• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DAVESADEMIDGEN computer / console games (1995-2005), Win95+ required, 3Dfx supported!
    JARDA128
    JARDA128 --- ---
    Ad stary midgen hry ja hral treba gothic 1 a bavilo i ta grafika sla prekousnout az na par bugu super
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    DAVESADE: to nedám ani omylem. Ale příležitostně se po tom kouknu na Youtube, nevěřím tomu, že to tam ještě někdo nedal :)
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    DOCKINEZ: Hledam nekoho, kdo by byl schopnej dohrat celou trilogii 6+7+8 s jednou partou. Prej to ma extra konec v osmem dile :).
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Což mi připomíná, že mám ještě na nějakým HDD uložený herní pozice z pozdní části hry...
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    Aby ne, ve sve podstate je to jedna z prvnich Open World RPG her.
    KULHY
    KULHY --- ---
    DAVESADE: Souhlas, chtěl jsem napsat něco obdobného — W8 se mi vždy po vizuálně stránce přišlo skvěle vyvedený a stárne jako víno :) což platí i o gameplay
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    D1RABBIT: Jakoze W8 jsou taky zlatej midgen, ale jak je to PC only, tak to na rok 2001 vypada prave diky stylizaci lepe, jako celek. A to presto, ze to ma objektivne nizsi polygon count.

    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    https://photos.app.goo.gl/leBsyPmHZ5qBfgfj1

    Jo a zapomnel jsem na super funkci REPLAY, tim podle mne taky predbehli svou dobu (vzhledem k moznostem HW).

    Nejakej typek mi chcipnul na kastli, tak jsem chtel nahrat neexistujici ragdoll fyziku - no par sekund potom mne prepadla banda zfetovanejch negru :). Fantasticka hra.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    D1RABBIT: takže grafika krásná, ok. Co tam máš dál?
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    V obdobi SA vysla spousta uzasnech 3D her, ktere nezestarli ani o den. Namatkou Zelda:WindWaker, XIII., Killer 7
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    DAVESADE: Je mi jasný že to je jiný a že se budou kopírovat spíš víc stylizovaný hry, ale myslim si že se klidně může stát, že na těch hrách z období SA nevidíme nic hezkýho jen proto že od toho zatim nemáme dost velkej odstup ani časovej ani technologickej, a v budoucnu na tom nostalgický dyzajnéři klidně vykopou ze záhrobí něco co bude fungovat.
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    VOZKA: Samotnej efekt low poly nezpochybnuji, to se vraci! Ten trik spociva podle mne v te stylizaci. San Andreas moc graficky nestylizuje, tvari se porad jako pokus o lifelike. Tj. co chci rict: retro vlna low poly her nebude napodobovat San Andreas, ale spise tituly, jako zmineny Medievil treba.

    Ja se ale uz tesim domu, az si zahraju :).
    VON_GILOTINE
    VON_GILOTINE --- ---
    VOZKA: tezko říct no. mi bylo kdyz unreal vysel 13 a byl jsem na zacatku svyho herniho vrcholu. hranaty bylo tenkrat vsechno a bylo to nadherny a kazda nova hra omracovala.. fuck knows
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    MATEEJ: IMHO tomu pomaha hlavne to, ze to hrajes na PSP, na malem displayi vypada dobre i Fade to Black :-)
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    VON_GILOTINE: já jsem Unreal hrál před rokem a půl a dost se mi to líbilo. Fakt to bude možná o tom na čem jsi vyrůstal, mně bylo sedm když Unreal vyšel, takže pro mě tehdy intenzivní herní éra ještě ani nezačala.

    Subjektivně většinou nesnášim rozplizlý naškálovaný low-res textury z tý doby a líbí se mi spíš raný softwarový 3D enginy, ale jednak mi třeba ten Unreal přijde tak pěknej že to neva, a jednak si myslim že za pár let začnou přicházet indie vývojáři se způsobama jak z toho něco nostalgicky vytřískat podobně jako nejdřív z pixel artu a teď z lowpoly, a dostane se to aspoň v tom ne úplně mainstreamovým indie sektoru zase trochu do módy.
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    I pro mě stárnou první 3D hry s polygonovejma modelama blbě (ve skutečně mi to vadilo už tehdy, když to bylo nový). Ale teď jsem si dal tohle https://en.wikipedia.org/wiki/Medievil na PSP a byl jsem velmi příjemně překvapenej, vypadá to i dneska dost dobře, samozřejmě tomu pomáhá výrazná výtvarná stylizace a relativně malej displej, ale stejně. Nemluvě o tom, že mi to přišlo i docela vtipný a díky dobrým herním mechanismům to není jenom hříčka pro děti. Kdo nezná, doporučuju.
    VON_GILOTINE
    VON_GILOTINE --- ---
    VOZKA: ja s nim souhlasim.

    treba unreal a deus ex jsou pro me dnes nehratelny, ta hranatost je pro me uz nezkousnutelna.

    este v roce 2009 jsem ten deus ex jeste s klidem rozehral, ale dnes uz to nejde
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    DAVESADE: "Furt si ale myslim, ze to zestarnulo naprosto tragicky, jako vetsina midgen her."

    si myslim že jen nejsi dost mladej na to abys k tý době měl vytvořenej nějakej hlubší vztah (tj. nevyrůstal jsi s tim), i když je pravda že San Andreas nebyl ani zdaleka žádnej cutting edge už v době vydání. Mně se třeba neironicky líbí rozplizlej starej Flashpoint a x dalších, hrozně mám rád grafický glitche nedokonalejch enginů z generace PS1 (resp. jejich ekvivalenty na PC, konzole jsem nikdy nevlastnil) a tak. Lowpoly estetika je čim dál tim populárnější, odhaduju že tohle v nějakejch obměnách/výcucech/záměrně rozbitejch napodobeninách za pár let přijde taky.
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    DWAY: Jo, ja to pak hral i na PC (asi rok po PS2 releasu, kde jsem to hral poprve) a tam bylo vyssi rozlizeni, vetsi dohled do krajiny a snad lepsi textury (plus asi i lepsi efekty, nevim tedka z hlavy). Cili to vypadalo o dost lepe, nez na konzolich, jasne. Furt si ale myslim, ze to zestarnulo naprosto tragicky, jako vetsina midgen her.

    GTA San Andreas - PS2 VS PC Graphics [In-depth Comparison]
    https://www.youtube.com/watch?v=jY3LcF-EwPo
    DWAY
    DWAY --- ---
    DAVESADE: na PC byla ta grafika o neco lepsi ne?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam