• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CUKIEkologické, nízkonákladové a nízkorozpočtové stavby (max do milionu Kč)
    CUKI
    CUKI --- ---
    RAHANUR: Tak to asi moc pasivní nebude :-D a nebo jsi z nějaké chladnější lokality. Tady není 22°C ani v noci takže i když k tomu mám díky vnitřní izolaci větší možnosti tak těch 22°C neudělám, bez zemního registru nebo jiného aditivního způsobu chlazení.

    Z mé zkušenosti je v těchto dnech akumulační hodnota nevýhoda, protože noc je tak krátká, že takovou masu hmoty prostě nevychladíš. Mám přes 20°C i ve sklepě a ten je chlazen zemí.
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    RAHANUR: podle mého je dobrá tak akorát do historických domů, kde ti nedovolí kvůli fasádě izolace z venku. Navíc řešit parozábrany a podobné věci u většiny izolací za to nestojí.
    RAHANUR
    RAHANUR --- ---
    v těchhle hicech otvíráme v noci balkonové dveře, dům se nachladí, ráno zavřeme a je tu příjemně, proto mi není jasná ta výhoda izolace uvnitř
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    CUKI: pokud neme dum dost akumulaci nebude problem jen par tropickych noci,ale spousta teplich letnich dnu,podobne jako rychle vychladavani v zime.
    MAR_TINA
    MAR_TINA --- ---
    CUKI: ocelová pažnice má dole hrot, který proniká do země. Ve spodních 1-2 m délky má navrtané otvory, voda proniká jimi.

    Dopřesnění - je to vhodné do štěrků a štěrkopísků, které se hodně špatně vrtají a kopat v tom pro velkou vydatnost vody taky nelze.
    RAHANUR
    RAHANUR --- ---
    no jestli můžu říct zkušenosti s akumulací, dnes venku 27, uvnitř 22
    těch 22 je tu v podstatě celoročně není to jen pro cyklisty, ale ráda bych to využila i na semínáře. Ta izolace zevnitř mě zaujala, ale to jsem právě nechtěla, nedovedu si představit jak to funguje.
    díky za názory
    CUKI
    CUKI --- ---
    MATT: To je dobrá připomínka, ale pokud se jedná o sezónní cyklisty. Tedy spíš jaro a podzim, tak ta akumulace má nespornou výhodu. Problém budou tropické noci v létě, kdy je akumulace velmi na škodu, a cca 3-4 měsíce od prosince do března, kdy je potřeba topit. Ta nevýhoda akumulace se z těchto měsíců projeví spíše v těch větších zimách, které trvají tak 20-30 dní v roce.
    MATT
    MATT --- ---
    RAHANUR: ted si nejsem jistej, ale nejsou vapenopiskovy cihly dobrý spíš pro celoročně obývaný objekty? pokud tu druhou budovu chcete využívat jen nárazově, tak bych volil nějaký materiál, co se naopak rychle prohřeje a akumuluje minimálně.
    CUKI
    CUKI --- ---
    RAHANUR:Z VPC se zdí dobře má výbornou akumulaci, ale bude to těžká stavba, tedy další peníze na vrch za izolaci z pěnoskla nebo XPS, protože není možné (ani vhodné) stavbu zaizolovat zevnitř. Když nepočítám cenu za materiál na zdi (VPC nejsou zrovna za hubičku) tak je daslší nutná opatření zvýší celkovou cenu min o dalších 25%
    RAHANUR
    RAHANUR --- ---
    trochu jsem koketovala s dřevostavbou, ale máme zkušenosti s vápenopískovou tak asi zůstaneme u ní. Přece jen ta akumulace je tu fakt výborná
    RAHANUR
    RAHANUR --- ---
    cuki , dostavujeme pasivní dům, tedy ted už jen konečně přistavujeme zádveří, které bylo v projektu a furt nějak není hotové( mimo tepelnou obálku budovy) tak asi nějak tuším. Docela se mi líbí manželova vize, kterou někde okouknul na kolech, že schody budu zvenčí a bude tam pochozí pavlač nebo jak bych to nazvala.
    CUKI
    CUKI --- ---
    RAHANUR: Těch 5 metrů není problém Klidně bych dělal i víc, spíš patro obecně přijde samo na trochu víc. Jinak podlahu v patře určitě řeš sbíjenýma vazníkama. Podle těch vnitřních rozměrů (80m2 užitné plochy) tě jen materiál vyjde odhadem na 600-800k, aby jsi se dostala tak do 1,5kW statickejch TZ V nějaké průměrné oblasti.
    RAHANUR
    RAHANUR --- ---
    obyvákokuchny je tu 5,2 x 8 tedy tady co bydlíme. Asi by mi stačilo i něco podobného. To je jen pracovní název, ale měl by to být relativně malý, ted spíš úzký dům.
    DARAIT
    DARAIT --- ---
    RAHANUR: rekl bych, ze bude trochu orisek konstrukce - pokud chcete mit dole mistnost bez sloupu/pricek. Co sem cetl, tak je idealni sire tak do 5m, pak uz se musi resit spesl nosnikama a to vyjde draho..
    RAHANUR
    RAHANUR --- ---
    chtěla jsem se zeptat, rádi bychom postavili na pozemku něco jako tělocvičnu, zasedačku, nahoře 4 pokoje třeba k pronájmu pro kolisty. Už tu stojí jeden dům a tohle bych ráda pojala jako nízkonákladové, přitom s malou spotřebou. Budu ráda za rady a tipy. Stávající dům je z vápenopískové cihly.
    Napadlo mě, že by se okna daly koupit nová, ty co někdo špatně změřil. Prosím udělal jste to takhle někdo? Tuším jsem to četla tady a od té doby mi to vrtá hlavou :)
    CUKI
    CUKI --- ---
    MAR_TINA: aha takže něco na způsob toho prvního videa z Afriky? Jak se "vyčistí ten zbytek?
    MAR_TINA
    MAR_TINA --- ---
    CUKI: dělávalo se to fakt pomocí velké palice a dvou střídajících se chlapů
    na vrtanou musíš to jádro zavrtat
    CUKI
    CUKI --- ---
    MAR_TINA: hmm tohle mam "uloženo" pod pojmem vrtaná. Na tohle potřebuješ těžkou techniku. První metr a pul cca bych dělal ze skruží tak jako tak aby technika i odchozí roura byla v nezámrzce.
    MAR_TINA
    MAR_TINA --- ---
    CUKI: je to poddruh kopané. Na místo studny se narazí ocelová pažnice a zatloukáním se noří do země až na úroveň zvodnění. První 1 - 2,0 m hloubky se dělává klasická kopaná v betonové skruži o průměru 1000 m a zbytek se zarazí trubka (60-120 mm), voda v ní nastoupá nad úroveň sníženého terénu.
    Používá se v pískách a štěrkopískách, s vysokou propustností, s hladinou vody blízko terénu, při nízkých požadavcích na vydatnost a objem vody ve studni.
    CUKI
    CUKI --- ---
    MAR_TINA: kopaná zatloukaná studna? co to je? Jak se liší od klasický kopaný se skružema?
    MAR_TINA
    MAR_TINA --- ---
    MATT: já vrtám max do 1,5m, kurevsky mě bolí rameno a předloktí z neustálého pohybu jedním směrem
    MATT
    MATT --- ---
    MAR_TINA: jasny, ale zjistis jestli tam je.. ale myslim, ze o moc hloubs nez je na fotce s tim stejne nezavrtas..
    MAR_TINA
    MAR_TINA --- ---
    MATT: takže víš, že tím vrt na vodu neuděláš, co :)

    nejlevněji snad vychází kopaná zatloukaná studna, ale není vhodná všude
    MATT
    MATT --- ---
    MAR_TINA: ja vim, ten na fotce jsem ja na skolnim experimentalnim povodi ;)
    MAR_TINA
    MAR_TINA --- ---
    MATT: to první je ruční vrtná souprava na odběr vzorků půdy. Vrtá se s ní relativně dobře, krom štěrků a skalního masivu. Ale průměr díry je cca 8-10 cm, to nestačí na nic.
    CUKI
    CUKI --- ---
    MATT: to vypadá jak z jizerek, ale tam by to ručně určitě nešlo (žula).
    Tohle je ale hodně tenká díra. to půjde mnohem snadněji
    MATT
    MATT --- ---
    CUKI: jojo nekde se da vrtat i rucne (viz prvni fotka), nebo existujou prirucni sbijecky, jednu jsem mel pujcenou z vodnich zdroju (na druhy fotce ma na rameni)



    CUKI
    CUKI --- ---
    MATT: to je jasný tady v Rudný jsem na skále po deseti cm, takže sice bych s timhle nic nezmohl, ale zase tu není takovej problém že to bude nepitný. Mě jde o to že zaplatíš majlant a pak zjistíš že je to nepoužitelný. Tady sestrojim za par tisíc stroj kterym vyzkoušim co tam je a v jaký hloubce. Pokud oslovim firmu tak málokterá má něco co se dostane mimo auto a za druhé musim zaplatit spoustu zbytečnejch hovadin okolo pro úřady. Koukal jsem 20cm vrt vyvrtat stálo 10m asi 6k ale ty věci okolo vyšly na dalších 10k za papíry. a litr za metr pažení.

    Tady dám 2KG 150mm 5m za 1200Kč celkem a trochu štěrku na obsypání...
    MATT
    MATT --- ---
    CUKI: nejsem vrtak, abych mel zkusenosti, ale vim, ze na chate (mezi strasecim a rakovnikem) mam problem kopat uz i pul metru pod zemi a to tam skala neni.

    zkus se zeptat tady [ GEOLOGŮV STÁNEK VĚDY aneb vše o kamenech, horninách a přírodě :-]]]]]]]]] ]
    CUKI
    CUKI --- ---
    MATT: do skály se nedostaneš ale pokud znáš okolí (vis mapa co jsi mi posílal) a víš že tam skála není?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam