očividne neplatí, hlavní je hype a zdání inovace, asi.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    CRAZY_IVAN: Co ten Palo Neruda? Ten říkal, že má objednáno, ne?
    PES
    PES --- ---
    CRAZY_IVAN: pak ovšem vyvstává taková neodbytná otázka - proč jsou "normálně" auta vyžadována s homologací, když se individuálním dovozem lze všem těm regulacím a legislativním překážkám vlastně vyhnout??? :-/
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    CRAZY_IVAN: jo jenze to jsou vsechno konvecni auta, tohle neni.. a pokud s tim neco udelas, tak pojistovna si bude chtit umyt ruce a jeste na te tve ulitle potrebe mit takove mostrum vydelat.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    CRAZY_IVAN: to se musíš zeptat toho týpka z Koudyho videa, kde na tom nabral těch 485.000€. Dovoz, clo, výměna nevyhovujících dílů, homologace(?), poplatek Tesle za přeprodej... asi se to nasčítalo.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    CRAZY_IVAN: a ano, je to pak legální s tim jezdit
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    přihlášení budou nějaký desetitisíce
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    OMNIHASH: individuální dovoz fakt nestojí mega :)) je to stejný jako import dodge chargera nebo F150, který tu prostě ofiko nekoupíš. Bude to cca takhle:

    Kalkulačka – Get Cars
    https://getcars.cz/kalkulacka/

    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    SUMAC: tak měl jsem Dodge Charger, kterej tu taky ofiko neni prodávanej a byl to individuální dovoz a povinné ručení prostě vypočítali podle nějakejch tabulek z ceny auta, objemu a tak. Imho to bude jako první tesly S, když tu ještě nebylo ofiko zastoupení.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    SUMAC: Me by zajimala spis praktictejsi stranka veci ... az to vezme nekdo $$$ do terenu a zlomi tomu poloosu, tak jestli mu to bude schopna lokalni Tesla resit.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam