• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk respektive jeho firmy SpaceX (Falcon / Heavy / Dragon / Starship), Tesla, Starlink, Neuralink, Boring, xAI
    Oběžník pana ředitele:
    Existuje tu klub [Twitter - rychloblogy] ... kdo chce každodenně debatovat o této síti, postovat třeskutě vtipná meme, doporučuju se přesunout tam, tady nechám fakt minimum.
    rozbalit záhlaví
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    VYHULENY_UFO: Na tuhle picovinu uz vysvetlovanim reagovat nebudu :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    VYHULENY_UFO: minimalne o svojich produktoch vie ako funguju, pozri si tie videa Everyday Astronaut a povedz mi ze rozumies aspon 50% toho o com sa tam bavia :)))
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    KOUDY: ja to spis vidim tak, ze nikdo ze zamestnancu nechce sefa nasrat a tak radeji delaji, ze je genius, bez kteryho nic nejde a tak nejak prehlizeji, ze po fabrice chodi zhulenej jak ufon z nyxu nebo naficenej ketakem jak ezosmazka ...
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    VYHULENY_UFO: Ne. Jen rikaji ze s nimi casto dokaze drzet krok a ma dobry postrehy. Aka neni to jen tupej CEO. Je to asi jako rozdil mezi Jobsem A Cookem. Jobs byl vizionar, engineer a ty veci realne s Ivem a dalsima vymejslel. Cook je dobrej manazer a operativec. Ty veci schvaluje, ale nevymejsi. Musk je vic jako Jobs a min jako Cook. I proto na nem vidis, ze casteji mluvi/pise nez mysli.
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    KOUDY: je mi to jasny, pro inzenyry ze spacex je elon neco jako kim pro severokorejce. kdyz si s necim nevedi rady, bezi za vudcem pro radu...
    PES
    PES --- ---
    KOUDY: Spíš jim říká "co chce/co je skutečně potřeba", aby inženýři nezabloudili někam mimo rozměr/vesmír uživatelů...

    ... obdobně je to v IT, když necháš mimoně IT děláte systémy pro masové používání ;-)))
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    ANDY_WARHOL: Psal jsem ze az bude levnejsi a dostupnejsi v evrope cinskej BYD a pokud nebudou na auta dotace, tak vyhraje BYD a bude nejprodavanejsi. Proto je potreba aby se z tesly stal (on uz castecne je, ale je potreba vic)..lovebrand a lidi si budou ta auta kupovat diky lasce ke znacce, prestoze bude drazsi nez cinske znacky. Stejne jako si kupuji 911 za ctyri mice a ne lepsi auta za polovinu ceny.
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    KOUDY: tak proc to cely nazyvas kapitalismus jako v jednom z predchozich prispevku ?
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    VYHULENY_UFO: No i inzenyri SpaceX rikali ze Elon jim s dost vecma pomaha, ze ma velkej rozhled a ze chape veci, souvislosti a casto ma dobry postrehy.

    Elon Musk and Jeff Bezos explaining rocket engines: Who do you believe truly understands the technology, and who just repeated what was in the engineer's manual? Share your thoughts!

    https://twitter.com/iam_smx/status/1824549799762252020
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    uplne vidim, jak elon sam vymejsli rakety. ne, tyvle, je to jen manazer, praci za nej odvedou ovce.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    XCHAOS: To ne v EU..vzdyt i nekde v kalifornii ci kde byly tesly nejprodavanejsi kdyz tam dostavaly elektromobily danovy ulevy a Elon co si pamatuju dost lobboval za to at je nerusej. Obecne je videt ze nechat to na kapitalismu a volnem trhu, tak si elektromobily zas v takove mire oproti treba dieselum neskrtnou a proto vlady po celem svete na ne poskytuji dotace plus ruzne ulevy jako parkovani zdarma na modre apod (coz se ted snad v Praze zacina rusit)..ale i v Norsku nebo Svedsku ci kde je nejvic tesel..byly docela stedre dotace na nakup elektra a kdyz si muzes za 1.2 mice koupit Superba s dieselem nebo Teslu Y a na Teslu dostanes zaroven 300k od statu ulevu, tak zvolis tu teslu (ci jine elektroauto)...

    OTAVA: Jojo psal jsem to niz..Ze v pristich letech se bude nejvic rozhodovat v segmentu tech mestskych/primestskych vozitek za 500k - 1MKc max..Ja bych si treba 3 nebo Y klidne koupil..zvlast s tema dotacema je to skvelej kup, ale S uz bych si asi nekoupil a spis vzal Taycana..i mirne jeteho.
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    XCHAOS: az postavi enterprise a najme kirka, tak bude stacit enterprise na vsechno :)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    E2E4: KOUDY ale tvrdí, že lidi v EU jdou jen po daňových úlevách či dotacích na elektromobily a image značky je jim ukradený. (což je teda překvapivé, protože posledních zhruba 30 let se předpokládalo, že je to právě image značky, podle které se spotřebitel rozhoduje, pokud jsou ostatní parametry srovnatelné...)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    JIMIQ: Tohle přímo Elon neříká... ale natolik se shlédl ve von Braunovi, že si hledá vlastního Hitlera a vlastní NSDAP své éry. A tohle fakt není legrace... tím, že USA zůstaly éry totalitních systémů, kterou si prošla Evropa (víceméně celá) ušetřeny, tak tam neexistuje takový ten instinkt mezi lidmi, oni prostě věří, že americké hodnoty a to, že všichni mají bouchačky v nočním šuplíku, je nějak magicky před tou totalitou uchrání a bude to nějaká sluníčková verze téhož, prostě nějaký ten Henlein. Ale ono to může být klidně jinak. Navíc Elon jako jihoafričan (původem) taky nemá tu zkušenost, že totalitní systémy požírají i ty, kdo jim pomohly dostat se k moci. Fakticky ta situace nemá nějaké jednoduché paralely, ani historické, ani s korporacema, které ještě fungovaly "klasicky" a ne díky akciovým (či kryptoměnovým) bublinám.

    Já bych tu kritiku nějak zjemnil a zpřesnil: Elon jistě investuje do geniálních technologií, ale ty nejsou vždy z jeho hlavy (věřím, že pokrytí prvního stupně Falconu 9 byl nápad z jeho hlavy, mimochodem :) a ne, nefungovalo to...). Technologie, které mu předkládají jeho inženýři, ne vždy plně chápe (navzdory image, který si vytváří) a nechápe, kdy jsou škálovatelné a kdy ne. Rád by měl nějaké "univerzální řešení", protože mu to podnikatelsky vychází - celá Elonova historie se SpaceX je, že bude jeden univerzální první stupeň, jedna kabina pro přistání na všech planetách, pak zase měl být univerzální první stupeň a univerzální Starship... jenže mu ta univerzálnost nevychází. V kosmonautice fakt nefunguje "one size fits all", nebude to tak jednoduché, jako XXL trička...
    OTAVA
    OTAVA --- ---
    KOUDY: To jsou porad high end produkty, az prije "elektricky Golf" od nejake znacky, tak pak prijde lamani chleba. Zatim je tomu nejbliz model 3, az na tu cenu no.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    JIMIQ,

    to se už možná děje. Hlavní cilovka elektromobilů poněkud nemá ráda trumpa..

    Subscribe to read
    https://www.ft.com/content/27c6ce1b-071a-40d3-81d8-aaceb027c432
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KOUDY: zrovna tohle se dalo čekat, "nedělejma z punka tupce" :-)
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    OTAVA: Podle me uz Tesla tak tri roky napred neni. Rivian je kvalitnejsi, jen nema takovou modelovou radu. Taycan je kvalitnejsi, ale drazsi..nicmene od Ska uz ne zas tak moc. Cinske NIO bych rekl ze je uz taky kvalitnejsi...takze Tesla tim lovebrandem uz je..otazka je jestli bude i za pet-deset let..Ted se imho bude hrat hlavne o ten nizsi segment aka mestska auta za 500k-1M Kc a tam Tesla snad s nejakym malym autem chce, cinani uz tam s par auty jsou a nejaka skodovka nebo wagen budou uplne v prdeli.
    OTAVA
    OTAVA --- ---
    KOUDY: Uvidime . Zatim je Tesla bez diskuze napred, ale ve chvili kdy se baterie komoditizuji, vlastne vsechno z ceho se stavi elektroauto bude z ciny (uz dneska maji temer monopol na bateria) nebo jinych vlastnich zdroju priblizne stejne a evropske firmy snad uz konecne zamakaji na SW strance aut, zacne se nabidka normalizovat (ostatne jako puvodne auta po fordovi treba) a pak se uvidi nakolik je to love brand.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    JIMIQ: V dnesni dobe kdy ti na mandat v europarlamentu staci parkrat zahajlovat by prodeje te znacky obavam se spise stouply :))
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ale kdyby CEO porsche začal na Xitter psát že Hitler byl vlastně fajn a děkuje mu za podporu značky v 30. letech asi by prodeje klesly (nebo doufám, že jo, v dnešním světe člověk neví :D )
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam