• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk
    PER2
    PER2 --- ---
    KOUDY: LEŽ

    KOUDY
    KOUDY --- ---
    Tesla hlavne Lidar avoidla v dobe, kdy stal asi 15x vic nez ted a ta technologie byla v plenkach a ted uz je samozrejme tezky dostat do 5-10 let starejch aut ktery davno jezdej na silnici nejakej novej radar.
    DOKIS
    DOKIS --- ---
    PES: Jeste jsem kdysi nekde videl zduvodneni Tesly, proc pouzivat jenom kamery, ze kdyz mas vic senzoru, tak je problem to vyhodnotit, kdyz kazdy posila jina data. Coz se z principu bude dit dost casto. Takze kdyz zahodi vse krome kamer, tak to bude kus jednodussi. Plus to vyzaduje slozitejsi kalibraci, aby ta data mohla vubec jit rozumne propojit (*). Je mozne, ze jim to vyslo, ze se jim AI stejne sama nauci spolehat jen na kamery a krome nejake te obcasne havarie ve tme/protisvetle/mokru to funguje dostatecne spolehlive, tak proc si nezjednodussit slozity problem a jeste navic usetrit.

    Plus tam asi bude jeste jeden duvod: neustale tvrdi, ze jejich hlavni vyhoda je to obrovske mnozstvi dat, ktere jejich auta uz nasbirala a ktere muzou pouzivat pro uceni a simulaci. To podle me plati hlavne pro kamery.

    * https://www.forbes.com/sites/bradtempleton/2022/10/31/former-head-of-tesla-ai-explains-why-theyve-removed-sensors-others-differ/
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    PER2: Napadlo mě neslo by tím létajícím autem letět rovnou na Mars?
    TRANCEWARP
    TRANCEWARP --- ---
    SMI: elmo byl nacistickej fetak urcite mnohem driv, nez se to zacalo obecne vedet, takze je to vrchol trapnosti mit tu samolepku s tim ...before he went crazy...
    chtel sem nakou prudnou do elona, ale zadnou vtipnou sem nenasel... navic uz 2019 bylo jasny, ze je magor
    samolepek mam na aute hodne a drzim nejakej standart, takze holt neprosly vyberem ))
    TRANCEWARP
    TRANCEWARP --- ---
    PER2: no jsem rad, ze ten radar jeste mam ;)
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    Sam Scamman :))

    PER2
    PER2 --- ---
    SMI
    SMI --- ---
    TRANCEWARP: tak to gratulki. a mas na tom tu nalepku "koupil jsem to predtim, nez se stal z melouna nacisticky fetak" nebo?
    PER2
    PER2 --- ---
    TRANCEWARP: hele mne je vcelku jedno kde je a kde neni ... point diskuse byl forward facing radar pro autopilota, kterej oficialne podle tesly v novejch modelech neni od roku 2022, protoze tesla vision uber alles
    TRANCEWARP
    TRANCEWARP --- ---
    PER2: ve trojkach ale neni

    The cabin radar (officially called “Occupant Detection Radar”) is a new Tesla feature that started appearing in late 2023 and 2024, but only in some Model S, Model X, and possibly newer Model Y builds — not yet in the Model 3 line.
    TRANCEWARP
    TRANCEWARP --- ---
    PER2: v sedadlech jsou cidla
    vim to, protoze to moje nefunguje
    PER2
    PER2 --- ---
    DZODZO: let me help you

    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ultrazvukovy senzor ale nie je radar
    PER2
    PER2 --- ---
    DZODZO: by si kuci meli updatovat ofiko stranky (radar urcite maji uvnitr kabiny na cekovani obsazenosti sedacek)

    DZODZO
    DZODZO --- ---
    E2E4: lidar tiez nefunguje v hmle a silnom dazdi, tesly s a x s hw4 radar maju, u 3 a y neni kvoli cost cutting, ale mozno ho tam vratia jak budu dvihat cenu aut
    PER2
    PER2 --- ---
    plovouci cybertruck, plne autonomni samoriditelna auta, letajici roadster2, uplne se tesim, co prinese budoucnost dal.... genius!
    E2E4
    E2E4 --- ---
    PES: tak on argumentoval že když bude vidění dobré, radary jen přidaji šum a taky že se tim to zpracování obrazu naučí čistě, bez "zkratky" s lidarem.. a tím pádem bude mít nejlepší zpracování obrazu na světe i pro roboty..

    no jaksi, kdy končí víra ve vlastní vizi, u Elona asi nikdy?

    přitom samotný obraz má zjevný problém - tma a objekty v dálce, mlha, hustý déšť, oslnění sluncem.. to že lidi nějak řídí jen podle zraku i ve špatných podmínkách znamená že v těch špatných podmínkách víc bourají..
    PES
    PES --- ---
    E2E4: tuhle obscesi EM také nechápu, čím více a přesnějších informací (dokonce ve 3D) o okolí autonomní vozidlo má, tím lépe se může rozhodovat, no ne?
    Spoléhat čistě na kamery, tedy vizuální vjem, které lze snadno zmást a podléhají vlivům prostředí obdobně jako lidé (a jejich zrak), to je snad nějaký fetiš v prošlapávání slepých uliček...
    E2E4
    E2E4 --- ---
    SMI: jsem si musel ověřit, zda je to pravda nebo humor.

    PER2: nevypadá trochu zfetovane?

    a mezitim jsem se koukl jak daleko jsou tradiční automobilky

    DRIVE PILOT Automated Driving | Mercedes-Benz USA
    https://www.mbusa.com/en/owners/manuals/drive-pilot

    https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0453593EN/smart-safe-symbiotic:-bmw-group-is-the-first-car-manufacturer-in-germany-to-receive-international-approval-for-innovative-assistance-systems-in-accordance-with-the-new-dcas-regulation?language=en

    nebo nějaký inovátoři.. kromě waymo, třeba tohle jsem vůbec neznal

    WeRide - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/WeRide

    a všichni úspěšní používaji lidar a další senzory, což usnadňuje formální schválení, je to nějaká reduneance - a elonova teze že lidi ridi jen podle zraku je sice pravdivá, akorát pomiji, že za špatných světelných podmínek typu silný déšť, sněžení, mlha are taky lidi dost bourají..

    tak nějak mám pocit, že Elonovi ujíždí vlak a tak halucinuje jak LLM o létajících autech..
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam