• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CUKIEkologické, nízkonákladové a nízkorozpočtové stavby (max do milionu Kč)
    NYKRUK
    NYKRUK --- ---
    CUKI: nadměrná přeprava se v případě převozu čtyřtunový věci vůbec nevyplatí., Cenově to je ve statisících.
    tady je náhled, co všechno se musí řešit, můžou to dělat jen spešl firmy atd.
    Silniční přeprava nadměrná | Intranscom
    http://www.intranscombrno.cz/silnicni-preprava-nadmerna
    2,55 m šířky je podmínka, tak jak to uvažuješ, se běžně stěhují kontejnery, např.: komarent.cz
    CUKI
    CUKI --- ---
    OGMIOS: Já jsem měl taky pocit, že podvozek z mariny je to nej, ale teď už jsem došel k závěru, že je to zátěž k ničemu. Kola jsou na nic, jelikož manipulace s takovým kolosem je pěkná možná tak na rovné louce, ale většinou ne na místě, kde se může maringotka legálně postavit.

    Stejně to chci postavit na patky, protože chci mít dlouhodobou jistotu roviny. Takže mi z té mariny zůstane vlastně subtilní podvozek, který je dělán na nezaizolovanou maringotku. Budu navíc řešit přesahy. což je zbytečné řešení, na to že to samé obstarají 2 traverzy svařené na dvou třech místech nějakou rozpěrou k sobě.
    CUKI
    CUKI --- ---
    NYKRUK: No nemyslel jsem tím běžné auto z rukou spíše jako auto co řeší odvoz i jeřáb v jednom. Ale dík tohle pomohlo. Já se v autech a téhle technice vůbec nevyznám

    Pokud za to dám cca několik tisíc, Třeba dopravu na 50km s použitím jeřábu za deset tisíc, tak je to v celku v pohodě. Vidím to tak na max 10m do dálky 6m do výšky a do pěti tun se to musí vejít i kdyby nechtělo. Vidím to tak na 4.

    S tím to postavit ze šesti dílů nemohu souhlasit, protože to si nedokážu představit udělat tak, aby se pak nemuseli draze vyřešit spoje, tedy podlahové krytiny a podobně. To by jsi řešil jak?

    Stejně tak oka v horní části. To by jsi musel svařit/sešroubovat těžkou ocelovou k-ci, která bude přesahovat obvod a tedy díky ní budu muset tu stavbu udělat reálně užší třeba i o několik decimetrů! A to je pro mě naprosto nepřijatelné. Skladba zdi bude mít min 25cm, jinak se to nedá dost dobře zaizolovat. Priorita pro mě musí být ekologický provoz a to se vylučuje s topení dřevem. Proto pro mě nepřichází rozměr 2,55m.

    Do 3,2m je to jen o tom to nahlásit ne? Za to se snad nic neplatí, nebo ano?
    OGMIOS
    OGMIOS --- ---
    CUKI: jinak jsem na tom podobne neb si planuji do podzima poridit maringotku a na podvozku postavit odznova vrsek s lepsima vlastnostma tak klidne tady nahod jak to budes delat at se mam cim inspirovat. Hlavne postupy a materialy neb stale premyslim nad izolaci abych nemel zbytecne tlusty steny ale zaroven aby to izolovalo a nevychladalo to hned.
    NYKRUK
    NYKRUK --- ---
    CUKI: Nejde to udělat tak jednoduše, abys dřevěný domek zespod podložil traverzama a za ně to zvedal. To by musela být na jeřábu speciální jeřábová traverza a to málokdo má. Používá se to spíš ve fabrikách.

    Pokud chceš, aby to zvedl kdokoliv, tam musíš mít oka v horních rozích a k tomu certifikaci, že se za ně dá zvedat.
    Co jsem našel, tak maringotka váží cca 5 t., takže běžný auto s rukou, který se používá ve stavebninách s ní ani nehne. Všechno silnější jsou speciály se sazbou podobnou jako za běžnou Tatru AD 16/20/28, což připadá v úvahu jako nejlevnější autojeřáb, který je v každém větším městě a stojí kolem tisícovky na hodinu a do 50,- Kč km.
    Nadměrnou přepravu (cokoliv širší 2,55 m řešit ani platit nechtě).
    tohle třeba stojí 3500,- hod a km jízdy cca 150,- Kč


    Takže selským rozumem mi vychází udělat to jako stavebnici, kterou složíš na místě ze šesti dílů.


