• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DAVESADEMIDGEN computer / console games (1995-2005), Win95+ required, 3Dfx supported!

    OLDGEN HERE!
    NEXTGEN HERE!
    Snažte se vypichovat hry po roce 1995, pokud si nejste jisti, dobrým vodítkem je vyžadovaný operační systém - věci pro MS-DOS patří spíše do Oldgenu, věci pro Win95-WinXP (5-6 generace konzolí) patří spíše sem a věci pro Windows 7 (7+ generace konzolí) patří do Nextgenu.
    rozbalit záhlaví
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    VOZKA: Ja mam sice midgen rad, ale v tomto pripade jsem se nesnazil poukazat na grafickou kvalitu jako takovou, ale pouze na to, ze pod MidGenem se obvykle rozumi uz 3D akcelerace, kterou PSX nema.

    PSX hry vypadaji po tech letech ... zvlastne, nedospele, nedomrle. Vlastne mam casto pocit - u tech early her - ze jde o techdema, ktera nemaji vyssi kvalitu, nez treba hry na Amize - ale dohani to obsahem na CD.

    Jinak teda ja mam rad i N64 - vypada to hrozive hnusne, ale ma to sarm ty jo!
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    VOZKA: na veskerej 3D midgen z ty doby se neda koukat, at je to filtrovany nebo ne.
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    DAVESADE: "byt teda neumi vyhlazovat grafiku jako N64 / VooDoo ve sve dobe"

    to máme asi hodně jiný pohled na midgen grafiku, protože z mého pohledu je tohle naopak hlavní důvod proč se na hry z PS1 dá pořád koukat a na hry z N64 s výjimkou hodně stylizovaných her (kterých je tam naštěstí hodně) nedá.
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    Poridil jsem si do sve Playstation zarizeni PSIO, ktere strucne receno umoznuje spoustet hry z SD karty, kdyz odejde laser - bral jsem to jako ultimatni device, diky kteremu muzu platformu "zakonzervovat".

    No pisu to kvuli tomu, ze PS1 je paradni midgen konzole, byt teda neumi vyhlazovat grafiku jako N64 / VooDoo ve sve dobe. Ale na CRT televizi to te bestii neskutecne slusi.

    Kdyz v rychlem sledu poustim hry jako Crash Bandicoot, Spyro the Dragon a Medievil, tak ma retrospektivne clovek pocit, ze PS1 predbehlo svou dobu o radny kus...

    Avsak rad bych se zminil o necem, z cehoz midgen primo strika - prvotina od From Software s nazvem King's Field! To je tak odporna hra, ze se divim, ze se to dockalo pokracovani.
    King's Field for PlayStation (1994) - MobyGames
    https://www.mobygames.com/game/kings-field_

    Dle Moby jde o jednu z prvnich plne 3D polygonovych her (1994) a je zajimave, ze druhy dil vysel v lokalizaci mimo japonsko bez cislovky, protoze prvni dil nikdy nebyl prelozeny.
    King's Field for PlayStation (1995) - MobyGames
    https://www.mobygames.com/game/playstation/kings-field

    A tenhle kousek jsem vcera hral asi 20 minut, nez jsem to zdesenim vypnul.

    Predstavte si to jako TES: Arena, ale vic arcade, tj. v pripade smrti se jde na zacatek a uplne od nuly. Svet je mnohonasobne mensi samozrejme, jde jen o jeden velky ostrov - ale dungeony jsou propracovanejsi svou architekturou a nepratel - plne 3D - jsou vlastne fascinujici na svou dobu. Souboje jsou pomale, grafika trhana a animace sporadicke - ale jako urcite kouzlo midgenu v tom skutecne spatruji. Hra mela ve sve dobe vysoce nadprumerne hodnoceni a slouzila jako predloha pro pozdejsi Demon's Souls.

    V roce 2000 byla hra dokonce vydana pro Windows:
    Sword of Moonlight for Windows (2000) - MobyGames
    https://www.mobygames.com/game/windows/sword-of-moonlight
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---

    Command & Conquer: Red Alert 2 (Westwood Studios) (Behind the Scenes / Tras las Cámaras)
    http://www.youtube.com/watch?v=zutacKYufKg
    CHOROBA
    CHOROBA --- ---
    BIMBAS: ss2 mam v toptenu, jednou za par let si ho sjedu do konce a furt me to bavi. :-)
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    BIMBAS: Po orezani uplne na kost ano, a ze je to orezavani plejtvaka :-) SS2 se to ale lehce vymkne a uplnej zaver je takovej, ze ze vseho nejvic jsem zvedavej jak hodlaji navazat.
    BIMBAS
    BIMBAS --- ---
    ja si tu picu klidne prevezmu pac jsem poradne nehral zadneho system shocka. Jako malej jsem to nechapal a pak se k tomu uz nedostal. Je to dle videa nejaky uvedomely AIcko stanice co se rozhodlo delat cyborgy nebo jak ?
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    TRAGED: ok :)
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    Tak se tady uklidnime.
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    DRAGON: Nemam problem, mam obavu. A ano, souhlasim s tebou, SS3 vypada zatim moc dobre, ale pro mne je Unity signal k obezretnosti. Nic vic, nic min.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    TRAGED: asi si nerozumime no. Ja beru engine jako to, co nevytvari atmo, tu vytvari storytelling a texty, charaktery. Engine je pro me prevazne technicka vec: vizual, chovani pohybu, barvy, textury, atd atd. A to mi prijde u mnoha her v Unity enginu proste dostacujici. A ty mas s tim evidentne nejaky problem. Ktery ja zatim nevidim, protoze hra neni hotova ALE ingame trailer vypada za mne naprosto skvele.
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    DRAGON: V tom pripade zmen sve chovani. Muzes zacit tim, ze se mi omluvis, protoze ja o obavach z grafiky nenpsal. Ale je mozne, ze jen nechapes vyznam slovniho spojeni "O vizual nejde, ten je dostacujici".
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    TRAGED: ja bych nemel rovnitko, kdybyste nerikali, ze to tu grafiku ovlivni :) a pica myslim nejsem, ok?
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    DRAGON: Nebud az takova pica prosim, jedine co jsem napsal byla obava z Unity a i tu jsem nasledne rozvedl. To ze ty mas mezi enginem a grafikou rovnitko je jen tvuj problem pramenici z nevedmosti.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    TRAGED: kdepak hošánku, tohle na mně nehodíš, já nebyl první, kdo tu hru oduzoval, aniž by jí viděl. Ty tady od začátku pičuješ, že je to zklamání, protože unity :) A hlavně já neříkal, ať tu hru posoudíš, co se kvality týče, já reagoval na grafiku a tu z traileru úplně v pohodě poznáš. Tak žádný vytáčky příště :)
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    Ale libi se "nova" Shodan a IMHO to pujde i na NSwitchi :-)
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    DRAGON: Really? Z minutoveho sestrihu nahodnych scen z pre-alpha verze? Tak to se ti omlouvam, ja hry soudim az podle toho, jak se hraji. Na usuzovani kvality her z YouTube to jsou jini harCovNici!
    ABGD
    ABGD --- ---
    koukam na videa z Firewatch, snad si s tim podobne vyhrajou aspon graficky.
    Ja se ale spis u toho SS3 bojim toho ze ti lidi uz udelali tu UU a udajne propadak. Ted se pustili do SS..nevim nevim
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    TRAGED: no víšco, když mi odpovíš tím, že vlastně nevíš přesně a zmíníš jen omezení při vývoji a pak pomyslně poptáš vývojáře unity, tak to moc neberu jako odpověď a očekával bych, že mi řekneš konkrétně na té ukázce, co tam vidíš za omezení, chyby, snížení požitků etc.
    Protože o čem je teda ta stížnost na unity když nedokážeš napsat konkrétně, co ti vadí?

    To je jak kdybych nepochválil nějaký jídlo kvůli tomu ne z čeho je uvařené ale z čeho uvařené není, trošku zbytečný si tim kazit jídlo. Ale tak asi každýho přístup, no.
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    DRAGON: Neco mas v 0:27

    Ale to uz jsem se prece davno vyjadril
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    TRAGED: nejak v traileru nevidim tu rpg cast. Hackovani, procitani logu... dyt je to samej fight a pobihani/skakani po levelech... no uvidime.

    spis bych ale cekal, ze se vyjadris k tomu unity/hnusna grafika, kdyz si to tu tak hejtoval...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam