• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk respektive jeho firmy SpaceX (Falcon / Heavy / Dragon / Starship), Tesla, Starlink, Neuralink, Boring, xAI
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    uplne vidim, jak elon sam vymejsli rakety. ne, tyvle, je to jen manazer, praci za nej odvedou ovce.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    XCHAOS: To ne v EU..vzdyt i nekde v kalifornii ci kde byly tesly nejprodavanejsi kdyz tam dostavaly elektromobily danovy ulevy a Elon co si pamatuju dost lobboval za to at je nerusej. Obecne je videt ze nechat to na kapitalismu a volnem trhu, tak si elektromobily zas v takove mire oproti treba dieselum neskrtnou a proto vlady po celem svete na ne poskytuji dotace plus ruzne ulevy jako parkovani zdarma na modre apod (coz se ted snad v Praze zacina rusit)..ale i v Norsku nebo Svedsku ci kde je nejvic tesel..byly docela stedre dotace na nakup elektra a kdyz si muzes za 1.2 mice koupit Superba s dieselem nebo Teslu Y a na Teslu dostanes zaroven 300k od statu ulevu, tak zvolis tu teslu (ci jine elektroauto)...

    OTAVA: Jojo psal jsem to niz..Ze v pristich letech se bude nejvic rozhodovat v segmentu tech mestskych/primestskych vozitek za 500k - 1MKc max..Ja bych si treba 3 nebo Y klidne koupil..zvlast s tema dotacema je to skvelej kup, ale S uz bych si asi nekoupil a spis vzal Taycana..i mirne jeteho.
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    XCHAOS: az postavi enterprise a najme kirka, tak bude stacit enterprise na vsechno :)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    E2E4: KOUDY ale tvrdí, že lidi v EU jdou jen po daňových úlevách či dotacích na elektromobily a image značky je jim ukradený. (což je teda překvapivé, protože posledních zhruba 30 let se předpokládalo, že je to právě image značky, podle které se spotřebitel rozhoduje, pokud jsou ostatní parametry srovnatelné...)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    JIMIQ: Tohle přímo Elon neříká... ale natolik se shlédl ve von Braunovi, že si hledá vlastního Hitlera a vlastní NSDAP své éry. A tohle fakt není legrace... tím, že USA zůstaly éry totalitních systémů, kterou si prošla Evropa (víceméně celá) ušetřeny, tak tam neexistuje takový ten instinkt mezi lidmi, oni prostě věří, že americké hodnoty a to, že všichni mají bouchačky v nočním šuplíku, je nějak magicky před tou totalitou uchrání a bude to nějaká sluníčková verze téhož, prostě nějaký ten Henlein. Ale ono to může být klidně jinak. Navíc Elon jako jihoafričan (původem) taky nemá tu zkušenost, že totalitní systémy požírají i ty, kdo jim pomohly dostat se k moci. Fakticky ta situace nemá nějaké jednoduché paralely, ani historické, ani s korporacema, které ještě fungovaly "klasicky" a ne díky akciovým (či kryptoměnovým) bublinám.

    Já bych tu kritiku nějak zjemnil a zpřesnil: Elon jistě investuje do geniálních technologií, ale ty nejsou vždy z jeho hlavy (věřím, že pokrytí prvního stupně Falconu 9 byl nápad z jeho hlavy, mimochodem :) a ne, nefungovalo to...). Technologie, které mu předkládají jeho inženýři, ne vždy plně chápe (navzdory image, který si vytváří) a nechápe, kdy jsou škálovatelné a kdy ne. Rád by měl nějaké "univerzální řešení", protože mu to podnikatelsky vychází - celá Elonova historie se SpaceX je, že bude jeden univerzální první stupeň, jedna kabina pro přistání na všech planetách, pak zase měl být univerzální první stupeň a univerzální Starship... jenže mu ta univerzálnost nevychází. V kosmonautice fakt nefunguje "one size fits all", nebude to tak jednoduché, jako XXL trička...
    OTAVA
    OTAVA --- ---
    KOUDY: To jsou porad high end produkty, az prije "elektricky Golf" od nejake znacky, tak pak prijde lamani chleba. Zatim je tomu nejbliz model 3, az na tu cenu no.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    JIMIQ,

    to se už možná děje. Hlavní cilovka elektromobilů poněkud nemá ráda trumpa..

    Subscribe to read
    https://www.ft.com/content/27c6ce1b-071a-40d3-81d8-aaceb027c432
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KOUDY: zrovna tohle se dalo čekat, "nedělejma z punka tupce" :-)
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    OTAVA: Podle me uz Tesla tak tri roky napred neni. Rivian je kvalitnejsi, jen nema takovou modelovou radu. Taycan je kvalitnejsi, ale drazsi..nicmene od Ska uz ne zas tak moc. Cinske NIO bych rekl ze je uz taky kvalitnejsi...takze Tesla tim lovebrandem uz je..otazka je jestli bude i za pet-deset let..Ted se imho bude hrat hlavne o ten nizsi segment aka mestska auta za 500k-1M Kc a tam Tesla snad s nejakym malym autem chce, cinani uz tam s par auty jsou a nejaka skodovka nebo wagen budou uplne v prdeli.
    OTAVA
    OTAVA --- ---
    KOUDY: Uvidime . Zatim je Tesla bez diskuze napred, ale ve chvili kdy se baterie komoditizuji, vlastne vsechno z ceho se stavi elektroauto bude z ciny (uz dneska maji temer monopol na bateria) nebo jinych vlastnich zdroju priblizne stejne a evropske firmy snad uz konecne zamakaji na SW strance aut, zacne se nabidka normalizovat (ostatne jako puvodne auta po fordovi treba) a pak se uvidi nakolik je to love brand.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    JIMIQ: V dnesni dobe kdy ti na mandat v europarlamentu staci parkrat zahajlovat by prodeje te znacky obavam se spise stouply :))
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ale kdyby CEO porsche začal na Xitter psát že Hitler byl vlastně fajn a děkuje mu za podporu značky v 30. letech asi by prodeje klesly (nebo doufám, že jo, v dnešním světe člověk neví :D )
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    A divim se ze tu zas nekteri jeli hejticek na Elona v souvislosti s Kadyrovem a ted mlcej kdyz to elon poprel..coz jsem rikal uz par dni zpet :)

    Dar od Elona, chlubil se cybertruckem Kadyrov. Nejsem blázen, reagoval Musk - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/kadyrov-cybertruck.A240819_173321_zahranicni_dtt
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    OTAVA: Uz tu bylo asi 10x receno, ze lide resi ten produkt. Neresi CEO nebo kde se ten produkt vyrabi. Porsche 911 je lovebrand. Znas CEO porsche? Neznas. Je ti u prdele. Libi se ti to auto, ta znacka, ta technologie apod. Lidi si kupuji cybertruck protoze je to zajimava kara. Ne proto, ze Elon hazi cihly do jeho okna :)


    That is backed up by data from Auto Trader, a UK car-buying platform. Despite Musk’s comments, Tesla was still the most popular used electric car brand in the UK, with 21% of all leads.
    Ian Plummer, the Auto Trader commercial director, said: “For most consumers, news stories circling around car brands are irrelevant. They’re simply assessing the cars based on what best suits their needs and budget.”
    OTAVA
    OTAVA --- ---
    KOUDY: Myslim ze Elon svyma exhibicema na twitteru jde uplne nejlepsi cestou jak udelat lovebrand ze vseho co vlastni :-)
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    BRETA: Jobs byl jeste daleko horsi despotickej a egoistickej dement nez je nebo kdy bude Elon a lidi ho stejne milovali a chteli pod nim makat, protoze z nich proste vymacknul to nejlepsi. Stejne tak milovali produkty applu, ktery byly tenkrat hodne nekvalitni, ale zaroven inovativni a z applu se stal lovebrand kterej bojoval proti tomu zlemu PC (byly o tom i reklamy)..a dneska jsou Iphony furt nejprodavanejsi, prestoze treba samsungy jsou poslednich pet-sest let lepsi telefony s lepsima inovacema (prustrely displeje, ohebne displeje apod)

    Muskova jedina moznost je imho udelat stejnej lovebrand z Tesly, protoze elektricky auta se pomalu s tema mobilama daj srovnavat. Mas trochu jinej design, ale uvnitr vsechno stejny, takze budou rozhodovat pro nektery lidi emoce a laska ke znacce a u jinych zase cena. Jestli chtej Elon s Teslou tuhle valku vyhrat a mit dominantni postaveni na trhu, tak musej jit imho cestou toho lovebrandu, protoze si nemyslim ze cenove budou nejakemu BYDu, NIU a dalsim cinskym znackam za pet-deset let schopni konkurovat.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    XCHAOS: ja elona tolik nesleduju, takže nevím zda je to případ "he had it he lose it", nebo "always been an asshole".

    každopádně dneska už je jen asshole kterému ujel vlak, Twitter byl finanční (z čeho teď financovat cestu na Mars?) i funkční propadák.

    v autonomních autech, AI a robotech (a asi i v BMI, nesleduju vůbec, ale prosakne že to taky dělají i jiní akorát bez hype) jen nepříliš úspěšně dohání konkurenci.. a boring company / Hyperloop je už úplná pakárna.

    není to nic neobvyklého, např McAfee (člověk co udělal jeden z prvních antivirů) se úplně zbláznil, přestal platit daně, kandidoval na prezidenta, emigroval do Guatemaly a nakonec ho zavřeli a zabil se ve vězení.

    na druhou stranu jsou i opačný případy, Bill Gates, taková negativní postava a dneska je (jako jediný? jeden z mála?) opravdový filantrop.. I u firem obecně, typu Microsoft za ballmera vs teď za Nadelly.

    ale ono to je něco podobného, jako když se sekta předpovídající konec světa nerozpadne, když předpověď nevyjde, viz toto auditko.

    aktuálně třeba toto.. optimus Prime je kde?

    Video: Unitree G1 humanoid robot ready to leap into mass production
    https://newatlas.com/robotics/unitree-g1-humanoid-robot-mass-production/
    PES
    PES --- ---
    XCHAOS: v praxi potřebujeme Orbitální výtah (to bude práce pro nějakého dalšího a-la Muska ... ten současný mu může umožnit dostat do vesmíru dostatek lidí a zařízení pro orbitální či měsíční továrny, ten budoucí z toho může vyrobit "filament" pro Orbitální výtah a Prstencové město ;-))
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    PES: již emigranti ze socíku na Západ si v 60.letech (ne v 50.letech, tam to bylo vyostřené na obou stranách) všímali, že americké korporace jsou vlastně "taky socialismus". A to bylo před 60 lety, že ano. Samozřejmě nepochybuju, že některé aspekty Západu i oproti době, kdy jsme k němu vzhlíželi, v podstatě upadly, zdegenerovaly, zaostaly. To, co s tím dělal Elon před 15 lety, to bylo inspirativní. To, co s tím Trump s Elonem prováděj teď, to je ale no comment. Víceméně se Elon přidal k davu blbců... kdo se s vlky žíti, musí s nimi výti, nebo já nevím. Nedovedu si představit, co se vlastně doopravdy stalo. Je možné, že tam svoboda volby vůbec neexistovala: prostě aby získal consent bubliny, která reálně rozhoduje o zdrojích, které pro realizaci svých vizí potřebuje čerpat, musel navenek přijmout její hodnoty. Von Braun ještě jednou dokola? nevím... dál.

    Já bych rád převedl debatu k tomu, že velké rakety se fakt vyplatí třístupňové :-) Protože orbita není místo, ale vektor a Ciolkovského rovnice vede k tomu, že velikost raket narůstá exponenciálně a úspory z rozsahu tam nefungují tak, jak je pan továrník zvyklý. Řeším to tady, dostávám minuska:
    [XCHAOS @ Dobyvani vesmiru a kosmonautika 🚀🛰️👩🏼‍🚀]

    jednoznačné to není, s miniaturizací je spojená taky určitá režie, stíhačka je dražší než dopravní letadlo i proto, že je potřeba miniaturizovat řadu komponent. Starship určitě na řadu otázek odpovídá zajímavě, na jiné otázky ovšem odpovídá chybně a dále odpovídá i na spoustu věcí, na které se příroda neptá, abych tak řekl :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam