• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk respektive jeho firmy SpaceX (Falcon / Heavy / Dragon / Starship), Tesla, Starlink, Neuralink, Boring, xAI
    Oběžník pana ředitele:
    Existuje tu klub [Twitter - rychloblogy] ... kdo chce každodenně debatovat o této síti, postovat třeskutě vtipná meme, doporučuju se přesunout tam, tady nechám fakt minimum.
    rozbalit záhlaví
    LAAZI
    LAAZI --- ---
    OMNIHASH: Tak 65 mio je cena, kterou uctujou zakaznikum, ne naklady.
    KOUDY: Tady nechapu jestli ta cena druzice je i vcetne te dopravy na orbit, kdyz tam operujou s tou hmotnosti.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    LAAZI: tak Falcon 9 stojí nějakejch 65mega za start, ne patnáct, plus předpokládám, že postavit a udržovat ten satelit funkční taky nebude úplně za babku. S 650 klientama má problém přežít i průměrná hospoda, natož vesmírná firma...
    PES
    PES --- ---
    KOUDY: akorát jim s každou verzí prý roste rádiový bordel (emise mimo pracovní spektrum) :-/
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    Another factor behind Starlink’s financial success lies in SpaceX’s mastery of satellite manufacturing, according to Caleb Henry, director of research at Quilty Space.

    “Starlink has been able to do an incredible job at keeping the spacecraft costs lower than basically any industry precedent,” said Henry.

    Quilty Space estimates the cost of Starlink satellites has evolved significantly. While the first generation V1 satellites were produced for around $200,000 each, the latest V2 mini version carries a heftier price tag of $800,000, but that reflects its increased size and capabilities (from 260 kilograms to 730 kilograms).

    Looking ahead, Quilty projects the future V3 satellite will weigh in at a substantial 1,500 kilograms and cost roughly $1.2 million.

    Henry predicts that if SpaceX’s next-generation Starship rocket becomes operational for Starlink deployments by 2025, “they might jump straight to launching the V3 version of their satellites.”
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    ba dum tss

    LAAZI
    LAAZI --- ---
    OMNIHASH: Tak pokud je naklad spaceX na jeden launch falkonu 15 mio $ a posle 50 druzic, tak mas naklad na 1 druzici 300K$, pokud reknes, ze na ni pripada 650 klientu, tak je naklad na jednoho klienta 465 dolaru.
    Ale taky teda nemam iq 256.
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    OMNIHASH: me se neptej, ja nemam iq 256
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    VYHULENY_UFO: 650 zákazníků na družici, to je strašnej úlet, jak tohle může ekonomicky vycházet, naprosto nechápu
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    DZODZO: Tykraso slusny. Tesla ma narozdil od Disney pater.
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    //obloha bude zasrana bordelem. jediny co lidstvo umi, je udelat kolem svyho domova bordel a neuklizet po sobe

    Starlink má čtyři miliony uživatelů, nebezpečně ale roste také počet družic - Root.cz
    https://www.root.cz/clanky/starlink-ma-ctyri-miliony-uzivatelu-nebezpecne-ale-roste-take-pocet-druzic/
    ...
    Nevýhodou Starlinku je skutečnost, že na orbitu Země vypustil už víc než 6 000 družic, z nichž 5 500 je v operačním provozu. Kromě skutečnosti, že zatímco účelem bylo provedeno téměř 200 raketových startů (což je trnem v oku každého odpůrce škodlivých emisí z raketových startů) představuje Muskův megaroj družic více než polovinu z celkového počtu umělých satelitů Země, kterých je aktuálně 10 833. Počet umělých satelitů na orbitě Země má tendenci růst exponenciálně (skoro bych dodal, že i to je pouhý eufemismus) a může za to právě a jen SpaceX s družicemi systému Starlink.

    Na toto si ve stále větší míře stěžují zejména astronomové a astrofotografové, kterým bez ohledu na míru úprav Starlink družic pro snížení odrazů stále formace Muskových satelitů narušuje pozorování hvězdné oblohy a může se klidně stát, že učiní tuto vědeckou činnost značně obtížnější, až skoro nemožnou. Tedy pokud jednoho dne nedojde na Kesslerův syndrom, což je něco, čeho se Donald J. Kessler, dnes 80letý astrofyzik NASA, opravdu nechtěl dožít.
    ...
    Opomenout nesmíme ani aspekt, který může mít vliv nulový, stejně jako naprosto likvidační pro lidstvo: prozatím Starlink vypustil zhruba šest tisíc družic. V plánu jich má 42 tisíc. A podobné plány mají i další firmy či státy.

    Jestli někdy Zemi stihne Kesslerův syndrom, může v tuto chvíli znít jako pomatené blábolení.Slepá víra v bezpečnost a schopnost expertů „ukočírovat permanentně splašeného koně“ platila kdysi i pro jadernou energetiku. Ale jak se v roce 1979 přesvědčili Američané, v roce 1986 Sověti a v roce 2011 Japonci, budoucnost se může takovému předpokladu od plic zasmát a zařídit chod světa zcela opačně.

    Starlink je tu a i nadále bude. Spolu s ním i nekontrolovaná rozhodovací pravomoc jednoho člověka a různá potenciální rizika. Totéž u Muska ale platí i pro jeho snahy s elektroauty i opakovaně použitelnými raketami. Jak dobře víme, tak když přidáme víc pruhů na dálnice, k řešení dopravních zácp to nepřispěje – naopak o to více lidí vyjede na tyto nové dálnice. Stejně tak víme, že čím efektivnější jsou dopravní letadla, tím levnější jsou letenky a tím častěji lidé létají – tu na dovolenou v Egyptě, tu na víkendové nákupy do Paříže. A z hlediska emisí to nic neřeší.
    ...
    KAERO
    KAERO --- ---
    SEJDA: "za 2 mesice druhy problem" - problem malo castych jevu je, ze se podle nich fakt spatne posuzuje rozdeleni a trend. Na to bacha, muze to byt i jen casove lokalni souhra.
    PES
    PES --- ---
    XCHAOS: jaká asi bude dodací lhůta zasilky tankeru metanu od Jupiteru či Saturnu? ;-))) #humot
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    XCHAOS: Ta enviromentalni cena je mene jak kapka v mori. Nemluve o moznosti vyrabet synteticke palivo z CO2 a carbon-neutral energie.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    SEJDA: bude startovat se Starlinkama. A nebo pokud se poletí někam dál za LEO, tak se bude donekonečna tankovat. Nemůžu si pomoct, ale ten počet potřebých startů k dotankování mi nějakým nadšením fakt nenaplňuje. Průzkumu kosmu fandím, ale takhle vysoká envirnomentální cena mi přijde příliš....
    PULNOC
    PULNOC --- ---
    jo vlastne, mi to ted doslo..Elon mysli jakoze "my consciousness", "my life", akorat menezer socek to vzdy bedlive pred publikaci vynda
    PULNOC
    PULNOC --- ---
    YMLADRIS: is the future of consciousness in the room with us now?
    NYIBELUNGER
    NYIBELUNGER --- ---
    KOUDY: v současné době vybírám EV, dříve (když to ještě nebylo relevantní) jsem byl přesvědčen o tesle. Nyní mi tesla sice stále přijde nejlepší vzhledem k ceně a nabízeným vlastnostem, ale to co dělá space karen mě natolik odrazuje, že vybírám z ostatních horších možností.
    PES
    PES --- ---
    SEJDA: když budou mít dost "kusů" StarShipů (desítky? stovku?), tak budou moci startovat 3x denně, mezi tím budou mít i měsíc na to "oprášit" předchozí kus před novým startem ;-))) (akorát kde je budou "parkovat" a kde budou mít ten "tovární řetězec a-la Fordova automobilka", aby je mohli de-facto v řadě sériově repasovat) #ironie
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    YMLADRIS: za 4-6 let budou startovat 3x denne?
    Vsimneme si, jak se ted zadrhava kolecko Falconu 9, za 2 mesice druhy problem, ted se horni stupen nedeorbitoval tak jak mel a trosky dopadly mimo vyhrazene zony. Neco se ve SpaceX meni, tusim, ze tlaci na snizeni nakladu, kdyz se ukazuje jak moc bude Starship draha.
    Takze pokud bude dochazet k podobnym zadrhum i u Starship, bude dochazet k odkladum. Odklad muze byt i rocni, pokud dojde k explozi v blizkosti rampy a nebo selhani a Starship vyleti mimo planovany prostor.
    Ale bylo by to krasne. To by mohlo znamenat, ze dalsi mise Polaris bude 2026 a potom posledni mise Polaris by mohla byt 2028, kdy by uz Starship mohla mit za sebou 500 startu, i kdyz vubec netusim, s cim bude startovat. Ale mozna to je prave to, proc tolik hypuji to datum, aby motivovaly investory uz ted zacit stavet svuj "naklad" do vesmiru.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam