YMLADRIS: Mě je právě optimalizování a zjednodušování dost blízké, což o to. Popravdě, čekal jsem u Starship nějaké spektakulárnější faily, než zatím předvedla... to, že už dvě Ship v podstatě přežily reentry (s ohořelými aeroplácačkami) a booster přistál zpět na věži v podstatě hned na první pokus, to je pro mě v zásadě dost překvapení (i když některé jiné věci, třeba zprohýbané trysky v důsledku toho, že se to řídí nadzvukovou rychlostí tryskama napřed, pro mě zas takové překvapení nejsou... on asi ten reentry burn u Falconu 9 nějaký význam má, že ano...).
Zase pokud jde o kopírování SpaceX, tak to vypadá, že Čína investuje poměrně hodně zdrojů do okopírování té první, méně efektivní generace vícepoužitelných 1.stupňů "s nohama", zatímco Evropa je tak pomalá a zaostalá, že si bude moci počkat okopírovat rovnou to řešení, které se ukáže jako nejeefektivnější :-) Jinak dlužno poznamenat, že v zemích ESA se objevilo několik zásadních nápadů, které ale skončily v podstatě jako patent v šuplíku a zůstalo po nich ticho po pěšině.