• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk
    PES
    PES --- ---
    RSZ: tak třeba nějaká "osvícená Komise" dojde k závěru, že osobní vlastnictví vozidel je přežitek a problém bude vyřešen ( #ironie )
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    PES: Specifický typ zákazníků, chtěli zjistit co to umí a dělali s tím kraviny protože měli EV poprvé v ruce. Navíc bych se nedivil, kdyby těch důvodů bylo víc, které Hertz už nesdílel - klidně bych si vsadil na to, že jim z toho vymontovavali díly ve větší míře než u nějakých levných spalovaku a prostě už je nebavilo tyhle early adopters problems řešit
    RSZ
    RSZ --- ---
    "normální carsharing" = trochu jiná autopůjčovna, klidně komunitní, ale není to soukromé auto..
    RSZ
    RSZ --- ---
    PES: já řešil normální carsharing, v tom "osobním" carsharingu má pravdu alcator, je to úplný nesmysl
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    ALCATOR: tento vlhky sen techbros uz funguje v usa nejakou dobu kdyztak. Jen je to po vzoru nokie zatimco tesla to chce udelat po vzoru applu, ale neni to zadna revolucni novinka. Jen dlouhodoba elonova vize jakym smerem se ma ta automobilka ubirat. Stejne jako v roce 20-6 mluvil o humanoidnich robotech treba.

    https://turo.com/gb/en/search?airportCode=fll&gad_campaignid=22546365288&gad_source=1&gbraid=0AAAAADhhJAeH9YuxjZS6_2pFT6yC-JAM3&utm_adgroup=180415034078&utm_adposition&utm_creative=751848807330&utm_feeditemid&utm_glcid=Cj0KCQjwxdXBBhDEARIsAAUkP6iuPTpTxaH6sQEgHkmxurr7iWqaMBIocRlamnySX3xux3ItfwtnMxoaArLwEALw_wcB&utm_keyword=turo%20fll%20car%20rental&utm_loc_interest_ms=2840&utm_loc_physical_ms=9062909&utm_matchtype=b&utm_targetid=kwd-2420517043193
    PES
    PES --- ---
    RSZ:
    ALCATOR: krásně se sešly dva naprosto protikladné pohledy na věc :-)
    ALCATOR
    ALCATOR --- ---
    FEDAJKIN:
    PES:

    KDYBY někdy někdo skutečně rozjel ten KOUDYho vysněný car sharing přes nějakou chytrou aplikaci, tak by tyhle excesy byly ještě horší, protože zatímco Půjčovna typu Hertz má alespoň nějaké právníky, kterými může pohrozit někomu, kdo si od nich půjčil auto, tak běžný civilista si takové právníky dovolit nemůže, a appka od toho dá samozřejmě klasicky ruce pryč, jako to dělají všechny (Bistro, Uber apod.)

    Je to jen vlhký sen TechBros, že si někdo koupí auto za milion nebo za dva a pak dovolí kdejakému joudovi, který se zaregistroval jako "BigBalls69420" a o kterém vlastně nic neví (kromě toho, že chtěl nastoupit v Ostravě na ulici XYZ, číslo popisné 12), aby mu s tím jezdil jako prase po polňačkách.
    RSZ
    RSZ --- ---
    PES: za čas budou, protože jízda EV nebude nic zvláštního..
    PES
    PES --- ---
    FEDAJKIN: a jako v případě "car sharingu" budou tyhle excesy jako jiné? anebo nebudou a všichni budou jezdit sluníčkově a bez nehod?
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    PES: Důvodem k tomuto rozhodnutí měly být podle vyjádření autopůjčovny extrémní výdaje týkající se oprav elektromobilů. Generální ředitel společnosti Stephen Scherr již v minulém roce uvedl, že náklady na jejich opravy byly přibližně dvakrát vyšší v porovnání se srovnatelnými vozy poháněnými spalovacím motorem.

    Na vině by přitom neměly být přímo technické závady na vozidlech, ale fakt, že zákazníci autopůjčovny rádi testovali jejich schopnosti. Mnozí pak přecenili schopnosti vlastní, což vedlo ke kolizím a poškozením vozidel. Hertz se podle vyjádření Scherra dokonce snažil omezit točivý moment a rychlost vozů, případně je nabízet jen zkušeným řidičům.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    Concerning!
    AVATAR
    AVATAR --- ---
    PALEONTOLOG: "nikoho nezajima, co pise ceo na twitter, nema to zadny dopad na prodeje. Whatabout porshe ceo?"
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    PES: lovebrand
    PES
    PES --- ---
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    ALCATOR: presne tak. Konkurence snizila cenu a i tak se tem sluzbam kde jsou ridici ukrajinci a syrani neznajici prahu dari lip nez treba drazsimu liftagu coz je taxisluzba s profi ridicema. Coz ti napovi, ze 90% resi cenu a ne kvalitu a proto budou sdileny tesly (a jiny auta) za deset let rozsirenejsi nez aby si kazdej par koupi auto za mic-dva. Zvlast ve mestech, kde je dobry mhd..jsou tam drahy byty atp.
    ALCATOR
    ALCATOR --- ---
    KOUDY: Ano, DOTOVANÉ WayMo tě odveze. Protože investoři do toho dali miliardy a naději, že zrovna ta jejich služba bude vítězná.
    To samé dělají "AI bros", když dneska všem dávají zadarmo nebo za směšně nízké poplatky možnost nechat si od AI vygenerovat obrázky, písničky, videa, nebo analyzovat cokoliv. Ale tohle honeymoon období skončí úplně stejně, jako skončilo u Boltu, Uberu atd. Pamatuješ? Ze začátku Uber a spol. platili taxikářům královsky, aby je nalákali. A pak to přišlo -- přesně jak jsem nakreslil: Odměna za kilometr/jízdu šla dolů, poplatky, které si účtuje aplikace za každou jízdu šly nahoru, konkurence narostla, zákazníci se stali agresivnějšími... Takže si tihle taxikáři hledají přivýdělky typu "Přivezu matroš" nebo, v horším případě, "prozradím adresu a jméno sexy zákaznice, co jezdí sama"...
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    Pred deseti lety zadna drivalia ani rekola neexistovaly a booster poprvy pristal na plosine. Dneska te waymo odveze v pulce ctvrti tri americkejch mest kan potrebujes
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    ALCATOR: furt na to nahlizis dnesni optikou a ne tim co bude za 10 let a jak budou pristupovat k autum lidi kterym je dnes 15. To ze nekdo dneska necha rekolo na chodniku neznamena ze ta sluzba stoji zahovno.
    ALCATOR
    ALCATOR --- ---
    KOUDY:

    Takže jen slepě papouškuješ buď marketingové plky údajných vizionářů, nebo nikým nerevidované úvahy rádoby odborníků. Chápu to správně?

    "Pan Knie", kterého cituješ, byl přesvědčený, že budeš mít "jedinou aplikaci", která vyhledá nejlepší možné spojení. Realita je samozřejmě taková, že každá platforma, každá taxislužba atd., má svou vlastní aplikaci.

    Mezitím samozřejmě ty koloběžkové služby - jakási demoverze na tvůj sen o sdílených elektro autech - sere lidi natolik, že je města začínají omezovat:
    Praha 1 chce zakázat elektrokoloběžky v centru města - Seznam Zprávy
    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-zivot-v-cesku-praha-1-chce-zakazat-elektrokolobezky-v-centru-mesta-273871

    „Denně se na území Prahy 1 potýkáme s neukázněným parkováním elektrokoloběžek, ohrožováním chodců a nelegální jízdou po chodnících. Situace je neúnosná, a proto je na čase říci dost. Jsme připraveni hájit veřejný prostor a bezpečnost našich obyvatel,“ uvedl k tomu Ryvola.
    RSZ
    RSZ --- ---
    XCHAOS: tohle nebude fungovat do té doby, dokud nebude i silniční (it) infrastruktura, a já doufám že nebude, protože to by udělalo s osobní mobilitou to samé, co ETCS s dráhou. Vyloučí to z dopravy každého, kdo nebude mít správnou verzi sw.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam