Námět k diskuzi:
Všiml jsem si, že pozdní midgen vlastně byla asi první éra PC her, které trpěly konzolizací - jednak byly subjektivně trochu tupější, i když tam ta hlavní vlna měla teprve přijít, ale především multiplatformní hry objektivně trpěly na omezené množství RAM tehdejších konzolí. Deus Ex: Invisible War je jeden z nejznámějších případů - asi to nebyla moc dobrá hra, ale malé levely nasekané na ještě menší kousky ji pohřbily úplně.
Velmi podobný případ byl Thief 3. Ale protože Thief 3 je jinak celkem dobrá hra (ač taky asi horší než předchůdce) a má tak na rozdíl od IW modderskou scénu, můžete si stáhnout modpack, který kromě pár dalších vylepšení odstraňuje loading screeny uvnitř levelů, takže každý level je skutečně jedna velká mapa, tak jak to mělo od začátku být. Po letech to s tím (a s hi-res texture packem, který je překvapivě celkem koherentní a dá se na něj koukat) hraju a je to zatím výborná zábava.
Není to úplně specifikum midgenu, v nextgenu tahle vlna pokračuje, ale začátek byl někde v midgenu. Nejběžnější jsou hi-res texture packy (i ten blbý Invisible War ho má), z nichž většina není moc dobrá - příliš kontrastní, nekonzistentní, stylem nezapadající do hry... Často jsou to taky trochu kontroverzní mody, které hratelnost v očích části fanbase příliš modernizují (těch je třeba pár k původnímu Deus Ex). Ale občas vyjde mod, který je jednoduše upgrade - třeba kvalitní opravení/dodělání obsahu, který byl z finální verze odstraněn pro nehotovost, anebo technické updaty jako spojení levelů ve Thiefovi.
Máte nějaké další hry z té doby, které byly časem komunitou takhle zásadně updatované k lepšímu?