    IV0
    IV0 --- ---
    CUKI: Autojeřáb stojí pár stovek/tisícovek a dokáže bežně zvedat 10-20 tun a přesouvat tuto zátěž na vzdálenost třeba 10 m. Cokoliv běžného s rukou je primárně děláno na palety, tzn. dosah pár metrů a nosnost na plnou výlož cca. 1 tuna a méně, hned vedle auta třeba 3-4 tuny.
    OGMIOS
    OGMIOS --- ---
    CUKI: sice nemam uplne relevantni zkusenosti, jezdil jsem jen s vyvazeckou s rukou v lese ale bezne auto s rukou ti maringotku moc daleko neda, spis tak slozi vedle auta. Cim dal se musi ruka vysunout tim min unese. Ikdyz nakou tu tunu unese. Takze spis jak tezky to bude a jak daleko to chces slozit z auta a podle toho hledej jerab. Ale to ti je urcite taky jasny.
    CUKI
    CUKI --- ---
    dám to ještě sem..
    Byl by tu někdo kdo má osobní zkušenosti s manipulací maringotky vzduchem. Tedy jeřáb. Plánuji udělat domek, co splňuje kriteria převozitelnosti a zároveň bude mít izolační parametry dnešní doby.
    Do 3,2m šířky není problém převážet po silnici a toho se chci držet. Ale budu muset šetřit trochu hmotou, aby to šlo z Auta umístit, co nejdále.
    Proto bych rád věděl co dokáže přenést běžné auto s rukou do jaké vzdálenosti a za jakou cenu. Nechci znát to nej na trhu, ale něco, co je relativně běžné a tedy dostupné za přijatelnou cenu.

    Dál by mě zajímalo jestli mám nějak víc řešit materiál spodní k-ce a nebo by stačilo to vše udělat ze dřeva a jen na přenos podložit dvěma traverzami na které se naváže řetěz k háku.
    CUKI
    CUKI --- ---
    EGGH: :-)
    Jak jsem psal jako celek mi to moc neříká. Hodnotím jen zajímavé nápady dvou konkrétních projektů.
    Těch náměstí asi sprznil víc.
    Navíc asi se ti nikdy nebude líbit všechno. Koukni na takového Hubáčka. Ještěd je opravdový skvost a to ostatní?

    A veřejné prostory v poslední době málo kdy vypadají obstojně, protože s obstojným projektem soutěž vyhrát nelze.
    EGGH
    EGGH --- ---
    CUKI: Bydlím na náměstí, jehož rekonstrukci projektoval pan Šépka a překvapilo mě, že i moji sousedé mají špetku vkusu a vždycky, když zaslechnou jeho jméno, tak si odplivnou a pokřižují se :) A ano, souhlasím s tím, že tradice se stírá vlnou blahobytu a jednoduchosti.
    CUKI
    CUKI --- ---
    EGGH: Mě se to taky jako celek moc nelíbí, ale jsou tam dobrý nápady, který je škoda kvůli celku odsuzovat. A identický to podle mě je a co jsou tradice? V dnešní době je tradiční anonymní katalogový šikmostřech, tak tohle má určitě na víc.
    EGGH
    EGGH --- ---
    Šépka, zabiják identity a tradic.
    CUKI
    CUKI --- ---
    A tady:

    ŠÉPKA ARCHITEKTI
    http://www.sepka-architekti.cz/index.php?lang=cs&page=project&name=dum-s-klenbami

    by mě zajímalo jak je řešena izolace...
    CUKI
    CUKI --- ---
    zajímavý nápad založení stavby:
    ŠÉPKA ARCHITEKTI
    http://www.sepka-architekti.cz/index.php?lang=cs&page=project&name=dum-v-sadu

    předpokládám že tou nohou prochází voda a tedy je tedy elegantně chráněná proti zamrznutí...
    CUKI
    CUKI --- ---
    DEIKSAC: Jenže tu tekutou stejně pouštíš někam dál. To už to někam dál můžeš pustit všechno.
    Podle mě je to dohromady hodnotnější, než separovaný. Jedinou výhodu to má, že to nepotřebuje splachovat ale zasypávat.
    DEIKSAC
    DEIKSAC --- ---
    CUKI: vyhoda separace je imho, ze cloveku staci mensi kyble a mensi mnozstvi zasypu (kamaradi provozujou s 10l plechacem, kterej jednou tejdne vysypou na kompost, tekuta frakce tece hadici do lesa). My zatim zkousime sbirat do zaviracich kybliku s tim, ze se to az toho bude vic naraz zkompostuje (aka lovable loo), pricemz 10l kbelik vydrzi dvema osobam tak dva vikendy kor kdyz prijede nejaka navsteva. ale zas jich mam prubezne docela prisun, tak mi to je fuk
    CUKI
    CUKI --- ---
    A small house for Ecuador | Velasco Roldan and Hevia Antuña | Small House Bliss
    https://smallhousebliss.com/2016/01/29/velasco-roldan-and-hevia-antuna-prototype-house-exterior/
    ..aneb vše se točí kolem stromu :-)

    CUKI
    CUKI --- ---
    ZATAMOKO: Tak to je na 3x3m hoodně málo i kdybys ty prkna pokládal na vejšku.
    ZATAMOKO
    ZATAMOKO --- ---
    CUKI: no chtěl jsem zaexperimetnovat a na vnější nosný "rám" použít co mi tu tak zbylo (cca 100x150) a jako žebra použít prkna 24x100 po 60cm případně po 30cm, kdyby to bylo málo nahusto.
    CUKI
    CUKI --- ---
    ZATAMOKO: jo dej vědět až budeš mít zkušenosti s tou separační toaletou. Mě to zatím moc nenadchlo z důvodu toho, že do kompostu je třeba stejně lepší obojí najednou, tak proč to dělit, ale jistě to bude mít i nějakou výhodu.
    CUKI
    CUKI --- ---
    ZATAMOKO: jaké průřezy trámů jsi na to plánoval?
    ZATAMOKO
    ZATAMOKO --- ---
    CUKI: hmmm, zajimavej poznatek
    CUKI
    CUKI --- ---
    ZATAMOKO: Podle mě není ani tak problém s únosností zeminy, jako s tím čím to budeš podpírat. 3x3m je strašně moc. Viděl bych to spíš na min 3 vruty na šířku x 5 vrutů podélně. Tedy cca 1,5 x 2,5m rozteč.
    Osobně dělám ještě hustší rastr a to má podkladní rastr cca 35cm výšku (tedy trám, kontra trám a pochozí vrstva. S minimální doporučenou výškou odspodu 30-40cm je to už i tak celkem vysoko.

    U mariny to ale nebude asi problém.

    Zemní vruty jsem používal jen jednou a podruhé bych do nich nešel z důvodu ceny. Takže vesměs všechno stavim na patky. Oni totiž ty vruty mají jednu velkou nevýhodu. Ty levné končí v délce kolem 650mm a pokud k tomu připočteš podmínku aby to bylo alespoň 30cm nad zemí, tak se ani nedostanou tam kam mají. To nepočítám výškové rozdíly terénu.

    No a ty co se dají nastavit jsou zase ve výsledku příliš drahé a ty dlouhé se nedají kotvit bez drahé techniky.

    No a centrovat jich 5 aby jsi je měl v ose je docela pakárna.

    Podle mě je to super na ploty a podobné stavby a na to ostatní je to drahý špás.
    ZATAMOKO
    ZATAMOKO --- ---
    Chystáme se u mariny udělat terasu a rád bych si vyzkoušel zemní vruty.
    Terasa bude cca 10x3m, konstrukce lehká dřevěná, podlaha z omítaných prken. Předpokládám, že bych vruty dal v rastru cca 3x3m, tudíž bych měl 8 vrutů, ale je možné počet zvýšit. Zemina je těžká jílovitá, bez kamenů.
    Google mi předhodil https://www.brufus.cz/-katskup82336.php případně pak klasiku Vrutex nebo Krinner.
    Nějaké doporučení na konkrétní výrobek nebo výrobce obecně?
    CUKI
    CUKI --- ---
    MAJK01: Pokud ti jde jen o to bydlet rychle a levně tak bych asi doporučil nějakou rámovou dřevostavbu
    MAJK01
    MAJK01 --- ---
    CUKI: Děkuji za koment kterej me přesvedčil že tudy cesta nevede v našich podmínkách)
    CUKI
    CUKI --- ---
    Bohumín je z ruky, to jedině že by jsi měl někdy cestu ku Praze.

    Blbá otázka kolik to má asi tak stát? Kolik do toho chceš investovat?

    Jak vypadá pozemek? Ideálně katastrální mapu, pokud nechceš veřejně, tak to pošli do zpráv, nějaké fotky místa by taky bodly.

    Na střešní okno bych se vy... zbytečný problémy a nic ti to nepřinese. Každá obytná místnost by měla mít okno tak aby byla propojena s venkem. Jinak je to pěkná deprese.

    Sendvix jako z VPC? Jak budeš řešit tepelné mosty v patě zdiva? Pěnosklem pod základovou desku? Zděním na pěnoskle, nebo nějak jinak?

    Z čeho mají být příčky?

    Čím budeš tedy ohřívat tu vodu? TČ? Myslel jsi u toho kreslení na rozvody? To je šílený plýtvání.
    CUKI
    CUKI --- ---
    KAJJAK: Škoda myslel jsem že už nějakou zkušenost máš. Mám teď možnost stavět takovej projekt, kde by se mi to hodilo.

    Konrétnější bejt můžu, ale to je na dlouho, protože toho je opravdu hodně. Ale ber to tak že můj úhel pohledu pro tebe nemusí být směrodatný.
    Zabejvám se hlavně tím aby prostor byr dobře využitý. Proto tam jsou z mého pohledu velká špatně využitelná místa.
    Dále je mojí prioritou cena stavby a tam je z mého pohledu mnoho zbytečných míst, které jsou udělat mnohem efektivněji. Nebo jde naopak za stejné náklady udělat něco navíc. Například ty koupelny a pod. na papíře to vypadá pěkně, ale realita bude z mého pohledu neúčelná. Čím a jak budeš přesně ohřívat TUV? JAk budeš topit?
    Třetí mojí prioritou je, aby náklady na bydlení byli co nejmenší a to je zde asi problém a to nemluvím o energetické náročnosti na vytápění a chlazení, ke kterým nemám dostatek informací. Nicméně základní postavení vůči slunci je v mých očích krajně nevhodné.

    Osobně bych to překopal všechno, ale k tomu, aby se tak stalo potřebuji mnohem více informací a vidět v reálu pozemek. Takové věci jsou dost mimo tohle vlákno. Protože i kdybych to chtěl vymyslet sebelevněji do milionu se určitě nedostanu.

    Velké domy mě neberou, ale zaujalo mě jeho využití, které se mi libí i z hlediska ekonomické návratnosti. Tohle je spíš asi na nějakou osobní konzultaci a ne to řešit přes net. Pokud jsi z nějaké rozumné vzdálenosti můžeme se domluvit.
    CUKI
    CUKI --- ---
    MAJK01: Nevím jestli to nějaká firma dělá, původně jsem tak plánoval bydlet a pár variant si zkusil nakreslit a udělat rozpočet. Nicméně mi vždy vyšlo, že je to naprosto nerentabilní.

    Ač to vypadá snadno proveditelné, vždy narazíš na to, že izolace musí být z venku. Což bych i uměl vcelku elegantně vyřešit. Nicméně pak ta k-ce postrádá smysl. Pokud vyloženě nehledáš něco přenostitelnýho, tak to žádnou výhodu nepřinese I kdyby ty kontejnery byly skoro zadarmo.
    CUKI
    CUKI --- ---
    KAJJAK: Nakreslený je to pěkně, ale celý se mi to zdá dost nepraktický na použití. A to i bez znalosti pozemku. Je tam dost věcí co budou složité a budou zbytečně snižovat komfort a zvyšovat náklady na provoz. Nehledě na cenu realizace.
    Ať to postavíš ke slunci jak to postavíš, vždy to bude dost naprd. Minimálně na tom bych taky ještě zapracoval.

    Oceňuji nicméně ty 3 pokoje s vlastní koupelnou. Na pronájem to může být zajímavý. Máš s krátkodobým pronájmem nějaké zkušenosti? Docela bych měl zájem o info.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam