• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DADOSHEKKSVAŘOVÁNÍ - praxe, rady, tipy, práce, doporučení a vše okolo !
    BOB_GALLOWS
    BOB_GALLOWS --- ---
    KCHARI: Celkově to jsou takový jebky neochotný a předražený, ale tohle ti udělaj. Nech si to nacenit předem u toho strejdy na prodejně (babky vědívaj úplný hovno...). :)
    KCHARI
    KCHARI --- ---
    BOB_GALLOWS: sem myslel, že zrovna Linde jsou v tomhle dost neochotný pokud nejde o jejich lahve. Tak ale očividně myslet znamená hovno vědět. Dík
    BOB_GALLOWS
    BOB_GALLOWS --- ---
    KCHARI: Normálně v Linde, ale jen pro lahve mladší 40ti let. A něco to stojí a není to na počkání. A jsou drahý oproti svářečskejm potřebám, máš lepší si jednou nechat udělat revizi/tlakovku někde v plynárně, nabouchaj ti to a pak už zas plnit vesele jinde. :)
    KCHARI
    KCHARI --- ---
    Nevíte kde v Praze/střední Čechy udělají revizi na lahve kyslík/acetylen a rovnou i naplní?
    TROJKA
    TROJKA --- ---
    Memoriál Hynka Vacka, vzpomínka nás , co jsme ho znali. .

    ADIK
    ADIK --- ---
    Ahoj, nasel by se tady nekdo kdo by mi udelal par hodinovy uvod (placeny) vcetne praxe do svareni TIGem? Varim celkem obstojne COckem a elektrodou, ale tohle je trochu jine a rad bych kdyby me nekdo nazorne ukazal zaklady nez abych se trapil metodou pokus omyl.
    Pripadne i tip na nejaky kurz, ale vsechno co jsem nasel je nekolika denni az nekolika tydenni na coz nemam cas. Jsem rychle ucenlivej :) takze myslim, ze par hodin, max den mi staci, trenovat uz budu sam.:)
    CUKI
    CUKI --- ---
    PISTA1: Jo to jsem si všiml právě u tebe na fotce že máš zelenou i černou :-)

    Dvě ale nechci, mám dvě na kabel a chci k tomu jednu aku.

    Hlavně při tom sváření je to děsnej vopruz jak se to všechno do sebe motá. A COčko je v tomhle ještě horší než invertor. Navíc eurokonektor nebudeš kvůli rozmotání odpojovat...
    PISTA1
    PISTA1 --- ---
    GANDALFSEDY: Přesně ve chvíli kdy se štětiny nelámou ale začínají vypadávat, jde kartáč do šrotu a nasazuju novej.
    Určitě to chce flexu s regulací, nebo nějakou co točí míň.
    CUKI
    CUKI --- ---
    HARVIE: Já to použiju párkrát na autě občas na střeše (přiznám se řežu to flexou). Jinak mi to k ničemu není. Spíš řeším s čím se lépe manevruje

    Nástavec na vrtačku k stříhání plechu, oboustranný EXTOL PREMIUM | HobyNaradi.cz
    https://www.hobynaradi.cz/nastavec-na-vrtacku-k-strihani-plechu-oboustranny/
    nebo lídl na šnůře: https://www.lidl.cz/p/parkside-prostrihovac-plechu-pmk-550-b1/p100348100?mktc=shopping
    či bez ní:
    PARKSIDE Aku prostřihovač plechu PMKA 20-Li A1 – bez a…
    https://www.lidl.cz/p/parkside-aku-prostrihovac-plechu-pmka-20-li-a1-bez-akumulatoru-a-nabijecky/p100350685
    tam zase může překážet accu... Navíc není moc dobře hodocená.


    HARVIE: No kvůli tomu přemýšlím taky o té zelené accu flexe, protože má řiditelné otáčky a oželím bezkartáčovou performance.
    GANDALFSEDY
    GANDALFSEDY --- ---
    HARVIE: jj sou super, at si oblecu co chcu skoncim.vzdycky jak jezek ...ty bronzovy sou jeste horsi nez ocelovy ... a myslim. ze trik, trochu, je v tom nesnazit se to sjet uplne ...ze zacatku to moc nelita
    HARVIE
    HARVIE --- ---
    PARKSIDE Plazmová řezačka PPS 40 B2 | Lidl.cz
    https://www.lidl.cz/p/parkside-plazmova-rezacka-pps-40-b2/p100317411
    HARVIE
    HARVIE --- ---
    CUKI: no jenom bacha... kartace na flexu jsou bestie. drz to pevne. neni to perfektne vyvazeny, takze to dost hazi. a mej minimalne brejle, idealne stit a kozenou zasteru strili to z toho jak jehly.

    zajimava alternativa k nuzkam/flexe muze bejt plazmova rezacka :-)
    CUKI
    CUKI --- ---
    HARVIE: No v každém případě je pro mě objevné toto: https://www.hobynaradi.cz/nastavec-na-vrtacku-k-strihani-plechu-oboustranny/

    přemýšlím o nějakých nůžkách na plech ideálně bez kabelu a tohle ve spojením s akučkou se dokáže dostat do mnohem menších prostor a stříhat menší poloměry...

    Koukal jsem po té accu z lídlu a nebyla moc silná (možná s větší baterkou by to bylo lepší)

    A taky mě zaujal ten ocelový krartáč na flexu. mám jen na vrtačku a nevím jestli je to strojem a nebo kvalitou drátků a je to nebe a dudy.
    HARVIE
    HARVIE --- ---
    CUKI: Asi tam nebude pro tebe nic novýho, ale ChrisFix má na tohle téma fajn video:

    How to PROPERLY Repair a Rust Hole in your Car or Truck (DIY for Beginners)
    https://www.youtube.com/watch?v=C0M5tUQSaps
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOB_GALLOWS: Jen zatím zkušebně mám na víc haubnu po bouračce, jiné plechy nemám. Tak jsem ji trochu rozřezal a zkouším na tupo zase vrátit zpátky. Je to fakt jen zkušební plech než se pustím do auta.

    De facto všechno asi na tupo. Jediná výjimka je že pod plech kde je vyražen VIN hodím ještě jeden, přesně jak píšeš navrtat a provařit. A vzniklí meziprostor něčím zatřu a doufám že to pár let vydrží. Protože ten VIN tam je fakt na čestný slovo. Ale přerážet se mi to nechce.
    BOB_GALLOWS
    BOB_GALLOWS --- ---
    CUKI: Počkat, takže svařuješ na tupo dva plechy položený vedle sebe (asi na kastli auta). Neboduješ průvarově dva plechy přes sebe...
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOB_GALLOWS: Zatím jsem vzal haubnu po bouračce, vyříznul v tom čtverec a teď ho vařím zpátky. Estetika mě vůbec netrápí, ale nechci aby to vypadalo jako měsíční krajina.
    Svářím zatím jen na tupo takže předvrat asi nepřipadá v úvahu a nebo nechápu co tím myslíš. Většinou mě lidi varovali že plechy přes sebe je děsná prasárna a brzy to budu dělat znovu. Jedu zatím jen vodorovně shora a učím se posouvat housenku dopředu (to je dost nezvyk s MMA). Co je PA netuším. Ale zatím se to učím.

    Nic moc jiného s tím asi vařit nebudu. Ale rád bych se v tom zdokonalil. A čas tomu hodlám nějaký obětovat.
    BOB_GALLOWS
    BOB_GALLOWS --- ---
    CUKI: Začínáš docela složitými věcmi :) Průvarové bodování plechů (pokud to je teda to, co popisuješ) je docela oříšek i pro zkušené.

    Principem / cílem je v prvním plechu propálit díru a hned ji zaplnit taveninou (svarovou lázní). A přitom nepropálit plech druhý. Z toho plyne, že se to používá pro přibodování tenčích plechů k tlustší konstrukci. A stejnak je podle mě lepší předvrtat, pokud se řeší estetika, nevneseš tam tolik tepla a plech se míň kroutí.

    Průvarově bodovat dva plechy třeba 1,2mm chce fakt skill (i zkušenej svářeč to x-krát propálí durch, já bych si na to troufnul jen vodorovně shora v PA) a obecně je lepší bodovací svářečka, pokud lze svařenec nějak chytit do ruky a manipulovat s ním.
    CUKI
    CUKI --- ---
    MAG
    Když boduju tenké plechy 0,8-1,2mm drátem 0,8, jak velký proud a napětí použít? Chápu dobře, že když boduji, tak nastavuji větší proudy než když na stejném materiálu jedu souvisle housenku?

    Teď jsem třeba jen 1mm plech na 60-65A (napětí automatika) a bodování mi tedy moc nešlo, slabej průvar většinou vždy jen jeden plech a druhej povrchový nic a hodně kostrbatej spoj. Když se snažím dokážu ujet kus (několik cm v celku), ale je to vysoký a při broušení zbytečně oslabuju to okolí.
    KCHARI
    KCHARI --- ---
    Taky bych se trochu vetřel do diskuze :) trubičkovýho drátu jsem vyvařil už pár desítek kil a jsou v něm dost rozdíly. Tipuju, že budeš mít nějakou čínskou srágoru (typicky drát beze jména nebo sračky typu Magg). Kup si třeba drát od Bohler nebo od Esab Coreshield (ten seženeš asi snáz) a půjde to hned lépe. Bordel to sice dělá i tak docela dost, ale bude to nebe a dudy. A ještě si pořeš rýhovanou kladku. To je taky dost zásadní rozdíl při svařování s trubičkovým drátem. Jinak na montáže a ven je tenhle drát nepřekonatelný
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam