• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    E2E4: Reagoval jsem pouze na to, že Tesla ani po půl roce neví, že D3 pokračuje až do Kaplice.

    FSD bylo zpočátku v EU i USA podobné – zahrnovalo základní funkce jako Autopilot a Navigate on Autopilot. Rozdíly se začaly projevovat v roce 2020, kdy Tesla v USA spustila FSD Beta, která přinesla pokročilé funkce pro městský provoz. V EU zůstaly funkce omezené na dálnice kvůli legislativě. Od té doby systém sice aktualizují, ale nevyvíjí se stejným tempem jako FSD Supervised.

    Až letos Tesla spustila testování FSD Supervised v Nizozemsku.

    Aktuálně FSD i Enhanced Autopilot v EU nefungují příliš dobře, ale to se může změnit se spuštěním FSD Supervised.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    W_NOICE78: spíš jde o to, že celkem spolehlivě _cist_ rychlost ze značek umí i 15 let starý asistenční systémy.

    aby to bylo full self driving, tak by to mělo umět pracovat s realitou, ne s dodanými daty.

    nevím, možná americký značky pro rychlost Tesla číst umí..
    PES
    PES --- ---
    KOUDY: Tak "alibismus" nezodpovědnosti za FSD je stejný jako vychytralé právnické tanečky kolem NEzodpovědnosti za funkčnost či nefunkčnost software, což je věc, kterou kdysi spoluzavedl a úspěšně etabloval Microsoft následován mnoha dalšími, kdy je to jen dokonalá ukázka nechuti ručit za svoji práci a produkt...
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    PES: Nikdy nebude. Proto uz jsou par let presne ve smlouvach zabudovany ty veci jako ze "mejte si zapnuty autonomni rizeni jaky chcete, za pripadny nehody stejne odpovidate vy jako uzivatel/ridic"..Nekde byl na tohle tema i podcast, ze ty lidary, AI apod vyhodnocujou miliony parametru kazdou vterinu, ale nikdy nebudou 100% a ikdyby byly 99,999% tak stejne budou kvuli spatnemu rozhodnuti AI na silnicich tisice nehod a bude zajimavy sledovat jak se to pak bude resit pripadne s pojistovnama/soudama apod. Jak AI vyhodnoti to ze ty budes mit v aute manzelku a dve deti a vbehne ti pred auto dite. Jestli srazi dite a teba a rodinu zachrani, nebo zachrani dite a s tebou a tvoji rodinou to napali do stromu.
    PES
    PES --- ---
    KOUDY: anebo je na to třeba se dívat tak, že to FSD a tzv. AI v něm zabudovaná prostě stále ještě ani zdaleka nedosahuje kvalit a adaptability člověka (a kdo ví kdy bude)...
    ... chtěl bych vidět interní procesy takového FSD někde "na okresce typu III. či IV." s výtluky po celé ploše vozovky, olámanou krajnicí (často ještě skvělou péčí silničářů s každou nahozenou vrstvou asfaltu užší a na krajích tvořící prudký asfaltový sráz do pangejtu), prakticky bez jakéhokoliv vodorovného značení (popř. s jeho chabými zbytky), bez patníků a odrazek...
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    Me teda sam od sebe brzdil mercedes a to samy dela passat i touareg. Stejne jako se semnou pere volant kdyz chck prejet do pruhu bez blinkru nebo v zuzeni, kde nejsou spravne pruhy. Klasicky EU vychytavky ktery obtezujou.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    SMRGL: Jak uz jsem psal, tuhle nefunkcnost maji i jiny znacky.
    Samozrejme ze neaktualni mapova data jsou jednou z pricin phantom brakingu.
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    W_NOICE78: Zatím jediný automobilový multimediální systém, který umí stahovat online mapové podklady přes GSM je Android automotiv s aplikací mapy Google, aplikací Here a Waze.. O jiném zatím nevím.

    Tahle zásadní nefunkčnost mě u tesly dost překvapila, stejně jako to, že neumí Fotu přes GSM.


    Fantomove brzdeni v souvislosti s AEB nemá nic společného s mapovymi podklady. V rámci prediktivniho tempomatu ano, mapové podklady dělají hodně, ale zase záleží od kud se mapy berou.. Mnoho značek nevyužívá pro rychlostní limit podklady v autě, ale používá virtuálni mapy - např Ehorizon od Continentalu ( což tedy taky dost často není žádná super výhra)
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    SMRGL: Ja netvrdim ze to delaji vsechny znacky, ale ze ten problem ma treba Enyaq, ktery taky nema v nativni navigaci nove dostavene useky. Tesla ma online mapy, jinak by ti neukazovala aktualni dopravni situaci a v pripade problemu ti navrhne alternativni trasu. U Tesly a jinych znacek, ktery nativne nepouzivaji carplay, android auto nebo data od googlu, nemaji aktualni mapovy data a ty jim dodava TomTom nebo OpenStreetMap. Ze nemas aktualni data je taky hlavni pricina phantom brakingu, kdy jedes na autopilota nebo tempomat a v useku kde bylo driv omezeni a uz neni, ti to samo snizi rychlost a tohle se nestava jen u Tesly.
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    W_NOICE78: Ale umí. Ty, co mají online mapy Google přes GSM, ne jako tesla, která je tahá do offline a chovaji se právě jako tomtom mapy včetně aktualizaci
    TRANCEWARP
    TRANCEWARP --- ---
    W_NOICE78: To je mozny, mam jen jedno auto. Ale pucuju si pravidelne vsechny mozny auta na obchodnich cestach a to nejsou self driving ani elektricky, nicmene mam zkusenost, ze znacky umej precist spravne.

    Mapy by meli mit od Googli v Tesle ne? Minimalne je to na ty mape napsany. Ale mozna maj jen ty obrazovy data od Google a navigacni metadata maj nekde jinde.

    Me treba hrozne vysira, ze Tesla neumi Blanku a Mrazovku, porad mi tvrdi, ze tam je 80. A na Andelu, kde je ta krizovatka mezi tunelama si kousek mysli, ze je tam 30. Takze kdyz sem jeste stupidne pouzival ty self driving sracky od nich, tak mi to parkrat zabrzdilo ze 70 na 30. Vsichni okolo bylo nadseny. Ja nejvic
    PES
    PES --- ---
    Malé mráčky v ráji?

    Síť X se potýká s výpadky, problémy mají desítky tisíc lidí především v USA - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-sit-x-se-potyka-s-vypadky-problemy-maji-desitky-tisic-lidi-predevsim-v-usa-40522572
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    JIMIQ: Vyhodil? Ke? Vzdyt mel smlouvu na dobu urcitou ktera mu vyprsela. Doge normalne funguje dal a dal bude rozebirat deep state, setrit, koukat kde unikaj prachy atp :))..Jsem fakt zvedavej na data za pet let a jestli se svet pouci jak to delat, nebo jak to nedelat :))

    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    KOUDY: a myslis ze to rekl i Trumpovi a ten ho kvuli tomu vyhodil? :D
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    Jinak Teslacky FSD je furt daleko pred ostatnima autonomnima systemama co jsou nejaky testy ne? Mercedes se tomu blizi celkem, ale kazdej vyrobce ma samozrejme pod carou napsano ze za vsechno v aute je stejne odpovednej ridic a ne autonomni rizeni..cimz se elegantne vyhejba pripadnejm zalobam.

    Tesla FSD — the leader
    Tesla’s Full Self Driving, or FSD, is the clear leader. But that doesn’t mean I would recommend it. I did extensive testing of version 12 (have not tested version 13 yet, which I understand offers substantial improvements over v12). It was both mind blowingly impressive and scary at the same time. FSD will essentially drive the car anywhere (including right into your garage). There is no highway-only restriction, which is found on most competing ADAS. So Tesla FSD will negotiate complex local driving scenarios that competing ADAS won’t touch. Why won’t the competition do something similar to FSD? Because it’s really hard and it is fraught with unpredictability. Other EV manufacturers don’t want that kind of liability hanging over them like the sword of Damocles.

    Tesla Full Self Driving Vs. The Rest: Be Very Careful Choosing Your Next EV
    https://www.forbes.com/sites/brookecrothers/2024/12/29/tesla-full-self-driving-vs-the-rest-be-very-careful-choosing-your-next-ev/


    The conversation begins with Pete and Grayson discussing Tesla FSD (Full Self-Driving) and the advantages Tesla has with their data gathering abilities. Tesla has over 5 million vehicles fitted with FSD hardware and software on the road today, driving an estimated 50 billion miles per year — 100,000 miles per minute. This on-going data collection gives Tesla a massive advantage over competitors developing an end-to-end neural net self-driving stack.

    https://www.roadtoautonomy.com/tesla-data-advantage/
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    Neuveritelny. Jeho hloupost me provokuje, ani ho nemusim cist.
    AVATAR
    AVATAR --- ---
    Jinak kdyby fsd v cechach fungovalo, byl by to malej zazrak, kdyz je ucene v usa, kde je jine dopravni znaceni a zakony.
    SADY
    SADY --- ---
    W_NOICE78: ruzne verze Tesly to maji jinak, neni vsude TomTom
    AVATAR
    AVATAR --- ---
    TRANCEWARP: a funguje to aspon na dalnici?
    E2E4
    E2E4 --- ---
    PER2: řidič je odpovědný i když jede na full self driving? takže spíše full self crash.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    TRANCEWARP: Ale to neumi i ostatni znacky, to jede za TomTomem co dodava data.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam