• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CUKIEkologické, nízkonákladové a nízkorozpočtové stavby (max do milionu Kč)
    Toto téma je pro všechny, co hledají alternativu k předraženým katalogovým šikmostřechům, které nedokáží splnit ani běžné požadavky na ekologickou výstavbu.

    Cena bydlení není pouze kupní cenou, je potřeba započítat i provozní náklady!

    Pro všechny, co právě staví, nebo se chystají stavět své nové bydlení, ale i pro ty kteří už bydlí a mají zkušenosti z provozem a chtějí se o ně s ostatními podělit..

    V této diskusi by se měli řešit hlavně praktické konkrétní problémy se stavbou, nebo při projektovaní domu. Jaké materiály a jak  použít, kde je sehnat, jak vyřešit konkrétní problematické detaily k-cí, na co si dát pozor.
    Stejně tak by zde měl být prostor pro věci které se stavbou přímo souvisí, zákony, problémy s úřady, zajištění elektrické energie a pitné či užitkové vody pro domácnost, fotovoltaika a ostrovní systémy, solárrní kolektory, Rekuperace a VZT, způsoby vytápění a ohřevu TUV, Jímky a ČOVky
    rozbalit záhlaví
    CUKI
    CUKI --- ---
    ZATAMOKO: ta edice dřív nebyla ale asi moc smysl nemá, beton je beton a dělá se s tím dobře. Stejně musíš zalévat zámky.
    ZATAMOKO
    ZATAMOKO --- ---
    RAHANUR: kamarád má patrový dům ze skořepin s vnější EPS izolací. Tušim, že má práve to Neico.
    Kupoval "edici" pro spojování lepidlem a ne pro klasiku 1cm maltu. Hodně si to pochvaloval.
    CUKI
    CUKI --- ---
    RAHANUR: mě by zajímala právě ta pata zdi, těch adekvátních řešení takové síle izolace v podlaze moc neznám... Třeba už je něco nového.
    CUKI
    CUKI --- ---
    RAHANUR: jj i vnější a i tak tě to vyjde na třetinu těch VPC. Není jen Best, já mám třeba Neico, pak je Jihotvar, za Hradcem se dělá něco Tresk,...
    CUKI
    CUKI --- ---
    LINKOS: To je výhoda té akumulace ne? :-D V létě mi to neva protože mám otevřené okno kterým to srovnám z okolím a v zimě mi to taky něco přidá i když ne tolik co při izolaci z venku. Ale zase se líp řeší otopná soustava a to je u mě obrovský plus.
    Všechno má své plusy a mínusy, důležité je aby jsi při konkrétní realizaci využil plusy dané k-ce.

    Bohužel to tak často není. Například dřevostavby v čechách jsou skoro z 80% stavěny výhradně na desce z pravidla má těžkou krytinu a pak tu stavbu nakonec stejně obalej do EPS a nahoděj ohyzdnou omítkou...

    Kdybych stavěl zděnej patrák, použiju vnější izolaci, spodní šár založim na perinsulu a otopnou soustavu řeším drážkama v obvodových zdech jak prsknu topný kabel (pokud by nešla udělat podlahovka).
    RAHANUR
    RAHANUR --- ---
    cuki prosím ty best skořepiny jsou vhodné i s venkovním zateplením. Asi bych si to mohla načíst, ale myslím, že ty to víš z hlavy tak snad neva, že se ptám.
    RAHANUR
    RAHANUR --- ---
    ve stropě jsou steico profily a foukaná minerální izolace 36cm. Ted je ve střeše na těch steico profilech narovnaný i všechen zbylý polystyren, no tam se neztratí.pod nosnou zdí je právě isokimmstein a je to nějaký normální už si to nepamatuju, prostě vhodný na podlahy a pak vhodný na fasády. na té fasádě je 1x1m lepený. Šlo to velmi rychle, zdi jsou absolutně rovné.
    CUKI
    CUKI --- ---
    RAHANUR: To jsem našel i prve ale nenašel jsem u toho lambdu. Izolace podlahy je mi jasná i když 45cm? Kolik máte ve stropě/střeše? Metr? To je slušná izolace. Ten EPS je i pod tou nosnou zdí? Co to je za EPS?
    CUKI
    CUKI --- ---
    LINKOS: BST má mí daleko lepší než EPS, Rosný pod je v izolaci (ostatně stejně jako u vnějšího zateplení).

    Není beton jako beton :-D
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    CUKI: asi dalsi problem bude v tom,ze beton se rad rozpaluje a hreje i v noci,nez vychladne
    ZATAMOKO
    ZATAMOKO --- ---
    LINKOS: mrkni na http://www.best.info/nas-sortiment/zdici-system-best-unika/doporuceni-pro-realizace/, tam máš konstrukční detaily.
    Na tzb-info jsem pročet snad všechna vlákna kolem konstrukcí a tam ti, co mají se skořepinami zkušenosti píšou, že tím "protlačíš" kouř z cíga :)
    RAHANUR
    RAHANUR --- ---
    cuki Iso kimmstein je cihla z kalksandsteinu, je to jejich základová cihla http://kalksandstein.cz/index.php?page=katalog-vyrobku-detail&id=68 zvenčí na základové desce je xps, zevnitř dole je betonová základová deska, na ní 45cm polystyrenu, vše zatěsněné a na tom 5cm betonu. Je to dle projektu a přijde mi , že to funguje velmi dobře. Na tom máme v přízemí dlažbu, kupodivu není studená a snadno se udržuje.

    U Tebe možná ty extrémy na skále?
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    CUKI: beton je extremne porezni? Tak proc se z nej delaji prehrady? Pokud mas kerabeton,tak mozna,ale klasicky? V tom se asi s tebou neschodnu,podle meho nazoru bude na betonu kondenzovat vlhkost a izolace navlhat. Ta voda se tam klidne muze stazet delsi dobu nez se to na pohled projevi. Znami napriklad mel v dodavce polystyren bez parozabrany a nakonec mu z toho zacala tect voda,coz samozrejme je vetsi extrem,ale myslim,ze v mensi mire bude k necemu podobnemu dochazet u takove skladby.
    CUKI
    CUKI --- ---
    LINKOS:
    "takhle to je správně a kdo to tak nedělá je blbec" to jsem nikdy netvrdil jen píšu svůj názor. Naštěstí není nikdy (v ničem) jedno správné řešení to by svět stál za prd.
    Zděné příčky jsem neuvažoval, protože zabírají prostor a nic mi nepřinesou. Ale i ty příčky se dají vyřešit. Bez problémů můžou stát i na tom podlahovém EPS a nebo na vrchní desce, pokud neřešíš kročejovku.
    Beton nikde nenavlhá je navíc extrémně porézní. V extrémních případech kondenzuje voda, ale pár měsíců v roce v naprosto nepodstatném množství a za chvíli zase vyschne. Stejně jako v opačném případě. Kondenzátu je tam i v tom nejhorším případě tak málo, že se to na izolaci nepozná.
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    CUKI: problém je asi v tom, že já mám na mysli zděný dům s vnitřníma zděnýma příčkama, kde bude vnitřní izolace dost naprd. Ať kvůli napojení příček, tak kvůli prostupům podlah.
    Patro může být nesmysl u určité velikosti, od určité velikosti je zase nesmysl ho nedělat. To není "takhle to je správně a kdo to tak nedělá je blbec", někdo pokládá sbíjené nosníky za dobrou věc, pro někoho to je nesmyl co ho připraví o smysluplné využití podkroví.
    Toho, že ti bude na betonu kondenzovat vlhkost se evidentně nebojíš (se všemi nedostatky jako že navlhlá izolace méně izoluje až po vznik plísní...).
    CUKI
    CUKI --- ---
    RAHANUR: přiznám se že tuto firmu neznám a u výrobků s názvem ISO, EURO, NANO, ULTRA,.. mám takový tik :-D
    ale jakým způsobem tento materiál řeší ten TM? Má nějakou výrazně lepší lambdu? já našel letmým hledáním jen 0,33 což se s tímto nějak neslučuje... Takže to máš na desce pod kterým máš XPS? Nějak si to neumím představit, sám jsem to prostě vyřešit neuměl tak jsem od vnějšího zateplení opustil.

    RAHANUR: no mě akorát přijde 20 a to tu prostě přiznávám že nemám :-( Většinou se vejdu do těch 24°C ale stačí zapomenout zavřít dveře a je problém...
    Jinak jsem cca necelejch 400m vysoko, ale jsem na skále, takže ty extrémy (letní i zimní) jsou dost znát.



    LINKOS: "před příčkami" co to znamená? V příčkách mám izolaci ale jen kvůli zvuku, jako prvek akustické bariery.

    "prostup podlah" to myslíš patro? Ano to je slabý článek vnitřního zateplení, nicméně řešitelný o poznání lépe než ten v patě domu. Navíc pro RD normálního rozměru je prostě pro mě patro nesmysl.

    Jako vnitřní izolaci Mám neopor, ve stropě Hutnou kamennou vatu ve třech vrstvách, Takže TM závěsu je nejen neznatelný, ale i neměřitelný... Izolace na podlaze je napojena na izolaci v obvodových zdech.

    Dá se udělat i sypaná izolace nebo z vaty viz diskuse kterou jsme kdysi řešili s nickem Fany Fany, který to po té úspěšně realizoval
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    CUKI: Takže izolaci si dělal jak, před příčkami? Chápu, že prostup podlah si neřešil, protože nemáš patro, ale to je taky neštastné místo vnitřních izolací. Co si použil za izolaci, že to zvládá, když z venku máš betonový tvárnice?
    Pokud tedy sklep izoluješ zevnitř, zase tam máš prostup podlah, což mi třeba vysvětlíš jak děláš aby tam nebyl TM.
    RAHANUR
    RAHANUR --- ---
    prosím ty okna je to úplně mimo nebo by se na tom dalo ušetřit? Je mi celkem jedno jestli to okno bude o 10cm větší nebo menší, koupit ho hotové , nové. A prosím ted máme dřevěná trojskla U´=0,5, asi to chce dodržet ta trojskla co? Prosím je to realizovatelné i v plastu, do té zasedačky by mi to až tak nevadilo.
    RAHANUR
    RAHANUR --- ---
    nejsem asi zase tak daleko od tebe, jsem mezi dobříší a příbramí, ale ano jsme o trochu výš než praha
    vnější zastínění je dobré, taky jsme ho měli v plánu, kvůli tomu vezli spec. trám z německa, pak jsme chvilku nedávali pozor a dělníci ho uřízli, protože se jim zdál moc dlouhý.
    v 15 by mi bylo zima, těch 22, 23, 24 je pro mě akorát. Základy máme přes ty isokimmstein, už jsem o nich psala, taky je tam xps do nezámrzné hloubky a funguje to myslím dobře.
    CUKI
    CUKI --- ---
    RAHANUR: Já jsem si řešil okna tak že mám vnější zastínění přesahem, které i v tomto období moc přímého záření dovnitř nepustí

    LINKOS:
    troufám si tvrdit že to není pravda. Díky tomu že majoritní akumulační plochou je podlaha ve které je otopný systém si troufám tvrdit, že jsem neviděl dům který má lepší regulaci vytápění. Přitom ta moje je založená na naprosto jednoduchém principu. Když jsem to takto projektoval tak mě od toho každej odrazoval že je to nesmysl, a dneska se často ti samí lidé na to chodí ptát jak že to vlastně funguje :-D

    TM mám vyřešeny taky naprosto jednoduše, izolace tvoří naprosto souvislou plochu. Nevím na jaký problém TM narážíš, protože jednodušší už to být nemůže. Parozábranu žádnou nemám. Celková bilance vodních par v k-ci mě vychází naprosto v pohodě.
    Naopak u vnější izolace je obrovský problém odizolovat základy. Na XPS ti na to jen tak razítko nikdo nedá (ale jsem přesvědčen že to jde) A zakládat na pěnosklo je neuvěřitelně drahý a přiváží se bůchví odkud...
    Nebo znáš jiné řešení?
    CUKI
    CUKI --- ---
    RAHANUR: Jako že jsem na teplotně vyjimečné oblasti jsem věděl ale 10,5°C? To tady nebylo měsíce. Buď jsi u nějakého potoka nebo si to neumím vysvětlit. Pokud není lokalita tajemstvím kde ten pasiv stojí?

    Pokud tam je 10,5°C tak bych dokázal udržet ve vnitř teplotu po celý den bez problémů pod 15°C.
    Ale před šestou ráno kdy jsem zavíral okna tu bylo venku 23,3°C. Tedy zde by se mi ta obrovská akumulace nehodila. Na druhou stranu mám i tak dostatečnou akumulaci na to abych udržel tu raní teplotu do večera, což je optimální.

    Dělal jsem projekt i na vnější zateplení podobného charakteru a ten se právě přes noc (hlavně kolem letního slunovratu) vychladit tak dobře nedá, nicméně po zbytek roku je to výhodné. V lokalitě kde jsi ty, je to platí evidentně po celý rok.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam