• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk
    SATAI
    SATAI --- ---
    SEJDA: to první asi má být GW
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    SEJDA: btw. loni produkovaly jaderne elektrarny v prumeru 300 MW, pokud bude mit jeden Starlink 2.0 10 kW .. a bude jich 30 000, vyprodukuji spolu 300 MW ;)
    to je 8 % svetove produkce elektriny, az se postavi vsechny konstelace vsech operatoru (2 USA, 2 CINA, 1 Rusko, 1-2 Indie, 1-2 Evropa+) budeme mozna nekde u 1/3 proukce veskere pozemske elektriny na orbite.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    Elon Musk je prvním člověkem s majetkem přes 600 miliard dolarů - CzechCrunch
    https://cc.cz/z-riskantniho-snu-na-obezne-draze-je-stroj-na-penize-musk-prekonal-hranici-za-kterou-se-jeste-nikdo-nedostal/

    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    ALMAD:

    1) my se ale nebavíme o "komplet automatický automobilce" my se bavíme o humanoidních robotech
    2) Všude kde mají továrny maj problém s odborama?
    3) "jihokorejci říkali" - alespoň JEDEN zdroj by byl dost fér

    (vynechám bod 1) - před 10 lety chtěli použít humanoidní roboty komplet místo lídí

    to by mohl být zajímavý sitcom :D
    ALMAD
    ALMAD --- ---
    ADAMIRA: Pokud vim tak jihokorejci rikali to ze jediny co jim brani postavit komplet automatickou automobilku jsou odbory uz tak dekadu zpatky…
    PER2
    PER2 --- ---
    “He behaved like a total maniac,” Sam Harris on Elon & Big Tech’s turn towards Trump
    https://youtu.be/gDrw_E_IMTA
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    RSZ: u noveho fosilu ten smrad odpada? aj to postavanie v mraze na pumpe? niet nad ten pocit, ked idem rano do obchodu po rohliky a sused tam ma nastartovanu dieselovu dodavku, od ktorej je ten studeny motor citit po ulici dobrych 50 metrov :)
    RSZ
    RSZ --- ---
    DZODZO: a neměl si náhodou jako fosil vždycky nejakej krám? Měl, žejo?
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    SADY: záleží v jaký fázi vlhkýho techbro snu jsi

    1. fáze: věří že humanoidní roboti nahradí jenom "zbytkový práce", tzn. to co ty ramena dělat nemůžou/nevyplatí se - tam je nějaká +/- logika, dejme tomu, ale je to bud hodně daleko nebo spíš nikde

    2. fáze: humanoidní roboti nahradí i ty robotický ramena, vlhkej sen, někde v realitě Warhammeru 40000 a muskovi krabičky s ketaminem
    SADY
    SADY --- ---
    rad bych opet pripomel, ze v automobilkach zadnej humanoidni robot pracovat nejspis nebude (minimalne zpocatku)... ruzna ramena, kladiva a jine snadneji a presneji zamerene nastroje postaci
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    DZODZO: To počítáš špatně
    - kalkuluješ s tím že humanoidní robot nahradí 1 zaměstnance, což je špatně, robot ti, pokud budu málo štědrej, nahradí zaměstnance minimálně 2 (pokud do rovnice započítám i reálnýho člověka pro údrržbu kterej může mít na starost třeba 20 robotů), protože denně může oddělat klidně 2 směny
    - kalkuluješ pouze s nějakejma celkovejma nákladama na zaměstnance, nepočítáš do toho všemožný svátky, nemoce, dovolený, mateřský/otcovský atp.
    - taky do toho musíš započítat všechny další náklady, jako kafe, hajzlíky a tuny dalších věcí
    - zároveň je nutný počítat s tím že člověk se např. unaví + spousty dalších věcí okolo, ta výkonost tam narozdíl od robota dost osciluje
    - odškrtni taky velký náklady na HR

    v každym případě, robota který je STEJNĚ VÝKONÝ jako člověk se rozhodně vyplatí pořídit už dnes, okamžitě

    A teď se dostáváme k tomu proč to už teď firmy neudělali a odpoveď je, že robot STEJNĚ VÝKONÝ jako člověk prostě NEEXISTUJE.

    Až takový robot bude k dispozici, poznáš to jednoduše, ty firmy po něm skočí jak slepice po flusu a nasadí ho místo lidí - ultimátně, nebavíme se o 4 "nasazených" robotech který stojí někde za výlohou a přendavaj šroubovák z jednoho stolu na druhej aby okolo mohli chodit lidi a říkat si "wow".

    Zapomeň na nějaký výkřiky techbro a ketaminovejch vizionářů, jestli cheš vědět kdy to přijde/přišlo - sleduj https://www.odborykovomb.cz/
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KOUDY: ekonomicky to vychadza tomu BYDu za hubicku

    "Jedná se o 172 centimetrů vysoký model Walker S1 od mladé čínské společnosti UBTech Robotics, jež vznikla teprve v roce 2012. Byl navržen pro práci v průmyslu, takže v BYD kontroluje kvalitu nebo například manipuluje s díly. Jeho cena se podle různých odhadů pohybuje od 50 do 150 tisíc dolarů (zhruba od jednoho do tří milionů korun)."

    ak ma delnik v skodovke 50000 mesacne (maju viac), tak pri robotovi za 3 mega sa investicia vrati za nejakych 5-6 rokov (aj s udrzbou robota), cim budu lacnejsi, tak tym rychlejsie sa investicia vrati, nad tym ziadny kapitalista nebude dlho rozmyslat :)
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    MAWERICK: tesla testuje u sebe uz dva roky ze ;)
    MAWERICK
    MAWERICK --- ---
    Plus je pěkný jak "BMW nasazuje...", "BYD testuje..." a Tesla? Tesla slibuje :)))
    MAWERICK
    MAWERICK --- ---
    KOUDY: Tohle je zajímavý... Čekal h bych že to půjde "druhým směrem". Že se ten prostor a stroje přizpůsobí a ne naopak... Zvlášť u těch automobilek.
    Ale možná že ztráta tou menší efektivitou je levnější než měnit linku/stavbu :)
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    Nyxaci kteri se tu semnou tri mesice zpet hadali ze humanoidni roboti lidi fakt nenahradej, ze optimus nikdy nedojde do mass production a nemam pravdu by si radsi nemeli cist clanek v E15. Museli by se mi zase omlouvat :)))

    Lidští roboti vchází do továren, schopnostmi šokují | e15.cz
    https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/deset-hodin-denne-od-pondeli-do-patku-lidsti-roboti-vchazeji-do-tovaren-schopnostmi-sokuji-1429501

    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PES: vzhladom na to, ze tesla nema fosilny lineup, tak sa nemaju kam "vracat", aj ked osobne teda tomu dopytu po fosilnych automobiloch moc nerozumiem, po prechode na elektriku by som fosil bral maximalne tak na vikendove santenie, na daily driving si fosil uz neviem predstavit, ten hluk, smrad, mrznutie pri pumpe...
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    Nejbohatsi clovek v historii lidstva proste maka furt.

    KOUDY
    KOUDY --- ---
    PES: Chces snad rict ze ty elektricke fordy si nikdo nekupuje? To je ale skandal!
    PES
    PES --- ---
    Další odpisy při vystřízlivění z opojení elektromobility? Kdy bude odepisovat TESLA?

    Ford ukončuje výrobu elektromobilu F-150 Lightning - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/ekonomika/podniky/ford-ukoncuje-vyrobu-rady-elektromobilu-muze-za-to-i-trump.A251216_092212_ekoakcie_iluj
    JANOS
    JANOS --- ---
    SUMAC: asi to opravdu je nadhodnocené, ale darovanému koni... Pomalu to rozprodávám.
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    JANOS: slusny, me dycky zajímalo kolik lidí to má někde pod 50 USD a kolik akcionářů to koupilo až po tom prvním hype. Reálná cena je teď někde kolem 300USD ale slyšel jsem od typka co pro Muska dělal solid state electrolyte RD ale pak se osamostatnil, že pořád moc nevěří že cena nad 100 USD je realne opodstatnena..
    JANOS
    JANOS --- ---
    SUMAC: 66% mam nakoupeno za 13 dolaru. Kupoval jsem 6x. Nejdraz za $280.
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    JANOS: a jaký procento toho co držíš máš na těch 13 dolarech? A pak už si nenakupoval?
    JANOS
    JANOS --- ---
    Já nakoupil po 13 dolarech... :) za hodinu jdu vyzvednout model Y, ať jsou ty prodeje alespoň o 1 vyšší:)
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    Tesla slaví dvacet let od založení. Investorům přinesly akcie zhodnocení 20 tisíc procent | Hospodářské noviny (HN.cz)
    https://investice.hn.cz/c1-67221390-tesla-slavi-dvacet-let-od-zalozeni-investorum-prinesly-akcie-zhodnoceni-20-tisic-procent
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    No ja doufam ze jste kupovali kdyz jsem vam to rikla a Satai proklamoval ze Tesla krachne a Omnihash ze jsem jen truhlar a vim prd o investovani :D

    ALMAD
    ALMAD --- ---
    Nj, holt záleží kdy kterej nyxák nakupoval

    KOUDY
    KOUDY --- ---
    PES: vsak i muska s twitteru kde je jeho xai se to tyka :)
    PES
    PES --- ---
    KOUDY: jsem si zrovna říkal, zda to sem dávat...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam