• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    MAKROUSEK: a kamaradka si nevsimla ze dalnici stahli do jednoho pruhu? lebo od toho to volaju fsd supervised zatial :)))
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    MAKROUSEK: jj me tohle dela passat i touareg. Hlidani v pruzich ktery se automaticky zapne pri kazdym startu a jakmile tam jsou jiny cary tak se semnou pere volant a chce me zabit. Obcas kdyz to zapomenu hned vypnout tak se fakt leknu. Reknes si ze je to supr, protoze kdyz jedes treba v noci a mas za sebou 1000km tak ti to muze zachranit zivot, ale rad bych si to zapinal sam a ne aby to bylo defaultne kvuli narizeni EU.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    KOUDY: Kamaradka nechala Teslu napul ridit, Tesla si nevsimla, ze dalnici stahli do jednoho pruhu a znicila si cely bok. Yay.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    https://www.motortrend.com/reviews/2024-tesla-model-y-long-range-yearlong-review-update-9-full-self-driving-fsd-version-13

    All these errors occurred with older FSD software. With the newest version 13 Telsa recently added to our Model Y via over-the-air update, FSD is hugely improved. It moves more fluidly and confidently. Crucially, how often I must take over to prevent it from doing something sketchy has been reduced from frequently to nearly never (as we go to press, our Model Y is on “beta” version 13.2.2). Nevertheless, FSD 13 continues to make utterly baffling and deeply idiotic driving decisions.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    MAKROUSEK: Koukam ze jsou furt nejaky zpozdeni no. Kazdopadne obecne maj tyhle systemy rozhodne jeste dlouhou cestu k tomu aby byly dokonaly. Nicmene v 95% se to tyka provozu ve mestech. Na dalnicich to funguje v pohode, takze tam si myslim ze se to spusti nejdriv.

    Tesla is actively working towards launching Full Self-Driving (FSD) in Europe, but it faces regulatory hurdles. While FSD is available with Autopilot and Enhanced Autopilot, a broader rollout faces regulatory hurdles like the Article 39 exemption of the UNECE, which could allow for early approval. Norway and the Netherlands are being considered for initial FSD launches due to their potential support for the technology.
    Elaboration:

    Regulatory Challenges:
    The path to FSD in Europe is complex due to the need to comply with European Union regulations.

    https://www.shop4tesla.com/cs/blogs/news/tesla-fsd-europa-regulatorische-verzoegerungen
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    KOUDY: Nikdy nefungovala. Naopak je regulace, ze autopilot v Evrope nesmi zahnout ostreji, nez 1G na ridice do strany.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    o FSD mluvi Elon uz pres deset let a je jeden z jeho snu. Tesla v tomhle byla prukopnikem. Nicmene to spis narazi na ruzne regulace a omezeni od statu nez ze by se to protahovalo kvuli vyvoji. Pokud vim, tak nejaka lepsi forma FSD v evrope furt nefunguje? Fungovala tu a pak ji zakazali? Majitele tesel me kdyztak opravi/doplni...Nicmene cil je, ze vasi teslu budete moct nekomu pujcit a on vam za tu jizdu posle nejaky prachy..aka carsharing.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    W_NOICE78: A o full self drivingu mluví Elon už od hw verze kolik?
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    E2E4: To ještě HW3 nefunguje tak jako HW4, ale pořád zlatá Tesla. U koncernu si musíš koupit rovnou nový auto, když chceš nový sw.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    SMRGL: Jak to ta Tesla děla, že se zrovna trefí do místa kde byl před tím úsek s omezenou rychlostí a sama ti sníží rychlost když jedeš na tempomat nebo autopilot? Bez plachtění a se 100% rekuperací ze 140 na 80 km/h je to hrozně příjemný kdyz nemáš nohu na plynu.
    PES
    PES --- ---
    E2E4: Celý Musk je barnumský...
    E2E4
    E2E4 --- ---
    W_NOICE78: mně zas stve ta barnumska reklama. full self driving akorát že vůbec.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    E2E4: Reagoval jsem pouze na to, že Tesla ani po půl roce neví, že D3 pokračuje až do Kaplice.

    FSD bylo zpočátku v EU i USA podobné – zahrnovalo základní funkce jako Autopilot a Navigate on Autopilot. Rozdíly se začaly projevovat v roce 2020, kdy Tesla v USA spustila FSD Beta, která přinesla pokročilé funkce pro městský provoz. V EU zůstaly funkce omezené na dálnice kvůli legislativě. Od té doby systém sice aktualizují, ale nevyvíjí se stejným tempem jako FSD Supervised.

    Až letos Tesla spustila testování FSD Supervised v Nizozemsku.

    Aktuálně FSD i Enhanced Autopilot v EU nefungují příliš dobře, ale to se může změnit se spuštěním FSD Supervised.
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    W_NOICE78: AEBS nevyužívá data o rychlostech... A využívat nikdy nebude. Kor když kolikrát zabrzdi i v autě obyčejným trmpomatem bez map atd.

    Data o rychlostech využívají jiné systémy - například systémy druhé a vyšší úrovně autonomniho řízení. A to není nouzové brzdeni.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    Tesla's Full Self-Driving (FSD) system has the ability to recognize certain traffic signs, particularly speed limits, but its performance is not always consistent or reliable, according to various user reports and Tesla documentation

    ale to bude zalezitost jen nejakejch updatu imho.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    W_NOICE78: spíš jde o to, že celkem spolehlivě _cist_ rychlost ze značek umí i 15 let starý asistenční systémy.

    aby to bylo full self driving, tak by to mělo umět pracovat s realitou, ne s dodanými daty.

    nevím, možná americký značky pro rychlost Tesla číst umí..
    PES
    PES --- ---
    KOUDY: Tak "alibismus" nezodpovědnosti za FSD je stejný jako vychytralé právnické tanečky kolem NEzodpovědnosti za funkčnost či nefunkčnost software, což je věc, kterou kdysi spoluzavedl a úspěšně etabloval Microsoft následován mnoha dalšími, kdy je to jen dokonalá ukázka nechuti ručit za svoji práci a produkt...
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    PES: Nikdy nebude. Proto uz jsou par let presne ve smlouvach zabudovany ty veci jako ze "mejte si zapnuty autonomni rizeni jaky chcete, za pripadny nehody stejne odpovidate vy jako uzivatel/ridic"..Nekde byl na tohle tema i podcast, ze ty lidary, AI apod vyhodnocujou miliony parametru kazdou vterinu, ale nikdy nebudou 100% a ikdyby byly 99,999% tak stejne budou kvuli spatnemu rozhodnuti AI na silnicich tisice nehod a bude zajimavy sledovat jak se to pak bude resit pripadne s pojistovnama/soudama apod. Jak AI vyhodnoti to ze ty budes mit v aute manzelku a dve deti a vbehne ti pred auto dite. Jestli srazi dite a teba a rodinu zachrani, nebo zachrani dite a s tebou a tvoji rodinou to napali do stromu.
    PES
    PES --- ---
    KOUDY: anebo je na to třeba se dívat tak, že to FSD a tzv. AI v něm zabudovaná prostě stále ještě ani zdaleka nedosahuje kvalit a adaptability člověka (a kdo ví kdy bude)...
    ... chtěl bych vidět interní procesy takového FSD někde "na okresce typu III. či IV." s výtluky po celé ploše vozovky, olámanou krajnicí (často ještě skvělou péčí silničářů s každou nahozenou vrstvou asfaltu užší a na krajích tvořící prudký asfaltový sráz do pangejtu), prakticky bez jakéhokoliv vodorovného značení (popř. s jeho chabými zbytky), bez patníků a odrazek...
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    Me teda sam od sebe brzdil mercedes a to samy dela passat i touareg. Stejne jako se semnou pere volant kdyz chck prejet do pruhu bez blinkru nebo v zuzeni, kde nejsou spravne pruhy. Klasicky EU vychytavky ktery obtezujou.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    SMRGL: Jak uz jsem psal, tuhle nefunkcnost maji i jiny znacky.
    Samozrejme ze neaktualni mapova data jsou jednou z pricin phantom brakingu.
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    W_NOICE78: Zatím jediný automobilový multimediální systém, který umí stahovat online mapové podklady přes GSM je Android automotiv s aplikací mapy Google, aplikací Here a Waze.. O jiném zatím nevím.

    Tahle zásadní nefunkčnost mě u tesly dost překvapila, stejně jako to, že neumí Fotu přes GSM.


    Fantomove brzdeni v souvislosti s AEB nemá nic společného s mapovymi podklady. V rámci prediktivniho tempomatu ano, mapové podklady dělají hodně, ale zase záleží od kud se mapy berou.. Mnoho značek nevyužívá pro rychlostní limit podklady v autě, ale používá virtuálni mapy - např Ehorizon od Continentalu ( což tedy taky dost často není žádná super výhra)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam