• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DAVESADEMIDGEN computer / console games (1995-2005), Win95+ required, 3Dfx supported!
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    DRAGON: Mam to stejne jako VOZKA. GOG ma velmi dobre implementovanou emulaci 3Dfx.

    Co jeste muzu doporucit, je do adresare sa hrou prihrat adresar "ultrasnd" s GUS toolama a driverama, enablovat v dosboxu GUS a rucne prekonfigurovat hudbu na GUS.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    VOZKA: supr, dik moc za potvrzeni

    VOZKA: ad esrgan: mne nejvic dostalo,jak si to poradilo s 2D adventurama, krasny

    Test of my first ESRGAN model - Indy:FoA and Monkey Island 1/2 - Adobe Premier (Lanczos) vs ESRGAN
    https://www.youtube.com/watch?v=AfGZweO9o5I
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    DRAGON: hrál jsem GoG verzi asi před dvěma lety a nepamatuju si problém.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    ahoj, tusi nekdo, jak nejlepe zahrat v dnesni dobe Unreal a Unreal: Return to Na pali? je nejaky novejsi loader nebo to podporuje dnesni zelezo a windows10?
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    Navážu ještě na téma vylepšovacích modů starších her.
    Nejspíš už jste někdy narazili na problém s hires texture packy, který se dá vtipně shrnout takhle:


    Vyšší rozlišení, ale spolu s tím příšerný art design nekonzistentní se stylem původní grafiky.

    Poslední zhruba dva roky začínají fanoušci dělat pokusy s tvorbou hi-res packů pomocí neuronových sítí. První pokusy myslím proběhly s komerčními Let's Enhance a Gigapixel, výraznější snahy potom s Waifu2x, což je neuronka fungující docela dobře se stylizovanými a kreslenými obrázky. Zásadnější snahy ale myslím začaly až když byla zveřejněna síť ESRGAN (a později pár konkurenčních), se kterou se dá dosáhnout fakt dobrých výsledků u hodně široké palety stylů.

    Vyžaduje to samozřejmě nějakou snahu, pro dobré výsledky je třeba u každé hry na míru upravovat parametry sítě, ale díky tomu a díky využívání dalších specializovaných neuronek lze například zmírňovat i artefakty ztrátové komprese obrázků, ať už je to jpeg komprese anebo dithering způsobený nedostatečným počtem barev (to je případ třeba Thiefa 1), které dřívější pokusy o škálování kazily. Největší opruz je potom opravit dlaždicovatelné textury tak, aby na sebe v hranách po upscalu zase navazovaly, to je třeba dělat ručně.

    Nejlíp to zatím vypadá u her, jejichž textury podobné artefakty nemají a jen jsou z dnešního pohledu trochu low-res a rozplizlé. V zásadě jediný problém se kterým se často setkávám je, že finální textury jsou nepřirozeně ostré a kontrastní. Celkem dobře vypadá třeba Dungeon Siege:
    Dungeon Siege - high resolution textures (ESRGAN)
    https://www.youtube.com/watch?v=HL8F0Tdh_YY



    Tím to ale nekončí. Spousta midgen her měla celkem dobrá ingame videa, ať už to bylo jen intro nebo třeba briefingy před levely, a některé neuronky už umí obstojně stabilně škálovat i videa. Například tohle video k Tony Hawk's Pro Skater 2 mělo původně rozlišení 320 x 240 a 15 snímků za vteřinu:
    Tony Hawk Pro Skater 2 Intro HD - 1080p AI Upscaled
    https://www.youtube.com/watch?v=blxkrPtnyOI


    Podobně následující intro k Thiefovi. Bohužel DarkEngine podporuje maximání rozlišení videa 640 x 480, takže tyhle hires videa si ve hře nepustíme, ale i těch 640 x 480 rozlišení původních videí zdvojnásobí. Nehledě na to, že můžeme očekávat vznik neuronek lépe odstraňujících kompresní artefakty raných video enkodérů.
    INTRO (Thief Gold 1080p)
    https://www.youtube.com/watch?v=Jo2tcg3Kwio


    Myslím, že tohle je ta správná cesta k remasterům, které dostatečně zachovávají kvality původní hry Očekávám, že bude v budoucnu přibývat jak fanouškovských texture/videopacků, tak komerčních remasterů her, využívajících podobné technologie. Problém je samozřejmě s legalitou, dříve či později pravděpodobně sdílení texture packů postavených na původních copyrightovaných texturách někdo právně napadne. Pořád taky čekám, kdy někdo začne hluboké neuronky používat k remasterování lofi zvuků, ale tam ten přínos asi není tak zásadní.
    KID_MCHUTT
    KID_MCHUTT --- ---
    DAVESADE: hele, nedělej si srandu ze seniorů, i tebe to čeká, pokud při tom nahém hraní nechytneš zápal plic a neumřeš
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    SLEDGE: Njn, jenze Traged si uz nasetril na smrtelnou postel, tomu se to rika ;).
    SLEDGE
    SLEDGE --- ---
    TRAGED: Mladý ucha? To myslíš diváky, nebo autory? Já jen, že minimálně jeden z těch dvou je stejnej ročník jako já, a já se ve svých 35 letech na mladý ucho už tak úplně necejtim :)
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    Mlady ucha objevuji principy RTS pred 20 lety :-)

    Hrajeme živě: Warcraft III: Reforged
    http://www.youtube.com/watch?v=gI2sJC5NkMQ
    GEE
    GEE --- ---
    Black & White: Playing God With a Giant Cow
    https://www.youtube.com/watch?v=qelivOEUZfY


    Nostalgická slza ukápla...
    GURBON
    GURBON --- ---
    DAVESADE: Byla, je a bude to skvela hra, ale kdyz jsem to poprve pustil bez DSfixu povazoval jsem to za spatnej vtip :) Ale uz o tom radsi nemluvme, nebo si koupim tu enhanced edition a rozmlatim dalsi gamepad :D
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    GURBON: Zastal bych se Dark Souls trochu - byla to prvotina From.Software na pc.
    GURBON
    GURBON --- ---
    VOZKA: nevim jestli to uplne vystihuje jak to myslis ale:
    Gothic 3 - bez zasahu fanousku nesel skoro hrat, natoz dohrat.
    Divinity: Ego draconics - sla poradne hrat az po tom co po letech vysla gold verze a nakonec je z toho super hra, kterou jsem si s chuti dohral.
    Dark souls 1 - bez okamzityho zasahu fanouska na PC temer nehratelny.
    VTM Bloodlines - po vydani des a hruza, casem doladeno k dokonalosti.

    CHOROBA
    CHOROBA --- ---
    tak Bethesda je klasika. "hele, tady mate hru, tak si to dodelejte jak chcete"
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    KOLCON: Napadl mě taky hned, ten modování obecně hodně rozšířil, ale myslím že to je spolu s pozdějšími hrami od Bethesdy trochu speciální případ - nevím jestli existuje nějaký jeden update/modpack, který se snaží neměnit základní hru a jen ji modernizovat (možná Morroblivion/Skywind), spíš mi přijde že převládají vizuální updaty a spousty nového contentu.

    Mě by zajímalo hlavně jestli jsou hry které byly třeba trochu pozapomenuté kvůli problémům v době vydání a později pomocí modů fixnuté.
    KULHY
    KULHY --- ---
    KOLCON: Myslim ze Morrowind krom bugu, ktere adredovali oficialni patche, byli po certech dobrou hrou uz od vydani.
    KOLCON
    KOLCON --- ---
    VOZKA: Nevím jestli sedí časově, ale třeba Morrowind?
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    Námět k diskuzi:
    Všiml jsem si, že pozdní midgen vlastně byla asi první éra PC her, které trpěly konzolizací - jednak byly subjektivně trochu tupější, i když tam ta hlavní vlna měla teprve přijít, ale především multiplatformní hry objektivně trpěly na omezené množství RAM tehdejších konzolí. Deus Ex: Invisible War je jeden z nejznámějších případů - asi to nebyla moc dobrá hra, ale malé levely nasekané na ještě menší kousky ji pohřbily úplně.

    Velmi podobný případ byl Thief 3. Ale protože Thief 3 je jinak celkem dobrá hra (ač taky asi horší než předchůdce) a má tak na rozdíl od IW modderskou scénu, můžete si stáhnout modpack, který kromě pár dalších vylepšení odstraňuje loading screeny uvnitř levelů, takže každý level je skutečně jedna velká mapa, tak jak to mělo od začátku být. Po letech to s tím (a s hi-res texture packem, který je překvapivě celkem koherentní a dá se na něj koukat) hraju a je to zatím výborná zábava.

    Není to úplně specifikum midgenu, v nextgenu tahle vlna pokračuje, ale začátek byl někde v midgenu. Nejběžnější jsou hi-res texture packy (i ten blbý Invisible War ho má), z nichž většina není moc dobrá - příliš kontrastní, nekonzistentní, stylem nezapadající do hry... Často jsou to taky trochu kontroverzní mody, které hratelnost v očích části fanbase příliš modernizují (těch je třeba pár k původnímu Deus Ex). Ale občas vyjde mod, který je jednoduše upgrade - třeba kvalitní opravení/dodělání obsahu, který byl z finální verze odstraněn pro nehotovost, anebo technické updaty jako spojení levelů ve Thiefovi.

    Máte nějaké další hry z té doby, které byly časem komunitou takhle zásadně updatované k lepšímu?
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    VOZKA: Ja mam sice midgen rad, ale v tomto pripade jsem se nesnazil poukazat na grafickou kvalitu jako takovou, ale pouze na to, ze pod MidGenem se obvykle rozumi uz 3D akcelerace, kterou PSX nema.

    PSX hry vypadaji po tech letech ... zvlastne, nedospele, nedomrle. Vlastne mam casto pocit - u tech early her - ze jde o techdema, ktera nemaji vyssi kvalitu, nez treba hry na Amize - ale dohani to obsahem na CD.

    Jinak teda ja mam rad i N64 - vypada to hrozive hnusne, ale ma to sarm ty jo!
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    TOM_HOST: :)))
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam